جی پلاس/

آزمون در کنار ایوانوویچ و مارکیزیو/ سردار، هجدهمین ملی‌پوش زنیت

سردار آزمون در نقل و انتقالات زمستانی، چند پیشنهاد جذاب دریافت کرد. پیشنهادهایی از ولوورهمپتون، بایر لورکوزن، اندرلخت، استاندارلیژ و البته زنیت سنت‌پترزبورگ. مذاکره آزمون با ولوورهمپتون تا آستانه‌ی امضای قرارداد پیش رفت اما در نهایت باشگاه روبین‌کازان با انتقال قرضی او مخالفت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ زنیت‌ سنت‌پترزبورگ مهم‌ترین قدرت فوتبال روسیه در سال‌های اخیر برای جذب سردار آزمون مبلغ 12 میلیون یورو هزینه کرد و روبین‌کازان هم با این انتقال موافق بود. چون رقمی هنگفت نصیبش می‌شد که با آن می‌توانست بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند. یادمان نرود که روبین‌کازان همین دو سال قبل، سردار را با مبلغی در حدود 5/2 میلیون یورو جذب کرد و حالا سودی حدود 10 میلیون یورویی از این انتقال به‌دست آورده است. 

آزمون با امضای قراردادی که 5/3 سال اعتبار دارد، حالا یکی از بازیکنان زنیت در لیگ روسیه و لیگ اروپا است. زنیت با اقتدار در صدر جدول لیگ روسیه قرار دارد و البته در لیگ اروپا نیز از مرحله‌ی گروهی صعود کرده و در دور حذفی باید مقابل فنرباغچه ترکیه بازی کند. 

هدایت زنیت بر عهده سرگئی سماک 42 ساله است. هافبک سابق روبین‌کازان، زنیت و تیم ملی روسیه که سابقه‌ی مربیگری در باشگاه اوفا را نیز در کارنامه دارد. سماک از می 2018 روی نیمکت زنیت نشسته و این تیم را متحول کرده. هم در لیگ روسیه و هم لیگ اروپا که زنیت از جدی‌ترین مدعی‌های کسب عنوان قهرمانی است. 

نکته‌ی جالب درباره زنیت، حضور ملی‌پوش‌های متعدد از کشورهای مختلف در این تیم است. سردار آزمون هجدهمین بازیکنی است که از تیم‌های ملی مختلف در زنیت حضور یافته و باید با سایر مهاجمان این تیم که جملگی ملی‌پوش هم هستند رقابت کند. آندره لونف( دروازه‌بان )، المیر نابیولین( مدافع )، ایگور اسمولینکوف( مدافع )، الکساندر اروخین( هافبک )، دالیر کوزایف( هافبک )، آرتم زوبا( مهاجم ) و آنتوان زابالوتنی( مهاجم )، 7 بازیکنی هستند که از باشگاه زنیت در تیم ملی روسیه حضور دارند. هر چند برخی بازیکنان دیگر هم هستند که پیشتر پیراهن تیم ملی کشورشان را پوشیده‌اند. 

در بین خارجی‌ها، امانوئل مامانا( مدافع- آرژانتین )، برانیسلاو ایوانوویچ( مدافع- صربستان )، نتو( مدافع- پرتغال )، رادوسلاو راکیتسکی( مدافع- اوکراین )، ویلمار باریوس( هافبک- کلمبیا )، کلودیو ماتیاس( هافبک- آرژانتین )، روبرت ماک( هافبک- اسلواکی )، کریستین نوبوآ( هافبک- اکوادور )، امیلیانو ریگونی( هافبک- آرژانتین )و سردار آزمون( مهاجم- ایران ) سایر ملی‌پوش‌های زنیت هستند. 

با حضور آزمون، تعداد بازیکنان ملی زنیت به عدد 18 رسیده. یعنی مهاجم ایرانی و سابق روبین‌کازان کار دشواری برای بازی در ترکیب ثابت تیمی دارد که دو مهاجم تیم ملی روسیه نیز هم‌پستی‌اش هستند. البته آزمون سابقه‌ی بازی کنار آرتم زوبا، کریستین نوبوآ و الکساندر اروخین را در روستوف دارد و همین می‌تواند کار او را برای هماهنگی با زنیت کمی آسان کند. 

برانیسلاو ایوانوویچ و مارکیزیو مشهورترین بازیکنان فعلی زنیت هستند. ایوانوویچ سال‌ها پیراهن چلسی را در لیگ برتر پوشید و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود. مارکیزیو نیز با سابقه بازی برای یوونتوس، میلان و تیم ملی ایتالیا، در سال‌های پایانی فوتبال خود به روسیه رفته تا پیراهن زنیت را بپوشد. بی‌شک حضور این بازیکنان باتجربه می‌تواند هم به لحاظ فنی و هم حرفه‌ای کمک شایانی برای سردار آزمون باشد. مهاجمی که حالا یکی از گرانترین بازیکنان فوتبال آسیا و باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید