امداد رسانی به ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر در ٢٢ استان متاثر از برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: به ١٥٨٠٠نفر در ٢٢ استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده و اسکان اضطراری برای ٣١٦٢نفر صورت گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی سلیمی درباره امداد رسانی حوادث برف و کولاک از٢٠ لغایت ٢٥ بهمن تا ساعت ٠٥:٣٠ اظهار کرد: در این عملیات ها ٢٢ استان (اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد) متاثر برف و کولاک شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه به ٢٢٥شهر، روستا و محورهای کوهستانی امدادرسانی شده، بیان کرد : به ١٥٨٠٠نفر امدادرسانی شده و اسکان اضطراری٣١٦٢نفر (در پایگاه‌های امداد و نجات، مدارس، مساجد و ...) صورت گرفته و ١١٣نفر به مناطق امن منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه افزود: در این عملیات ها فوت ٦نفر، گرفتارشدن سواری در مسیر سیلاب–خوزستان–لالی:١نفر، خراسان جنوبی–اسدیه:٣نفر، سیستان و بلوچستان-میرجاوه:١نفر، فارس-ممسنی:١نفر، هرمزگان-رودان:١نفر، مفقودی داشته ایم و ٨٦٣ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده‌اند.

سلیمی گفت: ٦١دستگاه خودرو  از مسیرسیلاب رهاسازی شده،تخلیه آب از منازل مسکونی٢٤٢واحد، ٣٩٤تیم شامل ١٥٠٨نفر در این عملیات ها به امداد رسانی پرداخته اند.

سلیمی درباره اقلام زیستی و غذایی توزیع شده در حوادث جوی از ٢٠ لغایت ٢٥ بهمن تا ساعت ٠٥:٣٠گفت: ١٦٠دستگاه چادر، ٣٤٢٠تخته پتو، ٩٠٠تخته موکت،٣٢٠٠کیلوگرم نایلون، ١٦٨شعله والور و فانوس، ١٣٩٢بسته بسته غذایی، ٣٥٠٠قوطی کنسروجات، ٧٤٠قرص نان، ٢٩٨کیلوگرم، برنج ٣١٩کیلوگرم، حبوبات٣٧٠کیلوگرم، قندوشکر ٣٣١کیلوگرم، روغن ٥٤٠کیلوگرم، آب معدنی ٣٣٩بطری، بیسکوییت٢٥٠بسته، امدادرسانی در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید