گزارش جی پلاس در اوضاع نه چندان مناسب تیم ملی بسکتبال؛

خط قرمز شاهین طبع روی نام "حدادی" و اختلافی که عمیق تر شد!

پس از اینکه حامد حدادی بالاخره بازگشت به تیم ملی را پذیرفت، این بار سرمربی تیم ملی اعلام کرد که او را نمی خواهد و در پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال از او استفاده نخواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شیوه بازگشت دیرهنگام حدادی به تیم ملی با آن ادبیات، فریاد می‌زد که هنوز هیچ مشکی حل نشده است. وقتی سرمربی تیم ملی توپ را در زمین او انداخت و از منافع ملی صحبت کرد، بهترین سنتر آسیا تصمیم گرفت هرچند دیر اما به سبک خودش به تیم ملی برگردد. همان زمان هم مشخص بود که هیچ مشکلی برطرف نشده و البته حدادی هم به آن اذعان کرد. ارزشمندترین بازیکن چندین دوره رقابت‌های آسیایی اعلام کرد که فعلا به خاطر مردم مشکلات را کنار می‌گذارد و به تیم برمی‌گردد. جمله‌ای که واضح است به مذاق سرمربی تیم ملی خوش نیامده و قید استفاده از این بازیکن ارزشمند را زده است.

مهران شاهین طبع در آخرین مصاحبه‌اش، اعلام آمادگی دیرهنگام حامد حدادی را دستمایه قرار داد تا او را از حضور در این پنجره کنار بگذارد. تصمیمی که به نوعی در واکنش به شیوه بازگشت حدادی انجام شده و این بار به طور واضح نشان می‌دهد یکی از مشکلات اصلی میان حدادی و سرمربی تیم ملی است.

شاهین طبع: از حدادی خواستم برگردد اما دیر کرد!

شاهین طبع در واکنش به بازگشت دیرهنگام حدادی گفته است: «زمانی که اردو‌های تیم ملی شروع شد، چند بار با حدادی تماس گرفتم و از او خواهش کردم به اردو‌ها بیاید. چند روز قبل هم به او گفتم که بیاید تا برخی مشکلات را داخل فدراسیون حل کنیم. حالا کمی دیر شده است. حدادی ورود خود به تمرینات را روز پنجشنبه اعلام کرد و اگر بخواهیم کار را با او شروع کنیم، زمان کمی داریم. اگر به کار در تیم ملی ادامه دادیم، در اردو‌های بعدی در خدمت او هستیم.»

او ادامه داد: «من چند بار از حامد خواستم که به تیم ملی بیاید. خیلی از او ممنونم، بالاخره او علاقمند به مملکت خود است و تیم ملی را دوست دارد. چند بار این اتفاق افتاده که دیرتر هم ورود بازیکنان را پذیرفتیم. این بار احساس می‌کنم بازیکنان دیگر چند روزی است که کار می‌کنند و شاید تکرار آن تصمیمات خوب نباشد.»

جز به جز این ماجرا به وضوح نشان می‌دهد که مشکلی جدی در تیم ملی بسکتبال بین سرمربی و بهترین بازیکن ایران وجود دارد. مشکلی که شاید به سادگی حل شدنی نباشد و همان طور که پیش از این در گزارشی به آن اشاره کرده بودیم، نیازمند ورود نفر سومی است که باید رئیس فدراسیون باشد. رئیسی که بازهم ترجیح می‌دهد سکوت کند و وارد چنین اختلاف‌هایی نشود!

اختلافات تمام می شود؟

ابتدای این ماجرا با دلخوری حدادی و اظهار نظرهای تندش در شبکه های اجتماعی همراه بود و پس از آن هم نیامدنش به اردو. در ادامه مهران شاهین طبع او را دعوت نکرد اما برای پنجره ششم سعی کرد به شکلی او را به اردو برگرداند که به ضررش تمام نشود. اتفاقی که حدادی نگذاشت بیافتد و با تاخیر  و آن شرایط و اظهار نظرها به اردو آمد.

حالا آخرین اقدام را شاهین طبع با قاطعیت انجام داده و دست رد به سینه حدادی زد. به این ترتیب شاید طی روزها و هفته های آینده باید منتظر اقدام متقابل حدادی و مصاحبه های احتمالی اش باشیم. فقط امیدواریم اختلافات قدیمی که عمیق تر شده، هر چه زودتر به سود تیم ملی بسکتبال ایران پایان یابد.

صمد هم کناره گیری کرد!

خبر دیگر از اردوی تیم ملی هم این است که صمد نیکخواه بهرامی هم در پنجره ششم غایب خواهد بود! این بازیکن هم که پیش از پنجره قبلی راهی آمریکا شد و در تمام ماه‌های گذشته نه بازی کرده و نه تمرین جدی داشته، چند روزی را با دیگر بازیکنان تمرین کرد اما دوباره به آمریکا خواهد رفت و از حضور در پنجره ششم انصراف داده است.

دیدگاه تان را بنویسید