طرح جدید برای ساخت ایستگاه فضایی در دل سیارک ها

دانشمندان طرحی جدید برای ساخت ایستگاه فضایی دورن سیارک ها ارائه کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دانشمندان ادعا می کنند ایستگاه های فضایی آینده درون سیارک های دور دست ساخته می شوند. هرچند این طرح مزیت هایی مانند استخراج سیارک را در بردارد اما هنوز نمی توان تضمین کرد با ساخت ایستگاه، سیارک خرد نمی شود. 

گروهی از محققان متوجه شده اند می توان یک صخره فضایی دوردست را سوراخ کرد و علاوه بر استخراج مواد معدنی موجود در آن یک ایستگاه فضایی هم در آنجا ساخت.

آنها اثبات کرده اند این اقدام از لحاظ ریاضی امکانپذیر است و می توان یک ایستگاه فضایی سیلندری شکل را درون یک صخره فضایی قرار داد.

به گفته کارشناسان احتمالات لجستیکی این طرح اولیه همچنان مشکل مهمی به شمار می آید و حداقل چند دهه طول می کشد تا چنین طرحی به واقعیت تبدیل شود.

برخی از  دانشمندان  این ادعا را رد می کنند و معتقدند هنوز دانش انسان از ترکیب فیزیک سیارک ها کافی نیست و نمی توان تضمین کرد ساخت یک ایستگاه فضایی درون صخره ای بزرگ به خرد شدن آن منجر نشود.

«توماس مایندل» از دانشگاه وین در اتریش معتقد است چنین طرحی دو مزیت دارد؛ نخست آنکه سبب می شود ایستگاه فضایی از خسارات ناشی از اشعه ها در امان بماند و از سوی دیگر به استخراج مواد معدنی در فضا منجر شود.

این درحالی است که استخراج در بیشتر سیارک ها غیر ممکن است زیرا گرانش سنگ ها سبب می شود چکش و ابزارهای دیگر کارایی نداشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید