انتقاد تند بهمن فرمان آرا در مراسم افتتاحیه جشنواره

بهمن فرمان‌آرا در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، در حالی که عصبانیت در صدایش موج می‌زد، از سوء‌استفاده از پیشکسوتان سینمای ایران و بی‌احترامی به آنان به تندی انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیشب در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، از عباس گنجوی، تدوین‌گر پیشکسوت، تجلیل شد. بهمن فرمان‌آرا و مسعود کیمیایی، دو هنرمندی بودند که در بزرگداشت عباس گنجوی سخن گفتند. 

فرمان‌آرا دراین باره گفت: «من در سینما فقط یک دوست دارم و او عباس گنجوی است. همه کسانی که امروز تدوین می‌کنند، شاگردهای عباس بودند ولی عباس خودش این کار را یاد گرفت. هر چه درباره عباس بگویم کم گفته‌ام.»

این کارگردان در ادامه با انتقاد تند از بی‌حرمتی به پیشکسوتان گفت: «این روزها درباره هنرمندانی که سن‌شان بالاست، حرفی زده نمی‌شود. بعضی وقت‌ها هم که حرف زده می‌شود، ناخوشایند است. امروز فیلمی در اینستاگرام دیدم که عکس جوانیِ خانم شهلا ریاحی را که آلزایمر دارد، جلوی او آوردند و می‌گویند می‌شناسی؟ چقدر بی احترامی می‌کنید. اینها بزرگان سینما بودند. این خانم اولین کارگردان زن سینمای ایران بوده، چرا سوء‌استفاده می‌کنید؟ مثل کسانی که کنار تخت بیمار عکس می‌گیرند. این چه عیادتی است و چرا باید این عکس در اینستاگرام گذاشته شود؟»

 

دیدگاه تان را بنویسید