فرکی: با دو برد می‌توانیم جایگاه مناسبی به دست آوریم

حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و انگیزه زیادی داریم تا نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین فرکی پیش از دیدار پیکان مقابل استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، گفت: قبل از هر چیزی باید برای حاجیلو و جابر انصاری آرزوی سلامتی کنم. مهاجم ما با بدشانسی دچار مصدومیت شد و از داشتن او محروم شدیم. یک فصل و نیم در کنار فوتبال بودم، اگر چه حضور فیزیکی نداشتم. از کسانی که این مدت به من لطف داشتند و پیشنهاد می‌دادند تشکر می‌کنم. الان در مقطعی وارد شده‌ایم که بخشی از کارها انجام و تیم بسته شده بود. تقدیر این بود که پس از رفتن جلالی با پیکان توافق کنم.

وی درباره خریدهای تیمش در نیم فصل عنوان کرد: 3 بازیکن جدید به خدمت گرفتیم که جابر انصاری گزینه چهارم ما بود که آن شرایط پیش آمد. ضمن اینکه نفرات قبلی تیم هم حفظ شدند و تلاش می‌کنیم در نیم فصل دوم نتایج بهتری برای تیم رقم بخورد. در 4،5 هفته اول بازی‌های دشواری پیش روی پیکان است. استقلال، سپاهان، پرسپولیس، ماشین‌سازی حریفان سختی هستند. یک ماه و چند روز است که تیم را در دست گرفتیم و سعی کردیم از همه نظر خود را آماده بازی با استقلال کنیم.

فرکی گفت: قطعا در دور برگشت کار ساده‌ای نداریم چرا که تیم‌ها قوی‌تر شده و بازی‌ها فشرده برگزار می‌شوند. با شرایط موجود ما در فصل بعد باید تفکراتمان را پیاده کنیم اما سعی‌مان این است در همین نیم فصل دوم هم با تیمی که توسط کادر دیگری بسته شده نتایج خوبی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که آمدیم جدا از تمرینات تاکتیکی و بدنی که برای بازیکنان در نظر گرفتیم روی مسائل روحی و روانی کار کردیم. حتما می‌دانید پیکان در 6،7 بازی اخیر خود در لیگ نتایج بدی کسب نکرد و به نوعی دچار مشکل روحی شده بود و ما سعی کردیم فضایی را ایجاد کنیم که بازیکنان این موضوعات را فراموش و به آینده بهتر فکر کنند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند تیمش در نیم فصل دوم نتایج خوبی بگیرد یا اینکه پتانسیل تیم در حدی نیست که شرایطش بهتر از این شود یادآور شد: نمی‌شود آینده را پیش‌بینی کرد اما امیدوارم نسبت به نیم فصل اول نتایج بهتری کسب کنیم. در فصل جاری شرایط تیم‌ها متفاوت نسبت به گذشته است. من اول فصل پیش‌بینی کردم که لیگ امسال متفاوت از گذشته می‌شود و تیم‌ها به دو قسمت تبدیل خواهند شد که این اتفاق هم رخ داد. یک قسمت بالای جدول هستند که برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند و نیم دیگر برای بقا تلاش خواهند کرد. 

فرکی اضافه کرد: امیدوارم ما جزو تیم‌های نیمه بالا باشیم، کاری که پیکان در دو فصل گذشته انجام داد و بازیکنانش نشان دادند پتانسیل قرار گرفتن در جمع تیم‌های بالا را دارند. در هر صورت شرایط سخت است و ما باید تلاش خود را بکنیم. هدف ما این است که نسبت به جایگاهی که الان داریم چند پله صعود کنیم و انشاءالله برای فصل بعد تفکرات کادر جدید در تیم حاکم خواهد شد. در حال حاضر هم تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و انگیزه زیادی داریم تا نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نام جابر انصاری از لیست پیکان خارج خواهد شد گفت: من شرایط قوانین و مقررات را نمی‌دانم چون روز آخر نقل و انتقالات این اتفاق افتاده است. ما با جابر توافق کردیم و اگر خبری باشد به اطلاع می‌رسانیم. این بازیکن در جریان تمرین مصدوم شده است.

فرکی در رابطه با اینکه مشکل پیکان را در چه می‌دیده که نتوانسته نتایج خوبی بگیرد گفت: پیکان شرایط روحی خوبی نداشت. وقتی تیمی 5،6 هفته می‌بازد یک بخش آن به مسائل روحی بر می‌گردد. اگر پیکان برخی از بازی‌ها را در دقایق پایانی واگذار نمی‌کرد شاید الان در جایگاه واقعی‌اش قرار داشت. جدول مسابقات به گونه‌ای است که با دو برد می‌توان جهش خوب و جایگاه مناسبی به دست آورد. از بد حادثه در چند هفته ابتدایی به تیم‌هایی خوردیم که برای قهرمانی و کسب سهمیه می‌جنگند. با این حال در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در واکنش به اینکه بازیکنان زیادی در پایان فصل از پیکان جدا می‌شوند آیا برنامه‌ای دارد که این اتفاق دوباره تکرار نشود گفت: ویژگی پیکان این بوده که همیشه به فوتبال ما کمک کرده است. این مسئله پیام خوبی است اما فضای خوبی بین تیم لیگ برتری و تیم امید وجود ندارد. وقتی بازیکنان به تیم امید می‌رسند شاید تیم‌های دیگری دسترنج او را بردارند. در حال حاضر 36،37 بازیکن داریم که 8،7 نفر آنها در تیم امید و تیم زیر 21 سال حضور دارند. پیکان شرایطی مثل فولاد ندارد. وقتی فولاد بازیکنان زیادی در اختیار داشته باشد آنها را به تیم دوم خود می‌دهد. سپاهان نیز در گذشته چنین شرایطی داشت اما پیکان این فضا را در اختیار ندارد و شاید دسترنج بازیکنان پیکان را تیم‌های دیگر ببرند.

وی عنوان کرد: باشگاه باید سیاستگذاری کند و تیم دیگری نیز داشته باشد ما بازیکنان زیادی در مجموعه پیکان داریم اما نمی‌توانیم از همه آنها استفاده کنیم. اگر بتوان تیم دیگری داشت و از بازیکنان استفاده کرد شرایط ایده‌آل می‌شود اما اگر این مسئله نباشد چاره‌ای نیست که بازیکنان به صورت قرضی به تیم‌های دیگری رفته یا جدا شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید