دبیر جشنواره فیلم فجر طرفدار کدام تیم است؟

ابراهیم داروغه‌زاده در روزهای شلوغ جشنواره دقایقی را به یک گفت‌وگوی‌فوتبالی اختصاص داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها داغ ترین رویداد کشور، رویدادی فرهنگی است. رویدادی که تمام نگاه های رسانه ها را از سرتاسر کشور به خود جلب کرده و آن هم چیزی نیست جز جشنواره فیلم فجر. جشواره فیلم فجر که همواره داغ و پرهیجان پیگیری می شود، دارد به روزهای نهایی و سرنوشت سازش نزدیک می شود. در این میان و در اوج همه شلوغی ها، ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، پاسخگوی چند سوال فوتبالی بود.

*در ابتدا بگویید آبی یا قرمز؟

طبیعتا هرکسی سعی می کند طرفدار بهترین ها باشد بنابراین من هم طرفدار استقلال هستم.

*استقلال طی چندوقت اخیر کمی افت کرده و پرسپولیس روزهای خوبی را در لیگ قهرمانان و لیگ برتر سپری کرده است. استقلال الان هم از جام حذفی حذف شده و امید چندانی به قهرمانی لیگ ندارد. هنوز هم به نظر شما بهترین تیم است؟

این بهترین تیم از نظر هواداران است. در ایران آدم ها دو دسته اند. یا طرفدار استقلال و یا طرفدار پرسپولیس. و این طرفداری شان باعث می شود بگویند کدام تیم بهترین است.در خانواده ما این طرفداری به ارث می رسد. من پدرم طرفدار استقلال بود و من هم استقلالی شدم و فرزندان من هم طبیعتا باید استقلالی شوند. همه چیز را می شود عوض کرد جز تیم.

*آن قدری هوادار بودید که برای تماشای بازی های تیم محبوب تان به ورزشگاه بروید؟

ما در دهه 60 که نوجوان بودیم اصلی ترین تفریحمان حتی قبل از سینما، استادیوم بود. در سال های اولیه دهه 60 سینما هنوز سالم نشده بود و خانواده ها چندان اجازه نمی دادند اما با استادیوم مشکلی نداشتند. ما هم به همراه دوستان مان به استادیوم شیرودی و آزادی می رفتیم.

*کی روش 8 سال سرمربی تیم ملی بود و در نهایت پس از فراز و نشیب های بسیار، ایران را ترک کرد. شما عملکرد او را چطور دیدید؟

هر مربی یا هر فردی حتما نقاط ضعف و قوتی دارد. من در مجموع فکر می کنم حضور آقای کی روش برای فوتبال ما مفید بود. ما در سال های حضور آقای کی روش بی دغدغه به جام جهانی می رفتیم. همیشه در این سال ها رنک اول آسیا بودیم. شخصیتی پیدا کرده بودیم که در مقابل هیچ تیمی آسان تن به شکست نمی دادیم. پیش از آقای کی روش ما حتی به عمان هم ممکن بود ببازیم اما از زمانی که آقای کی روش آمد آن نظم و دیسیپلینی که مدنظرش بود را توانست به تیم ما تزریق کند. با این حال یک سری خصوصیات اخلاقی داشت که آن ها شاید یک مقدار آسیب زد به نوع نگاه هواداران به آقای کی روش. شاید یک مقدار بیش از حد وارد حاشیه شد.

*شما می گویید کی روش آورده های زیادی برای فوتبال ما داشت اما بعضی ها هم معتقدند که او برای رقم زدن این دستاورد ها پول زیادی هم از ما گرفت و هرکسی هم که این پول را می گرفت چنین اتفاقاتی را رقم می زد.

هرکسی که این پول را می گرفت نمی توانست چنین دستاوردهایی داشته باشد. در همین پرسپولیس قبل از آقای برانکو مربیانی بودند که پول های خیلی خوبی گرفتند و هیچ کاری نکردند. مثل ژوزه از پرتغال که هیچ ثمری برای پرسپولیس نداشت. ما مربیان خارجی زیادی داشته ایم که آمدند و پول زیادی هم گرفتند و هیچ کاری نکردند. ضمن اینکه فراموش نکنید فوتبال الان یک بیزینس است. تیم ملی بابت صعود به جام جهانی یا صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا از فیفا پول می گیرد. در واقع کی روش بیشتر از آن که از ما پول گرفته باشد توانسته از این طریق برای فوتبال ما کسب درآمد کند. چه درآمد از فیفا و چه جذب اسپانسر.

*در دوگانه کی روش - برانکو حق را به چه کسی می دهید؟

ای کاش این دوگانه هیچوقت ایجاد نمی شد چون بیشترین ضربه را به فوتبال ما زد. از نظر من برانکو هم یک مربی بسیار خوب است هم یک جنتلمن که با اخلاق است. البته شفر هم مربی خیلی خوبی است. علی رغم اینکه استقلال اول فصل بازیکنانش را از دست داد و با یک ریزش نیرو مواجه شد، برای فوتبال اما افرادی مثل برانکو و شفر و حتی آقای کی روش مفید هستند و سطح فوتبال ما را علمی تر می کنند و فوتبال ما را حرفه ای تر می کنند.

*و به عنوان سوال آخر چه جایگاهی را برای استقلال در پایان فصل پیش بینی می کنید؟

-در قلب هوادارانش استقلال همیشه قهرمان است. امیدوارم که بتواند بهترین جایگاه را در نیم فصل دوم کسب کند و با پشت سرگذاشتن رقیبانش و با خلق یک شگفتی بتواند قهرمان لیگ برتر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید