ماجرای دزد فراری که خودکشی کرد

پنجم دی بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان مرگ مرد جوانی قرار گرفت که بر اثر اصابت گلوله به سرش در یکی از بیمارستان‌های تهران جان سپرده بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مأموران پلیس در تماس با بازپرس دادسرای جنایی تهران اعلام کردند مرد کشته‌شده امین نام داشت و متهمی تحت تعقیب بود که خودکشی کرد.

در بررسی‌های دقیق‌تر به بازپرس گفته شده مرد جوان از سارقان سابقه‌داری است که همراه اعضای باندش به اتهام جعل اسکناس و پلاک خودرو و سرقت تحت تعقیب بود. اعضای دیگر این باند در عملیات پلیسی بازداشت شده بودند و امین نیز به دستور دادیار دادسرای ویژه سرقت تحت تعقیب قرار داشت.

در نهایت کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی مخفیگاه امین را در خیابان جمهوری شناسایی کردند؛ اما زمانی که برای دستگیری اقدام کردند، مرد جوان فرار کرد و به پشت‌بام رفت. در همین هنگام مأموران کلانتری جامی نیز در جریان ماجرا قرار گرفتند و به کمک مأموران پایگاه چهارم رفتند. در ادامه این تعقیب و گریز متهم ابتدا شروع به تیراندازی کرد؛ اما چون خود را در محاصره پلیس دید، کلت کمری‌اش را روی شقیقه‌اش گذاشت و شلیک کرد. پس‌ازآن متهم به بیمارستان منتقل شد؛ اما ساعاتی بعد جان سپرد.

این در حالی بود که در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی کاغذ چاپ اسکناس، سکه‌های تقلبی، دستگاه ضرب سکه قلابی و پلاک خودرو، مواد مخدر و کارت‌های عابربانک سرقتی به ‌دست آمد؛ بنابراین تحقیقات درباره این بخش از جرائم متهم نیز در دستور کار قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد بین ابزار کشف‌شده و پرونده شکایت یک‌سری از طلافروشی‌ها که متوجه جعلی‌بودن تعدادی از سکه‌ها شده بودند، رابطه‌ای وجود دارد. برخی مدعی بودند سکه‌ها را به گمان واقعی‌بودن به مردم فروختند و یک عده هم پس از آنکه فهمیده‌اند سکه قلابی است، طلایش را آب کردند.

در مجموع حدود 30 شاکی شناسایی شدند. پس‌ازآن تحقیقات برای شناسایی همدستان امین در این شاخه از اقدامات مجرمانه او آغاز شد تا اینکه  مأموران به سرنخ‌هایی رسیدند که آنها را به سمت سه مرد و دو زن هدایت کرد. همچنین معلوم شد گردش مالی یکی از اعضای باند 700 میلیون تومان است. حساب اعضای دیگر باند نیز بررسی شد. مأموران پی بردند امین که خودکشی کرده، با دختری دوست بوده که در فروش سکه‌های جعلی به او کمک می‌کرده و در ازای آن لباس مارک‌دار می‌خریده و رستوران شیک می‌رفته است.

در بخش دیگری از تحقیقات مشخص شد فردی به نام سعید نفر دوم  باند بود و دختر مورد علاقه‌اش طلاها را می‌فروخته و ازآنجایی‌که سعید جایی برای زندگی نداشته است، به او جا می‌داده است. همچنین بقیه اعضای باند دو مرد هستند که به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارند و همه درآمد خود را خرج اعتیادشان می‌کنند. این افراد با خرید ورق‌هایی از فلز برنج و تهیه قالب‌های سکه پارسیان سکه قلابی درست می‌کردند و بعد از بسته‌بندی می‌فروختند.

 

دیدگاه تان را بنویسید