سردار آزمون: فدراسیون فوتبال هر چه می‌گوید دروغ است!

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخت و مدعی شد مسئولان فدراسیون فقط وعده و وعید می‌دهند و دروغ می‌گویند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار آزمون درباره پیوستنش به تیم زنیت روسیه اظهار داشت: زنیت در صدر جدول روسیه قرار دارد و یکی از پرافتخارترین تیم‌های این کشور است. بازیکنان و مربی بزرگی هم دارد و خیلی خوشحالم به این تیم پیوستم. در چند روز اخیر خیلی صحبت در مورد رفتن من به انگلیس شده بود، اما در آخر تصمیم بر این شد که به زنیت بروم.

وی در مورد اینکه «آیا پیشنهادات تیم‌های انگلیسی به او واقعیت داشته است یا خیر؟»، بیان کرد: بله، ولورهمپتون قرضی من را می‌خواست، اما همین موضوع باعث شد پیوستن من به این تیم کنسل شود.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه درباره شکست تیم ملی ایران مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا 2019 گفت: ژاپن تیم قدرتمندی است و در همه جام‌ها مدعی قهرمانی به شمار می‌آید. شما دیدید این تیم در جام جهانی هم فوق‌العاده بود و با بدشانسی حذف شد. در هر صورت فوتبال است و یک اشتباه می‌تواند نتیجه را عوض کند. متأسفانه این اشتباه هم برای ما رقم خورد و در آخر شکست خوردیم. به نظرم می‌توانستیم منطقی‌تر بازی کنیم.

آزمون در واکنش به این موضوع که غیبت مهدی طارمی هم در شکست ایران مقابل ژاپن تأثیرگذار بود، خاطر نشان کرد: بله، دقیقاً 90 دقیقه دو بازیکن ژاپن با من یارگیری نفر به نفر داشتند و اگر طارمی بود می‌توانست از فضاها استفاده کند. طارمی مهاجم باهوشی است و می‌توانست به ما کمک کند، اما متأسفانه دو کارته بود. وحید امیری هم بازیکن فوق‌العاده و جنگنده‌ای است، اما طارمی گلزن است و بسیار باهوش.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون مشغول چه کاری است، گفت: الان در حال سفر به تهران هستم تا بعد از آن ان‌شاءالله به روسیه بروم و به تیم زنیت ملحق شوم.

مهاجم تیم فوتبال کشورمان درباره رفتن کارلوس کی‌روش از ایران نیز خاطر نشان کرد: رفتن این مربی خیلی بد بود، هیچ کس هم او را بدرقه نکرد. به نظرم مهم احترامی بود که باید به او می‌گذاشتیم که نگذاشتیم این ناراحت‌کننده است. کی‌روش هشت سال در فوتبال ایران کارهای بزرگی انجام داد. شما تیم ملی را ببینید. چند بازیکن لژیونر دارد؟ به طور مثال علیرضا جهانبخش از تیم ملی به لیگ انگلیس رسید. تیم‌های انگلیسی اگر در تیم ملی کشورت بازی نکنی اصلاً به سراغ تو نمی‌آیند. ضمن اینکه کی‌روش درآمدزایی زیادی هم برای ایران داشت و پس از حضورمان در جام جهانی و جام ملت‌ها پول زیادی به فدراسیون فوتبال رسید.

وی درباره اینکه گفته می‌شود زین‌الدین زیدان و ژوزه مورینیو گزینه‌های جانشینی کی‌روش در تیم ملی ایران هستند و آیا او چنین چیزی شنیده است یا خیر، گفت: من اصلاً چیزی در این خصوص نشنیده‌ام، اما این مربیان اگر نیایند بهتر است. با چه امکاناتی و اصلاً با چه رویی زیدان و مورینیو را می‌خواهیم دعوت کنیم؟! درست است ایران کشور بزرگی است، اما وقتی امکانات‌مان در حد نام ایران نیست، چطور می‌خواهیم این مربیان را به ایران دعوت کنیم؟ ما زمین چمن تمرین نداشتیم و تازه درست شده است. در زمین پژوهشگاه نفت تمرین می‌کردیم و هر لحظه ممکن بود، مصدوم شویم. این واقعاً زشت است اگر ما دوباره سراغ گزینه‌های خارجی برویم و آنها بیایند و اتفاقات قبل تکرار شود. اگر قرار است اتفاقات گذشته رخ دهد، اگر نیایند بهتر است. اگر زیدان به ایران بیاید و بپرسد چه امکاناتی دارید، چه جوابی می‌خواهند به او بدهند؟

