حرف های رئیس سازمان تعزیرات درباره مشکلات توزیع گوشت

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از مشکلات توزیع گوشت گرم و واردات آن به کشور سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدعلی اسفنانی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران درباره اقدامات انجام گرفته سازمان تعزیرات حکومتی جهت نحوه توزیع و مبارزه با گران‌فروشی گوشت گوسفندی و گوشت مرغ اظهارداشت: ما همواره تلاشمان بر این بوده که به نحوه توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز نظارت داشته باشیم.

وی در همین رابطه افزود: ما همواره با سازمان‌های حمایت‌ از مصرف کننده، سازمان پشتیبانی از امور دام، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر مراجعی که دخیل هستند همکاری‌های بسیار نزدیک و جلسات متعددی داریم و نحوه ورود به این موضوع را بررسی کردیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به واردات گوشت به کشور و مشکلات توزیع آن اظهارداشت: آنچه که مسلم است این است که ورود گوشت در حد کافی به کشور صورت می‌گیرد ولی نظام توزیع یک مقدار دچار مشکل است به دلایلی همچون اینکه ساختار لازم را در زمینه توزیع نداریم و شاید تصور نمی‌شد که روزی ضرورت داشته باشد که به این سبک و سیاق گوشت توزیع شود.

اسفنانی افزود: لذا با توجه به اینکه حاشیه سود بازار با قیمت گوشت توزیعی خیلی متفاوت است و در برخی موارد حدود ۲ برابر اختلاف قیمت است بنابراین طبیعی است که امکان ورود دلال‌ها و اخلال و عرضه خارج از شبکه زیاد شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش در این رابطه گفت: با همکاری دادستان محترم تهران جدی‌تر از گذشته تقریباً از دو هفته پیش تا حالا کار را شروع کردیم و در واقع تعداد گشت‌هایمان را از ۳-۴ مورد در روز به ۱۰ مورد در روز افزایش دادیم چرا که گشت‌های مشترک ما متشکل از معاونین دادستان تهران و سایر مراجع پیگیر موضوعات مربوط به قیمت و نحوه توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ هستیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه اظهارداشت: رؤسای شعب ما و همکاران ما در دادستانی تهران در مراکز عرضه جهت تعادل نظام توزیع حضور و ورود پیدا کرده لذا تلاش ما بر این است که روی نحوه توزیع نظارت خوبی انجام شود خصوصاً روی بحث خروج کالا از شبکه توزیع خیلی تلاش می‌شود که عرضه خارج از شبکه صورت نگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید