امیدوارم قضاوت داوران بهتر شود

شفر: نیازی به بازیکن جدید نداریم

وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال اعلام کرد که این تیم فعلاً نیاز به بازیکن جدید نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر در حاشیه نشست هم‌اندیشی مسئولان کمیته داوران با مربیان، سرپرست‌ها و کاپیتان‌ها تیم‌های لیگ برتر فوتبال, اظهار داشت: چیزی که من می‌خواهم ارتباط با داوران است، چرا که آنها شغل سختی دارند. تلویزیون، رسانه‌ها و همه باید داوران را حمایت کنند. فدراسیون فوتبال هم باید به داوران کمک کند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم هر چند وقت یکبار باید جلساتی برای داوران برگزار شود تا اشتباهات خود را ببینند و آنها را آنالیز کنند. در بازی با پدیده، گل‌مان سالم بود و در جریان بازی هیچ اعتراضی نکردیم، اما در تلویزیون دیدیم که داور اشتباه کرده است. اگر سیستم ویدیویی بود، شاید این گل گرفته می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال به اشتباهات داوری در لیگ آلمان و حتی مسابقات جام جهانی اشاره کرد و گفت: وقتی تیمی شکست می‌خورد، درباره داور منفی صحبت می‌کند، بنابراین نیاز است که به داور قدرت داده شود. من می‌دانم پیشینه داوری در ایران بسیار قوی است و امیدوارم قضاوت داوران بهتر شود.

شفر همچنین یادآور شد: من فینال المپیک را دیدم که داوران ایرانی قضاوت کردند و عملکردشان خوب بود. کسی نمی‌تواند فضای مجازی را متوقف کند، اما داور نیز نباید بین دو نیمه در صفحات مجازی باشد تا ببینند نظرات به چه صورت بوده است. دستکاری کردن صفحات اینستاگرام کاری ندارد و می‌توان با دادن مبلغی مطالبی زده شود. شاید برای من هم این کار را بکنند و مطلبی عیله من نوشته شود. البته من فارسی بلد نیستم که متوجه آن شوم!

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره دستمزد داوران تصریح کرد: داوران باید حقوق بهتری به مانند ورزشکاران حرفه‌ای داشته باشند. در آلمان نیز این تغییرات صورت گرفت. فدراسیون فوتبال باید از طریق کلاس‌های آموزشی به آنها آموزش بهتری بدهد. فدراسیون باید داوران را با حمایت قوی کند.

شفر در رابطه با وضعیت استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنان ملی‌پوش ما روز گذشته برگشتند. بهتر بود بازیکنان با قهرمانی برمی‌گشتند. الان باید به سه ملی‌پوش‌مان کمک کنیم. فکر می‌کنم الان تیم خوبی داریم و باید ببینیم در بازی با پیکان چه اتفاقی می‌افتد. مشکلی که داریم، مصدومیت علی کریمی است، اما امیدوارم شروع خوبی در ادامه مسابقات لیگ داشته باشیم. بازیکنان جوان زیادی داریم و این شانس را به آنها می‌دهیم که بازی کنند. هواداران نیز یار دوازدهم هستند و باید به بازیکنان جوان فرصت بدهند.

وی در مورد اینکه آیا نقل‌ و انتقالات استقلال ادامه خواهد داشت یا نه، گفت: الان نیازی به بازیکن جدید نداریم. ما لیدرهایی مثل مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خسرو حیدری داریم. از طرفی، ملی‌پوشانی چون وریا غفوری و روزبه چشمی را در کنار بازیکنان جوان در اختیار داریم. امید نورافکن نیز بازگشته است و روحیه بسیار خوبی دارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بازیکن جدید این تیم که از  آفریقای جنوبی آمده است، گفت: من بازی‌های زیادی را از آیاندا پاتوسی دیده و عملکردش را بررسی کردم. پاتوسی بازیکن بسیار خوبی است. البته آفریقای جنوبی الان گرم و اینجا شاید برای او خیلی سرد باشد.

شفر راجع به جذب منشا هم گفت: روز گذشته در پایان بازی دوستانه استقلال در این مورد یک شوخی کردم و دیگر نمی‌توانم اینجا آن را تکرار کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آیاندا پاتوسی در تست‌های پزشکی شرکت کرده است یا نه، گفت: پس از جلسه امروز به سراغ دکتر نورزی می‌روم تا با او صحبت کنم. نوروزی در کارش قطعاً شماره یک است.

 

دیدگاه تان را بنویسید