شفر: اتفاقی که برای گرو رخ داد نباید برای بازیکنان جدید هم بیفتد

وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال از وجود مشکلاتی یاد کرد که به زعم او روی شانه‌ها‌یش قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر پیش از دیدار تیمش برابر پیکان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال گفت : معمولاً هر زمان به کنفرانس می‌آیم خوشحالم هم بابت دیدن شما و هم در پیش بودن بازی. در چند هفته گذشته مشکلاتی داشتیم که روی شانه‌های من است. من می‌شنوم که همیشه می‌گویند باید ببرید و ببرید و البته همه تلاش‌مان همین است. منشا شرایط متفاوتی داشت و نمی‌توانست زودتر به ما اضافه شود، اما سایر بازیکنان زودتر آمدند. طبیعی است بازیکنان جدید نیاز به هماهنگی و درک متقابل از بازیکنان و سیستم تیم دارند.

هر زمانی که بخواهیم بازی‌ها را شروع کنیم یکسری مشکلات همراه‌مان است
«هر زمان بازی‌ها شروع می‌شود، مثل ابتدای این فصل با مشکلاتی روبه‌رو بودیم.»، وی با بیان این جمله افزود: همه در همه بازی‌ها از ما انتظار برد دارند، اما ما باید با تمرکز بالا بازی‌های خود را انجام دهیم تا به نتیجه برسیم. ما برای نیم‌فصل دوم بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفتیم. گادوین منشا، شرایط کاملً متفاوتی داشت و بقیه نفرات هم نیاز به هماهنگی بیشتر دارند تا در تیم جا بیفتند. آنها باید با تاکتیک تیم، هافبک‌های کناری چپ و راست و تمام بازیکنان آشنا شوند و نیاز به زمان است تا این اتفاق رخ دهد. در هر صورت ما هر زمانی که بخواهیم بازی‌ها را شروع کنیم یکسری مشکلات همراه‌مان است.

روی یکی دو پست هنوز تردید داریم
سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: در حال حاضر در مورد یکسری از مسائل نمی‌شود صحبت کرد و من این مسئله را به آینده می‌سپارم، چرا که در حال حاضر همه تمرکزمان باید روی بازی روی پیکان باشد. ما با تیمی بازی داریم که هر زمان با آنها دیدار داشتیم، سخت بوده است، حتی در ورزشگاه آزادی. آنها همیشه حریف سختی برای ما بوده‌اند. به ویژه حالا که تفکرات جدیدی در تیم پیکان حاکم شده است. ما هم پاتوسی را به خدمت گرفتیم که قاعدتاً در تمرینات گروهی نبوده است و نیاز به زمان دارد تا با تیم هماهنگ شود، اما ایسما بازیکن قابلی است که توانایی بالایی در بازی یک ضرب، دو ضرب و حفظ توپ دارد. به‌هرحال اینکه چه نفراتی مقابل پیکان بازی کنند تا پایان تمرین عصر امروز مشخص می‌شود. ما روی یک دو پست هنوز تردید داریم.

منشا باید به سبک و عملکرد بازیکنان استقلال آشنا شود
شفر در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی چون گادوین منشا فردا مقابل پیکان بازی خواهد کرد، گفت: هنوز شرایط این بازیکن مشخص نیست.  منشا باید با سیستم و سبک تیم ما آشنا شود. شاید سیستم ما برای او جدید باشد و در تیم قبلی‌اش با یک سیستم دیگری بازی می‌کرده است. منشا باید به سبک و عملکرد بازیکنان استقلال آشنایی پیدا کرده و بازیکنان نیز با سبک او آشنایی پیدا کنند.

اتفاقی که برای گرو رخ داد نباید برای بازیکنان جدید هم بیفتد
وی ادامه داد: از هواداران استقلال می‌خواهم که به بازیکنان جدید زمان بدهند. اتفاقی که برای الحاجی گرو افتاد نباید برای بازیکنان جدید هم بیفتد. هنوز 10 دقیقه از بازی گرو نگذشته بود که برخی از رسانه‌ها و هواداران علیه او شدند. از هواداران درخواست می‌کنم که به بازیکنان جدید فرصت بدهند.

نمی‌دانم چه کسی برنامه مسابقات لیگ را طراحی کرده است
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم به همه بازیکنان بازی بدهیم و بهترین سیستم را انتخاب کنیم. در نیم‌فصل دوم هر سه چهار روز بازی داریم. برای من عجیب است پس از بازی در لیگ قهرمانان آسیا سه روز بعد باید با سپاهان بازی کنیم! من نمی‌دانم چه کسی این برنامه را طراحی کرده است، اما به همه نفرات‌مان نیاز دارم. امروز به بازیکنانم می‌گویم نیم‌فصل دوم بازی‌های زیادی پیش رو داریم.

این مربی آلمانی همچنین تصریح کرد: تیم دورتموند آلمان که صدرنشین آلمان است، بازی‌های زیادی انجام می‌دهد و ممکن است یک بازیکن در این تیم خوب باشد، اما در دیدار بعدی بازی نکند. این مسئله به خاطر فشردگی مسابقات است و طبیعی است همه نمی‌توانند بازی کنند، بنابراین بازیکنان باید از نظر جسمی و روحی آماده باشند. بازیکنان ملی‌پوش ما روزبه چشمی، وریا غفوری و پژمان منتظری با روحیه چندان خوبی از جام ملت‌ها بازنگشته‌اند و طبیعی بود که آنها از حذف ایران ناراحت باشند، اما همه ما به آنها کمک کرده و می‌کنیم تا به شرایط ایده‌آل برسند. این نفرات با تجربه بالای خودشان می‌توانند کمک زیادی به تیم کنند.

شفر درباره آخرین وضعیت طارق همام خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید طارق در جام ملت‌ها مصدوم شد و به تازگی به ایران بازگشته است. ما امیدواریم او هرچه زودتر شرایط بازی را پیدا کند. البته هیچ اطلاعی از وضعیتش نداریم قرار است طارق نزد دکتر نوروزی رفته و دکتر نیز پس از بررسی شرایط او اطلاعات لازم را به ما خواهد داد.

وی در واکنش به این پرسش که تیمش 14 بازیکن در خط جلو دارد و چطور می‌خواهد همه نفرات را راضی نگه دارد، گفت: باید به همه بازیکنانم بگویم که برای من فرقی نمی‌کند بازیکن جوان، مسن، ملی‌پوش تحت هر شرایطی باشد مهم این است که چطور تمرین کند و آمادگیش بالا باشد. قطعا هر بازیکنی که در تیم من آماده باشد بازی خواهد کرد. ما وقت کافی برای ریکاوری در طول بازی‌ها نداریم به همین خاطر مجبوریم در فشردگی بازی‌ها به نفرات اصلی استراحت دهیم در این صورت به اکثر نفرات بازی خواهد رسید.

می‌خواهیم بازی‌ها را کنترل و نتیجه خوب بگیریم
سرمربی استقلال در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا تیمش در نیم‌فصل نتیجه لازم را نگرفت و چه راهکاری دارد تا این شرایط در نیم‌فصل دوم تکرار نشود با لبخندی معنادار، گفت: ما می‌خواهیم بازی‌ها را کنترل و نتیجه خوب بگیریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید