سریع‌ترین مرد عمودی جهان از وزارت ورزش و کمیته المپیک چه درخواستی کرد؟

رضا علیپور سریعترین مرد عمودی جهان از مسئولان ورزش درخواست کرد پاداش بازیهای جهانی 2017 را پس از یکسال و نیم به او پرداخت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا علیپور که فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی به‌خاطر سرعت بالایش به او لقب یوزپلنگ داده است، در مورد حضورش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: احتمال خیلی زیاد در المپیک ۲۰۲۰ شرکت نخواهم کرد چون مسابقات در این دوره تنها در ماده کمباین برگزار خواهد شد. خیلی احتمال کمی دارد که بتوانم برای المپیک ۲۰۲۰ تلاش کنم. اما مطمئنم در المپیک ۲۰۲۴ اگر شرایط متفاوت شود حاضر خواهم شد و قطعاً نیز قهرمان می‌شوم. البته نحوه برگزاری مسابقات سنگنوردی در المپیک ۲۰۲۴ هم هنوز مشخص نیست اما امیدوارم که بتوانم حاضر شوم.

دارنده مدال طلای سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌تواند خود را برای المپیک ۲۰۲۰ در سایر ماده‌ها نیز آماده کند و به المپیک توکیو برسد، گفت: نه در این شرایط از رشته خودم جا می مانم. با آماده شدن در سایر ماده‌ها از حضور در مسابقات جام جهانی باز خواهم ماند. من می‌خواهم تا المپیک آینده در مسابقات جام جهانی، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و بازی‌های جهانی حاضر شوم. اولین مسابقه جام جهانی سال ۲۰۱۹ دو ماه دیگر در روسیه است و من باید خود را برای آن آماده کنم.

علی پور در ادامه با گلایه از پرداخت نشدن پاداش‌هایی که قول آن از سوی مسئولان داده شده است گفت: مشکلات که هست اما گفتنش هم فرجی حاصل نمی‌کند. ما هنوز پاداش قهرمانی در بازی‌های جهانی ۲۰۱۷ لهستان را نگرفته‌ایم. قول آن را دادند اما پرداخت نشد. برای اعزام به مسابقات فدراسیون هزینه‌ها را می‌دهد اما وزارت ورزش پاداشی برای قهرمانی به ما نداده است.

وی ادامه داد: من در تاریخ ایران اولین مدال طلای بازی‌های جهانی را به دست آوردم بازی‌هایی که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود اما پاداش آن را به من ندادند. وزارت و کمیته ملی المپیک تنها قول و وعده دادند ولی پاداشی در کار نیست. کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان ما را دعوت می‌کند اما این بخش معنوی است، اما بخش مادی هم برای ما مهم است که خیلی کم اتفاق می‌افتد.

دارنده مدال طلای بازی‌های جهانی لهستان با تقاضا از رئیس کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان گفت: از آن‌ها می‌خواهم که پاداش‌های ما را بدهند. ما قهرمان بازی‌های جهانی می‌شویم، قهرمان جام جهانی می‌شویم، رکورد دنیا را می‌شکنیم، قهرمان جهان می‌شویم اما برای هیچکدام پاداشی نداریم. فقط برخی مسابقات را پاداش می‌دهند آن هم آنقدر آن پاداش را نگه می‌دارند که از گرفتن آن پشیمان می‌شویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید