تاج: نوجوانی می گوید دوست دارم به کی روش کشیده بزنم/ یک مربی در اندازه کی روش می آوریم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:در مجموع آقای کی روش یک پکیج آجیل بود که فقط پسته نیست و شما در یک پکیج هم باید همه را با همه بخورید!

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس؛ مهدی تاج در گفت و گو با برنامه آسیا 2019 شبکه سوم در ابتدای صحبت های خود گفت:در این چند وقت دیدم که برخی از مجریان تلویزیون گریه کردند و رقم حقوق کی روش را به دقیقه و به ساعت اعلام کردند، واقعیت این است که این برخورد را زیبنده ندیدم، بالاخره این یک قراردادی بوده مثل قراردادهای مربیان داخلی دیگر که باید رقم آن پرداخت می شد.مگر لیپی 20 میلیون دلار گرفت؟ تیم آنها هم شکست خورد! ما هم 900 هزار دلار دادیم و تصمیمی بود که در صلاحیت ما بود.

وی افزود: ما که در تلویزیون تصمیم گیری نمی کنیم که مثلا شما برای آگهی های قبل از بازی چقدر دریافت می کنید؟ این هم یک بحثی است که باید به گونه ای عمل شود که دوستان نروند با یک نوجوانی مصاحبه کنند که بگوید من دوست دارم یک کشیده ای به کارلوس کی روش بزنم!این مسائل زیبنده ما نیست. ما تا قبل از بازی با ژاپن خیلی از روزنامه ها نوشتند که ای کاش اقتصاد ما یکی مثل کی روش داشت، حالا با یک بازی همه چیز تبدیل به دمدمی مزاجی می شود. من آخرین حرفی که با کی روش داشتم گفت من شما را درک می کنم و تا لحظه آخر برای کشور شما جنگیدم.من هم به او گفتم شما دقیقا کاری را کردید که ما می خواستیم. به هر حال باید انصاف داشته باشیم و از برخوردهای اینچنینی جلوگیری کنیم.

تاج در خصوص اینکه قبلا عنوان شده بود باید کار زیر ساختی انجام شودگفت : اگر کار زیر ساختی صورت نگرفته بود ما این مدلی به جام جهانی می رفتیم؟ آیا در جام جانی اینگونه می درخشیدیم؟ در کدام جام جهانی اینگونه بازی کردیم؟ آیا بدون کار زیر ساختی می شود نوجوانان ما به جام جهانی برود و آلمان را در یک هشتم ببرد؟ آیا بدون کار زیر ساختی ساحلی ما دوم جهان می شد؟ فوتسال ما اینگونه نتیجه می گرفت؟ همین ژاپنی که شما مرتب می گفتید ژاپن، ژاپن و آنها را بالا بردید من با آقای کازود در ورزشگاه آزادی حرف زدم و از من سوال کرد این پرسپولیس که به فینال آسیا رفته چقدر هزینه کرده که به او جواب دادم این تیم 2 پنجره نقل و انتقالات را محروم بوده و در لیگ و حذفی و آسیا با 3 میلیون دلار بازی کرده است. او وقتی این حرف را شنید به من گفت این کار ستودنی است و اصلا از ما بر نمی آید.

رئیس فدراسیون تاکید کرد:البته قبول دارم ژاپن در نقطه استاندارد آسیا است و به همین دلیل میرشاد ماجدی را به آنجا فرستادم و یک ماه در آنجا گزارش کاملی از همه ساختار آنجا تهیه کرد و ما هم الان در حال همان راه هستیم.همین قطری که الان در فینال است به ما قبل از جام ملتهای آسیا باخت. فوتبال همین است مگر همیشه باید برد؟مگر می شود کار زیر ساختی نکرد؟کی روش هم بدون عیب نبود و خودش هم به من گفت من هم عیوبی داشتم ولی اینگونه برجسته کردن درست نیست. همین ساختمان پک زیرساختی نبود؟ نمی خواهم بگویم تیم ملی ما با چه پولی به جام ملتها رفت؟

تاج در پاسخ به این سوال که خواسته اش از جام ملتها چه بود گفت: ما همه فکر و ذکرمان قهرمانی و حضور در فینال بود. ما باید بعد از 15 سال به نیمه نهایی رفتیم و این را هم باید گفت. در بازی با ژاپن ناپختگی از سوی بازیکنان صورت گرفت که مسئولیت آن بر گردن من و کادر فنی و همه است.

در ادامه امیر حاج رضایی از مهدی تاج سوال کرد که آیا پاسخ های رئیس فدراسیون صادقانه بود گفت:من نظرات آقای حاج رضایی را در مورد فدراسیون و کی روش می دانم. من بدترین و شدیدترین فضا را از طرف آقای حاج رضایی دیده ام ولی مکلف هستم چون مسئولم به صحبت های او جواب بدهم.بله من صحبت هایم صادقانه نبود.

به گزارش فارس مجددا حاج رضایی گفت: هر کسی که دیدگاهم با او یکسان نباشد را محترم شمرده و ادب را رعایت می کنم ولی دیدگاه من علیه تیم ملی کشورم نبوده است. اگر حرف های من در نقد افراد بوده آن را به تیم ملی تامیم ندهید.من به تیم ملی کشورم علاقه دارم ولی نخواهید زبان همه را ببندیم!

تاج در واکنش به این صحبت ها گفت: آقای حاج رضایی می گوید معلم بوده ولی زمانی کارشناس باشگاه سپاهان بوده و هر جایی قراردادها مناسب بوده وی در آنجا حضور داشته است. زمانی هم او مدعی بود که پول هایی در فوتبال کثیف است ولی از این پولها استفاده شده است! من صادقانه همه چیز را گوش می کنم.

حاج رضایی خطاب به این صحبت ها گفت: تاج در مورد شرافت  یک انسان حرف زده است و اگر مدرکی وجود دارد لطفا ارائه شود. من در مورد واکاوی شرایط تیم ملی حرف بزنیم ولی رئیس فدراسیون آنقدر در تنگنا قرار دارد که تهمت و افترا می زند. تاج در واکنش به این صحبت ها گفت: من در هیچ تنگنایی نیستم و اگر آقایان دوست داشته باشند من قرارداد سپاهان آقایان را منتشر کنم.

وی در خصوص اینکه آیا قرار نبود کسی در کنار کی روش حضور داشته باشد که در روزهای سخت هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد گفت:اگر شما نگران تیم ملی هستید که تیم ملی تا مدتها بازی ندارد. در فروردین ماه هم فقط اردو دارد. ما هم سعی می کنیم وقتی کی روش قدرتمند می رود یک مربی در همین اندازه بیاوریم. اول باید قرارداد مشخص شود و بعد متناسب با آن یک مربی بیاوریم. عجله ای هم نداریم.اگر کی روش خودش در کمپ تیم ملی بود اینگونه از او دفاع نمی کردم ولی دفاع وظیفه من است.اگر شما برای آینده می گویید ما در آینده یک مربی ایرانی به عنوان کمک در کادر فنی استفاده می کنیم.

تاج در خصوص مشکلات مالی فدراسیون گفت: در کل فدراسیون مشکلات مالی دارد،فدراسیون فوتبال با 60 میلیارد تومان می گذرد.چیزی حدود 6 میلیون دلار. این کارشناسانی که هر روز حرف می زنند بدانند همین قطر حداقل 2 اردو برای بزرگسالان و امید ما برگزار کرده که عدد و رقم آن حدود همین 6 میلیون دلار می شود.با همین پول ساخت و ساز خوب هم انجام دادیم. ولی اگر در یک کلام از من پرسیدید مشکل مالی داریم من می گویم بله.

رئیس فدراسیون فوتبال با انتقاد از صدا و سیما گفت:  کی روش با آن فضایی که شما ایجاد کردید و دوست عزیزی گریه و زاری می کردید تحت فشار قرار گرفت.(منظور جواد خیابانی است)من می گویم سیاه نمایی نشود. ژاپن آنقدر گنده شده بود که خود من هم گفتم حتما باید به این تیم ببازیم!

به گزارش فارس کلیپی از مصاحبه کی روش قبل از جام ملتها پخش شد که وی عنوان کرد: هر زمانی برای گرفتن پول به فدراسیون مراجعه می کردم با پاسخ منفی رو به رو می شدم چون وزیر اعلام کرده چون فدراسیون با این مربی قرارداد بسته ما هم به شما پول نمی دهیم.تاج در واکنش به این موضوع گفت:  از همه مردم دعوت می کنم صحبت های کی روش با فردوسی پور در برنامه 90 را در شب آخر حضورش در ایران تماشا کنند.از تلویزیون هم می خواهم این صحبت ها را به مردم نشان بدهد. کی روش در مورد فدراسیون فوتبال گفت: دست های فدراسیون و بازیکنان را می فشارم.شبی که ما با مسئولی به اردو رفته بودیم و پول بازیکنان نرسیده بود و پول بازیکنان در گمرک گیر کرد کی روش به شدت عصبانی بود.

وی تاکید کرد: مگر می شود وزیر ورزش به فوتبال کمک نکند؟ اما تصمیم گیر برای انتخاب سرمربی فدراسیون فوتبال است.ما با پیشکسوتان و بزرگان و عقلا مشورت هم خواهد شد. اگر دنبال یک جمله کلیدی هستید باید بگویم کشور کمک کرده تا اوضاع فوتبال درست شود.

تاج در خصوص اینکه بعد از جام جهانی توصیه ای برای تمدید قرارداد کی روش داشتید یا خیر گفت:خیر، ما هیچ توصیه ای نداشتیم.

وی در خصوص اینکه در یک سال اخیر با برانکو صحبتی برای تیم ملی داشته یا خیر گفت: خیر.هیچ صحبتی نداشته ایم.

تاج ادامه داد: خودم اعتقادی به مجادله ندارم.مورینیو، فرگوسن، مانچینی همه با هم اختلاف نظرهایی داشته اند.هر رقابتی تا جایی که به کیفیت تیم ها اضافه کند خوب است.من با برانکو هیچ حرفی نزده ام و خوشحالم پرسپولیس بعد از 10 سال به فینال رفت.مرحوم حجازی بعد از باخت به جوبیلو ایواتا گفت شما این کارها را نکنید و فشار وارد نکنید که اگر اینگونه باشد تا 10 سال دیگر هم به فینال  نمی روید.الان هم نباید رویداد باخت به ژاپن تبدیل به چیزی شود که کی روش کاری نکرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گزینه بعدی تیم ملی ایرانی است یا خارجی گفت: ما فعلا ساختمان پک را از نظر زیر ساختی کردیم. اول باید استانداردی تعریف شود که تیم های ملی نوجوانان و جوانان در ساختمان پک مستقر شوند. بعد مربی که می آید از همه این پتانسیل استفاده می شود.ما دنبال مربی خارجی هستیم.

وی در خصوص حضور رنار مربی مراکش در جایگاه ویژه بازی با ژاپن گفت: خیلی ها در استادیوم می نشینند. ما مذاکره ای با این مربی نداشتیم.

تاج در ادامه این برنامه در پاسخ به این سوال مجید جلالی مبنی بر اینکه چرا  وی از حیثیت مربیان ایرانی در این چند سال در واکنش به مصاحبه های کی روش  دفاع نکرد گفت: بسیاری از این رفتارها نباید اتفاق می افتاد و این گفتارها درست نبود. من بابت آخرین مصاحبه ای که شد، عذرخواهی کردم. من یک مثال می زنم. وقتی یک بسته تنقلات به شما می دهند، شما فقط نمی توانید پسته آن را بخورید و همه چیزش در هم است. در مجموع آقای کی روش یک پکیج بود که فقط پسته نیست و شما در یک پکیج هم باید همه را با همه بخورید!

 

دیدگاه تان را بنویسید