اپل جان مرد نروژی را نجات داد

ساعت هوشمند اپل وی پس از اینکه متوجه می‌شود بیش از یک دقیقه است که تورالوف تکان نخورده است، این اتفاق را تشخیص می‌دهد و پلیس محلی را باخبر می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یک مرد سالمند نروژی می‌گوید وقتی در حمام غش کرده، ساعت هوشمند اپل با اطلاع دادن به پلیس موجب نجات جانش شده است.

یک مرد نروژی سالخورده ساعت هوشمند اپل خود را عامل نجات جانش پس از سقوط و غش کردن در حین استحمام دانست.

خبرگزاری NRK نروژ گزارش داد که تورالوف استوانگ ۶۷ ساله وقتی ساعت ۰۴:۳۰ صبح به حمام می‌رود، لیز می‌خورد و به علت وارد آمدن ضربه به سرش بی‌هوش می‌شود.


در این هنگام ساعت هوشمند اپل وی پس از اینکه متوجه می‌شود بیش از یک دقیقه است که تورالوف تکان نخورده است، این اتفاق را تشخیص می‌دهد و پلیس محلی را باخبر می‌کند.

پلیس در عرض نیم ساعت به تورالوف می‌رسد و وی را در حالی که به دلیل چهار شکستگی از ناحیه صورت خون‌ریزی داشت و بی‌هوش افتاده بود، در حمام پیدا می‌کند.

دختر تورالوف می‌گوید اگر پدرش ساعت هوشمند نداشت ممکن بود جانش را از دست بدهد.

جدیدترین ساعت هوشمند اپل موسوم به "اپل واچ" نه تنها سقوط و افتادن کاربر را تشخیص می‌دهد، بلکه دارای الکتروکاردیوگرام است که می‌تواند علائم حیاتی کاربر نظیر ضربان قلب وی را نظارت کند.

این فناوری پوشیدنی برای افراد مسن و آسیب پذیر، یک بازار رو به رشد است که به نجات جان آن‌ها کمک می‌کند.

این فناوری برای سالمندان تنها به ساعت‌های هوشمند با هشدار سقوط محدود نمی‌شود، بلکه طیف وسیعی از محصولات برای حفظ جان و سلامتی سالخوردگان در خانه‌هایشان طراحی شده است.

اما یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپل واچ ویژگی صحبت دوطرفه است، به طوری که فردی که سقوط کرده می‌تواند در صورت نیاز با پلیس یا مسئول اورژانس ارتباط برقرار کند. این دستگاه طوری طراحی شده است که در حمام که اغلب سقوط‌ها رخ می‌دهد قابل استفاده باشد.

از دیگر ایده‌های جذاب می‌توان به تعبیه ردیاب در کفش اشاره کرد که حرکت کاربر را از طریق GPS پیگیری می‌کند و هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک سیگنال برای تلفن همراه می‌فرستد. این یک دستگاه عالی برای سالمندانی است که دارای مشکلات حافظه هستند و نیاز به کمک برای پیدا کردن راه خود هستند.

اطلاعات این دستگاه همچنین می‌تواند به تلفن همراه یکی از اعضای خانواده سالمند یا پرستارش ارسال شود تا بتوانند از عزیزان خود مراقبت کنند.

فناوری‌های پوشیدنی به شکل روزافزون در حال رشد هستند و روز به روز تعداد دستگاه‌های پیشرفته کوچک و سبک وزن بیشتر می‌شود.

بسیاری از محققان در حال تحقیق در مورد راه‌های استفاده از پوشیدنی‌هایی هستند که علائم حیاتی و حرکات بدن کاربران را نظارت و ردیابی می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید