در گفت و گو با جی پلاس:

موفقیت های ورزشی، مدیون انقلاب اسلامی/ پیمان اکبری، حسین کلانی و رضا مهماندوست از دستاوردهای چهل ساله نظام گفتند

چهره های ورزشی سرشناس ایران در رشته ها مختلف، از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در ورزش و سایر عرصه ها می گویند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسید؛ انقلابی که در دهه های گذشته منبع رشد و تعالی ایران به ویژه در بحث «استقلال کشور»، «مردم‌سالاری و حاکمیت مردم»، «تولید علم و فناوری»، «پیشرفت‌های اقتصادی»، «آزادی» و «رشد معنویت» شد. ورزش نیز به عنوان جزیی مهم از زندگی اجتماعی نمی تواند از تحولات سیاسی به دور باشد.

ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی نمی توانست از تحولات انقلابی کشور به دور باشد. بررسی کارنامه 40 ساله ورزش کشور نشان از آن دارد که ورزش و انقلاب اسلامی رابطه ای تنگاتنگ با هم داشته اند. حمایت های مادی و معنوی بزرگان انقلاب از ورزش موجب شد تا ورزشکاران که برخواسته از قشرهای مختلف جامعه بودند بسیاری از پیام و آرمان های انقلاب را از طریق میادین ورزشی به جهانیان ابلاغ کنند.

** پیمان اکبری: موفقیت های ورزش ایران از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است

والیبالیست سال‌های نه چندان دور و مربی سابق تیم ملی و سرمربی کنونی تیم‌ والیبال سایپا، که در سال 57 تنها یک ساله بوده، به موفقیت رشته‌های تیمی اشاره کرد و در این باره به خبرنگار جی پلاس می‌گوید: بعد از انقلاب اسلامی نه تنها والیبال که ورزش ایران بهترین دوران خود را تجربه کرده است. در بسکتبال و فوتبال شاهد موفقیت های خوبی بوده ایم. در حال حاضر اهتمام بیشتری روی ورزش‌های گروهی و تیمی وجود دارد که نشان دهنده رشد و پیشرفت ورزش در سایه انقلاب اسلامی است. با توجه به تخصص من در حوزه والیبال، معتقدم موفقیت های ورزشی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

** رضا مهماندوست: کاستی هایی داشتیم اما انقلاب اسلامی دستاوردهای چشمگیری برای مردم داشت

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو که ارزشمندترین نتایج را در تاریخ این رشته ورزشی به دست آورده و هم اکنون هدایت تیم ملی آذربایجان را برعهده دارد، در 40 سالگی انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای چهل ساله انقلاب به خبرنگار جی پلاس می‌گوید: دستاوردهای متعددی از زمان وقوع و شکل‌گیری انقلاب اسلامی به دست آمده است که شمارش آن از دست انسان خارج است. بالاخره کاستی‌هایی بوده اما دستاوردهای علمی، اقتصادی، آزادی مدنی و.. بیش از هر چیزی به  چشم می‌آید. ما بدون اتکاء به کشورهای خارجی روی پای خودمان ایستادیم. امیدوارم هر چه به عمر این نظام اسلامی اضافه می‌شود، شاهد دستاوردها و آسایش و افتخار بیشتری برای مردم و کشور باشیم.

** حسین کلانی: حضور پرشمار جوانان دانشمند ایران در داخل و خارج از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

مهاجم سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران که علاوه بر موفقیت‌های چشم گیر در فوتبال، به واسطه تحصیلات عالیه از مهندسین کشور در حوزه ساختمان نیز محسوب می‌شود، درباره دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران به خبرنگار جی پلاس می‌گوید: نه از دیدگاه یک ورزشکار و مهندس، بلکه به عنوان عضوی از جامعه که هر دو نظام پهلوی و جمهوری اسلامی را تجربه کردم و در آن‌ سال‌ها شاهد خواسته مردم برای اصلاحات بودم، معتقدم کشور در 40 سال گذشته به دستاوردهای متعددی از جمله در حوزه علمی و فناوری دست یافته و امروزه جوانان بسیار زیاد و دانشمندی در ایران و حتی در خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ما توانسته ایم بسیاری از نیازهای خودمان را در داخل کشور تولید کنیم که ثمرات آن به سایر بخش‌ها هم سرایت کرده است. به نظرم در کنار دستاوردهای متعدد، باید به کاستی‌ها نیز توجه داشته باشیم و با مدیریت بهتر از گذشته و عبور از تحریم‌‌ها که در سایه هم افزایی همه طبقات جامعه محقق می‌شود، موجب سرافرازی کشورمان و مردم شویم.

** محمد بنا: مردم نهضت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی را می خواستند/ انقلاب دستاوردهای زیادی برای ورزش ایران داشت

** علی پروین: ترویج اسلام و مذهب شیعه مهمترین دستاورد انقلاب بود

** محمدرضا طالقانی: دستاوردهای چهل ساله انقلاب در ورزش "اظهر من الشمس" است/ جایگاه ورزش در نظر امام (س) بزرگ بود

** الهه احمدی: زنان ورزشکار در سایه انقلاب اسلامی توانستند در میادین حاضر شوند/ تشکیل فدراسیون اسلامی زنان در زمان آیت الله هاشمی، از ابتکارهای نظام برای پیشرفت ورزش بانوان بود

 

دیدگاه تان را بنویسید