آزمون در پاسخ به این پرسش که آیا با صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه هیچ امکاناتی در اختیار تیم ملی نبوده موافق است، گفت: بله، مشکلات تیم ملی بسیار زیاد بود فقط به ما وعده وعید دادند. پیش از رفتن‌مان به جام ملت‌های آسیا هیچ‌کس به بدرقه‌مان نیامد و آرزوی موفقیت هم برای‌مان نکردند. به جز چند پیشکسوت هیچ‌کدام از بزرگان فوتبال احترامی برای تیم ما قائل نشدند. واقعاً این برخوردها برای ما زشت است و به ما بر می‌خورد. ما تیم خوبی داشتیم، اما به حاشیه رفتیم. پس از هر برد همه از ما انتظار قهرمانی داشتند.

وی در واکنش به این موضوع که فدراسیون فوتبال اعلام کرده که امکانات خوبی در اختیار تیم ملی قرار گرفته است، گفت: فدراسیون فوتبال هر چه گفته دروغ است. امکانات را فدراسیون قطر در اختیار ما قرار داد، نه فدراسیون ایران. من نمی‌دانم چرا برای ما ارزش قائل نمی‌شوند! به ما احترامی نمی‌گذاشتند و فقط وعده و وعید می‌دادند. اعلام کردند پاداش بازی با چین و عمان را به ما پرداخت کرده‌اند، اما هیچ پولی به ما ندادند. ما پاداش نمی‌خواهیم، فقط دروغ نگویند. من نمی‌فهمم چرا یک مرد آنجا نیست که راستش را بگوید.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه برخی از ورزشکاران سایر رشته‌های المپیکی نیز نسبت به پاداش‌های بازیکنان تیم ملی اعتراض کرده‌اند، گفت: منظور شما بهداد سلیمی است؟! من خودم به شخصه وقتی بهداد در مسابقات شکست می‌خورد با گریه‌های او گریه می‌کردم. به نظرم او می‌توانست کمی تحقیق کند. ما هر دو ورزشکار و همکار هستیم، آقای سلیمی! به خدا اگر ما میلیاردی پول می‌گرفتیم قهرمانی آسیا که سهل است از مرحله گروهی جام جهانی هم صعود می‌کردیم. بهتر است ابتدا تحقیق و بعد صحبت کنند. همان‌طور که گفتم من با گریه‌های او گریه کردم. وقتی به ما می‌گویید بی‌غیرت، این کلمه زشت است. نباید سلیمی این حرف‌ها را می‌زد. وقتی او می‌باخت، ما این حرف‌ها را نمی‌زدیم.

آزمون در مورد آخرین وضعیت سریک (اسب سردار آزمون) نیز گفت: خدا را شکر اوضاع خوب است. اسب من هم خوب است، ولی اوضاع اسب‌دوانی خوب نیست.

وی درباره صحبت‌های اخیر بیرانوند نیز عنوان کرد: بیرانوند اگر در بازی با ژاپن هم به حرف من گوش می‌داد نتیجه تغییر می‌کرد! من در این بازی هم به او گفتم که پنالتی را به کدام سمت بپرد. خودش هم می‌دانست. البته عیبی ندارد، بیرانوند بازیکن ارزشمندی است.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان درباره اینکه چه آرزوی فوتبالی دارد، گفت: من به شخصه دوست دارم در لیگ آلمان بازی کنم و امیدوارم به این آرزو برسم. از مردمی که در این مدت از ما حمایت کردند و انرژی مثبت دادند، ممنونم. باز هم می‌گویم امیدوارم فدارسیون فوتبال با ما همکاری کند و واقعاً همه دوست داشته باشند تیم ایران قهرمان آسیا شود. درست است همه برای تیم زحمت کشیدند، اما خیلی چیزها هم فکر می‌کنم درست نباشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید