برانکو در واکنش به پیشنهاد سرمربیگری ایران: نمی دانم فدراسیون مربی می خواهد یا نه

سرمربی پرسپولیس در واکنش به احتمال پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران به خود گفت: یکسال و نیم دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ برانکو ایوانکوویچ در حاشیه جلسه تمرینی امروز تیم فوتبال پرسپولیس ابتدا درباره پیروزی برابر سپیدرود در جام حذفی اظهار کرد: ما تجارب خوبی در جام حذفی نداریم و مقابل تیم‌هایی مانند قشقایی، ذوب‌آهن و پارس شکست خورده‌ایم. در جام حذفی، مهمترین مساله پیروزی است. به همین خاطر راضی هستم چون بردیم و تیم بهتری بودیم. به لحاظ آماری هم تیم بهتری بودیم و ۶-۷ موقعیت گل داشتیم. دیروز چهار بازیکن جدید داشتیم و نمی‌شود این بازیکنان از روز اول با تیم هماهنگ باشند. سروش رفیعی، شیری، شریفی و سعید کریمی جوان که در اولین بازی‌اش گل زد. این، یک مقدمه خوب در فصل جدید بود.

او افزود: هدف ما همیشه حداکثری است. در کل از نتیجه بازی راضی هستم. شرایط زمین که دوست داریم همیشه خوب باشد، دیروز مناسب نبود. به هر حال نمی‌خواهم توجیه کنم چون چمن ورزشگاه، مصنوعی بود. به بازیکنانم تبریک می‌گویم و برای تماشاگرانمان خوشحال هستیم چون توانستیم برای آن‌ها پیروزی بیاوریم.

سرمربی پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: همیشه انتظارها بیشتر می‌شود اما هدفمان این است که پرسپولیس سال به سال بهتر شود. اما این موضوع تضمینی برای کسب نتایج بزرگ نیست. ما تنها تیمی بودیم که دو سال پشت سر هم به نیمه نهایی آسیا رسیدیم و امسال فینالیست بودیم. در حالی که بسیاری از تیم‌هایی که بیشتر از ما سرمایه‌گذاری داشتند، به این مرحله نرسیدند. حتی برخی تیم‌ها مثل الهلال از مرحله گروهی هم صعود نکردند. السد که بودجه نامحدودی دارد را در نیمه نهایی حذف کردیم. ما از فشارهای موجود فرار نمی‌کنیم اما کار هم ساده نیست. باید این را بدانیم که همیشه همه چیز ایده‌آل نخواهد بود اما یک شکست هم نباید ما را به زانو درآورد و باید به ما انگیزه دهد تا فلسفه خودمان را جدی‌تر دنبال کنیم.

برانکو در ادامه درباره محرومیتش در بازی دیروز مقابل سپیدرود تصریح کرد: حقیقتش این است که نمی‌دانم چرا جریمه شدم. من بعد از اولین فینال در ژاپن از داوری ناراحت بودم و در کنفرانس خبری آن را اعلام کردم اما AFC به فکر این نبود که مرا محروم کند اما نمی‌دانم چرا من و کمال را محروم کردند.

او همچنین درباره دلیل موفقیت ژاپنی‌ها در رده ملی و باشگاهی عنوان کرد: موفقیت ژاپنی‌ها به این خاطر است که به صورت سیستماتیک عمل می‌کنند و یک موفقیت یا شکست روی آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد. هدف اصلی آن‌ها جام ملت‌ها نیست بلکه روی المپیک توکیو و جام جهانی در قطر تمرکز کرده‌اند. ژاپن و قطر بلندمدت فکر می‌کنند. قطر نیز تیمش را جوان کرده و تاباتا و سوریا را کنار گذاشته است. آن‌ها با جوانان به جام ملت‌ها آمده‌اند و حتی یک بازی را هم نباخته و گل نخورده‌اند. آن‌ها کار سیستماتیک و با برنامه کار کرده‌اند.

برانکو درباره احتمال ارائه پیشنهاد برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران، گفت: اصلاً نمی‌دانم که به دنبال سرمربی هستند یا نه. این مساله به فدراسیون، آقای تاج و همکارانشان مربوط می‌شود. آن‌ها کارشان را آنالیز می‌کنند و بهترین تصمیم را می‌گیرند. من مربی پرسپولیس هستم. ۶ ماه پیش نیز قراردادم را تمدید کردم و یک سال و نیم دیگر هم با این تیم قرارداد دارم.

برانکو در پایان نیز درباره پاسخ منفی بیرانوند به پیشنهادهای خارجی و ماندن در پرسپولیس بیان کرد: کاملاً از ماندن بیرانوند خوشحالیم. کیفیت او برایمان روشن بوده و می‌دانیم بهترین دروازه‌بان آسیاست. او ارزش اروپایی و جهانی دارد. همچنین می‌دانستیم که احتمال دارد پیشنهاداتی داشته باشد که نتوان ردشان کرد. به همین خاطر از دو سال پیش رادوشوویچ را گرفتیم تا همیشه یک جایگزین باکیفیت داشته باشیم. امیدواریم بیرانوند انگیزه مضاعفی برای بهتر کار کردن داشته باشد چون تازه ابتدای کارش است و جای زیادی برای پیشرفت دارد. اینکه چه اتفاقی برای او خواهد افتاد، خواهیم دید. باشگاه وضعیت او را مشخص کرده و اگر بخواهد برود، باید همه نفع داشته باشند. هم باشگاه و هم بیرانوند. این، حرفه‌ای‌گری است و این اقدامات حرفه‌ای است که سرنوشت باشگاه مشخص می‌شود. اما فعلاً خوشحالیم که بیرانوند با ما هست و باهم به اهدافمان می‌رسیم.

دیدگاه تان را بنویسید