گزارش جی پلاس از حاشیه های مراسم اختتامیه جشنواره ۳۷ فیلم فجر؛

جشن سینما، هیجان شکیبا، گریه‌ شاکردوست، گلایه روستایی+ عکس و فیلم

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از ساعاتی دیگر در سالن همایش های برج میلاد آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس از جشنواره فیلم فجر، آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر و اهدای جوایز نفرات برتر از ساعتی دیگر در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

اهالی رسانه و سینما و منتقدان از ساعتی قبل برای ورود به داخل این مجموعه و نشستن روی صندلی ها در بیرون از سالن صف کشیدند و منتظر ورود هستند.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

در حالی که عوامل اجرای مراسم روی صحنه نیامدند، همه چیز مهیای اجرای این مراسم است.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

در ادامه ناهماهنگی های موجود در سالن میان عوامل اجرایی، برخی از حاضران در سالن شروع به اعتراض کردند.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

این اعتراض‌ها پس از چند دقیقه با مدیریت مساله توسط عوامل اجرایی پایان یافت.

عکاس ها و تصویربرداران زیادی برای پوشش تصویری و خبری این رویداد در سالن همایش های برج میلاد حضور دارند.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

سینماگران برای برگزاری مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد حضور یافته‌اند؛ از جمله این هنرمندان می‌توان به جمشید مشایخی، علی نصیریان، کریستف رضاعی، سیروس الوند، اشکان رهگذر، منوچهر شهسواری، محمدحسین قاسمی، غلامرضا موسوی، هومن بهمنش، احسان رسول‌اف، نیلوفر خوش‌خلق، بهنوش طباطبایی، مهدی زمین‌پرداز، گیتی معینی... اشاره کرد.

علی نصیریان

چمشید مشایخی

بهنوش طباطبایی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در «ماجرای نیمروز: رد خون» نیز به همراه الناز شاکر دوست در سالن مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

بهنوش طباطبایی

الناز شاکردوست در پیش از آغاز مراسم با چشمانی اشک بار روی صندلی مربوط به خود نشسته بود. او ظاهرا کلیپی از نقش مادر را مشاهده کرد و این موضوع او را به گریه وا داشت.

پیش از آغاز مراسم کلیپی از اجرای رضا یزدانی، خواننده راک برای حاضران در سالن پخش شد.

ریما رامین فر، پوران درخشنده، محمود کلاری، مهرزاد دانش از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر در سالن حضور دارند.

ریما رامین فر، محمود کلاری، محمدرضا دانش

با پخش سرود ملی و تلاوت قرآن کریم، اختتامیه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر آغاز شد.

امام آمد / اختتامیه جشنواره فیلم فرج

علی نصیریان با تشویق ویژه حضار در سالن همراه شد و به ابراز علاقه آن ها پاسخ داد. همچنین برخی از خانواده‌های شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در سالن حضور دارند که آنها هم مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

با حضور اعضای هیات داوران فیلم‌های کوتاه داستانی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر در غیاب سعید سهیلی، اهدای سیمرغ‌های حشنواره آغاز شد.

همایون غنی زاده کارگردان فیلم "مسخره باز" برای دریافت جایزه بهترین فیلم نگاه نو حاضر نشد و به جای او یک مهاجر افغان در ایران روی سن رفت و جایزه را دریافت نکرد تا از مشکلات مهاجران بگوید اما این مهاجر افغان نیز گفت خود ایرانیان مشکلات زیادی دارند و پس من گلایه نمی‌کنم و برای هر دو کشور آرزوی عبور از بحران‌ها و مشکلات را دارم.

index

در ادامه اسرای دوران جنگ تحمیلی که به اقتباس از دوران اسارت آن ها فیلم "23 نفر" ساخته شده، روی صحنه آمدند و بازیگران جوان این فیلم هم آن ها را همراهی کردند و با تشویق حضار مواجه شدند.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

گوهر خیراندیش از بازیگران جوان فیلم "23 نفر" تقدیر کرد.

در ادامه و در حین اهدای جایزه ملی بهترین فیلم از نگاه زرین به فیلم "بیست و سه نفر" همه مسئولان  برجسته حاضر در سالن روی سن آمدند.

فیلم بیست و سه نفر

کلیپ معرفی فیلمهای سودای سیمرغ (بخش مسابقه) نمایش داده شد." شبی که ماه کامل شد"، "سرخپوست" و "متری شیش و نیم" با تشویق ویژه حضار مواجه شدند.

مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی وی نیز با جضور در سالن توسط حاضران تشویق شد.

مرضیه هاشمی

به ترتیب اعضاء هیات داوران جشنواره فیلم فجر روی سن حاضر شدند و حضار برای آن ها دست زدند.

فرشته صدر عرفایی برای دریافت سیمرغ بلورین بهتر جایزه بازیگر مکمل زنبه شدت از سوی حاضران در سالن تشویق شد.

فیلم "مسخره باز" بار دیگر برنده جایزه بهترین فیلم بخش هنر و تجربه شد که این بار همایون غنی زاده رو سن رفت و جایزه خود را از هیات داوران گرفت. او گفت که جایزه بخش نگاه نو را به این دلیل نگرفته که فیلمش نگاه نویی نداشته است.

موقع اعلام برنده سیمرغ نقش مکمل زن، فرشته صدرعرفایی و نیز نقش مکمل مرد، علی نصیریان، حاضران در سالن به شدت برنده‌ها را تشویق کردند. تشویق استاد نصیریان به صورت ایستاده انجام شد.

بعد از اینکه علی نصیریان جایزه خود را دریافت کرد، جمشید مشایخی او را در آغوش کشید.

در ادامه هنگام اعلام برنده سیمرغ نقش اول زن، سالن سرشار از صدای تشویق و سوت و کف زدن حاضران شد. الناز شاکردوست این جایزه را کسب کرد.

تشویق حاضران هنگام اعلام برنده سیمرغ نقش اول مرد اما سالن تا مرز انفجار پیش رفت! هوتن شکیبا از تشویق بی امان تماشاگران هیجان‌زده شد.

هنگام اعلام کاندیداهای بهترین کارگردانی، الناز شاکردوست که کنار نرگس آبیار نشسته بود، استرس داشت و دست به دعا برداشته بود و وقتی کارگردان "شبی که ماه کامل شد" برنده سیمرغ شد، او را در آغوش گرفت.

سعید روستایی، کارگردان فیلم "متری شیش و نیم" که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پشت دستم را داغ می‌کنم که دیگر پلیس از جلوی دوربین من رد نشود!

نوید محمدزاده

 

دیدگاه تان را بنویسید