گزارش جی پلاس از حاشیه های روز نهم جشنواره فیلم فجر؛

لجبازی خبرنگاران و تشکر مهناز افشار از قوم و خویش!

نشست پرسش و پاسخ فیلم قسم با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ از جشنواره فیلم فجر، نهمین روز اکران فیلم‌های بخش مسابقه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با نمایش فیلم "قسم" ساخته محسن تنابنده به پایان رسید.

در نشست خبری این فیلم، محسن تنابنده و الهام غفوری، کارگردان و تهیه‌کننده، مهناز افشار و حسن پورشیرازی، بازیگران و چند تن از عوامل فیلم حضور داشتند. به جز دو بازیگر نام‌برده، سایر بازیگران فیلم هم - به حز سعید آقاخانی و مهران احمدی - در سالن نشست خبری حضور داشتند.

اولین حاشیه نشست جایی رخ داد که عوامل برای پاسخگویی به خبرنگاران در محل خود می‌نشستند. مهناز افشار پیش از نشستن بر روی صندلی خود، زیر لب "بسم الله الرحمن الرحیم" گفت تا برای نشست آماده باشد.

در نشست خبری فیلم سانس سوم روز نهم، محمدرضا دلپاک، مدیر صداگذاری فیلم "جان‌دار" از سوالات خبرنگاران انتقاد کرده و گفته بود که آنها نمی‌توانند سوال فنی و تخصصی بپرسند. نشست خبری فیلم "قسم" اما با چند سوال تخصصی درباره شیوه فیلم‌برداری، صدابرداری در آب، تعلیق در فیلمنامه و ... آغاز شد. این مساله واکنش فرزاد حسنی را هم در پی داشت. مجری نشست خبری طرح این سوال‌ها از سوی خبرنگاران را "لج‌بازی" با دلپاک توصیف کرد!

مهناز افشار قبل از این که به سوال خبرنگاران از خودش پاسخ دهد، از "قوم و خویش" خود تشکر کرد! منظور مهناز افشار، بازیگران فیلم بود که روبرویش در سالن نشست خبری نشسته بودند. در فیلم "قسم"، افشار به همراه اقوامش در حال سفر به مشهد بودند تا در مراسمی به نام "قسامه" (قسم خوردن) شرکت کنند.

در خلال نشست خبری یک بحث حقوقی بین محسن تنابنده و یک حقوقدان صورت گرفت که جو نشست را متشنج کرد و اعتراض خبرنگاران را در پی داشت.

در ادامه نشست یکی از خبرنگاران از تنابنده پرسید که استعاره شتر و گاو در فیلم چه بود که تنابنده با خنده پاسخ داد: "گاو به خاطر لوکیشن فیلم که گاوداری بود در فیلم بود و شتر هم همین طور الکی حضور داشت." این حرف تنابنده خنده حضار را به دنبال داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید