به گزارش جی پلاس؛ وینفرد شفر در مورد بازی‌های تیم‌ملی در جام ملت‌ها اظهار کرد: من همه بازی‌ها را دیدم حتی بازی‌هایی که با گل‌های زیادی بردیم. مقابل چین شانس داشتید اما باز هم بردیم. مقابل ژاپن از قبل گفته بودم که ژاپن بازی را می‌برد اما تازگی و طراوتی که ژاپن داشت را ایران نداشت. بازیکنان ایران فقط با داور صحبت می‌کردند. این کار را بازیکنان اجازه ندارند در جریان بازی انجام دهند.

او درباره شناختش از فوتبال ایران گفت: من قبل از این که به ایران بیایم بازیکنان بزرگ ایران را می‌شناختم و از فوتبال ایران آشنایی نسبی داشتم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره حضور ناموفق مربیان قبلی آلمانی که در فوتبال ایران حضور پیدا کردند، گفت: شما مربی‌ای به نام روته مولر در ایران داشتید که معلم من بوده و مدرک مربی‌گری من را او به من داد. من او را در دوسلدورف دیدم و از او درباره بازگشت به ایران پرسیدم. او مطمئن نبود که این کار را می‌کند ولی من این کار را کردم چون استقلال باشگاه بزرگی است و می‌خواهم آن را به بالاترین نقطه برسانم. من خوشحالم که مردم مهربانی دور و بر من هستند اما دشمنانی هم دارم که علیه من صحبت می‌کنند. با تجربه‌ای که دارم به آن‌ها فکر نمی‌کنم. چیزی که مهم است هوادارانی است که به ما کمک می‌کنند. به خاطر این مردم تلاش می‌کنم که باشگاه را به بالاترین سطح برسانم.

شفر در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش در حذف تیم‌ملی اصلی‌ترین مقصر بود، تصریح کرد: نه، مقصر نبود. من هیچوقت در عمراً درباره یک مربی منفی صحبت نکردم و به همه احترام می‌گذارم. او کار خوبی در ایران به نمایش گذاشت. مردم زیادی هستند که راجع به مربی بد صحبت می‌کنند اما آن‌ها مربی را نمی‌شناسند. طبیعی است که مربی استقلال هم باشید علیه‌تان صحبت کنند. من کسی را می‌شناسم که به لیدرها پول می‌دهد. من راجع به این موضوع می‌خندم و می‌خواهم این پول را به کودکان بی‌سرپرست بدهند.

او در ادامه درباره شرایط استقلال در این فصل گفت: ما باید تیم جدیدی را می‌ساختیم. بازیکنان خوبی که می‌خواستیم مانند ابراهیمی، حسینی، تیام، علی قربانی و… را از دست دادیم. ولی این برای گذشته است و باید برای آینده تمرکز داشته باشیم. ۶ امتیاز اختلاف داریم ولی شانس زیادی داریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرده قطر و ویتنام در جام ملت‌ها خوب عمل کنند، گفت: فکر نمی‌کردم قطر تا این حد خوب عمل کند که به فینال برسد اما آن‌ها از قسمت‌های مختلف دنیا بازیکن داشتند که در کنار هم از آن‌ها استفاده کردند. در بایرن‌مونیخ آلمان هم چنین شرایطی وجود دارد. در جام جهانی ۷۴ هم اینطور بود که بازیکنان تیم‌ملی در بایرن مونیخ بازی می‌کردند. شما می‌دانید که بیشتر بازیکنان قطر از آفریقا هستند اما بازی خوبی به نمایش گذاشتند. ژاپن کار سختی مقابل قطر دارد.

سرمربی استقلال درباره افت ایران مقابل ژاپن توضیح داد: اگر شما بازی را از اول دیده باشید، آنها بلافاصله کار را با پرس شروع کردند. همه مربیان حریفان را آنالیز می‌کنند. آن‌ها فکر کردند اگر پرس کنند به ایران فشار می‌آورند و بازی تک‌ضرب را هم در دستور کارشان قرار دادند. این دقیقاً کاری بود که می‌توانستند انجام دهند و برنده شوند. ما از توپ‌های بلند مقابل ژاپن استفاده کردیم که همانند بازی با چین در این بازی جواب نداد. همان کاری که در فینال لیگ قهرمانان پرسپولیس انجام داد. آن روز، روز ایران نبود. الان باید به تیم‌ملی یک چهره جدید داد و از امروز یک تیم جدید با استعدادهای جدید بسازند.

شفر درباره این که گفته بود ایران مقابل ژاپن تاکتیک نداشته است، اظهار کرد: من گفتم که مقابل پرس ژاپن هیچ راهی جز پرس متقابل ندارید. این طور فشار در کل تیم پخش می‌شود. من نمی‌دانم چطور حرف‌هایم را به مردم رساندند. بدتر از همه اعتراض‌ها بازیکنان به داور بود که با داور خیلی صحبت می‌کردند. اینگونه ادامه پیدا کند خطوط فوتبالتان را از دست می‌دهید. قدرت و دقت زمانی از دست می‌رود که تمرکزتان را روی صحبت با داور بگذارید.

او افزود: فغانی یکی از بهترین داوران دنیا است و به طور کل داوران خوبی در ایران داریم. او می‌توانست به بازیکنان حالی کند که نباید زیاد با داور صحبت کنند. با آن روش تاکتیک تانرا از دست می‌دهید. به فغانی از سوی سپاهانی‌ها مورد اهانت قرار گرفت اما نباید چنین اتفاقاتی برای داوران رخ دهد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ انقضای کی‌روش به پایان رسیده است، بیان کرد: زندگی یک مربی همیشه خطرناک است. شما دیدید سال گذشته موفقیت‌های زیادی داشتیم اما بعضی‌ها سعی می‌کردند موارد منفی را مطرح کنند. امسال هم بعد از سه هفته که خوب شدیم، موارد منفی را مطرح کردند. در مورد کی‌روش هم همین موضوع وجود دارد. شاید خود کی‌روش نمی‌خواهد با ایران ادامه دهد. باید به او اجازه دهیم تا تصمیم بگیرد. من تجربه حضور در سه کشور به عنوان مربی ملی را دارم. ما با کامرون در پاریس، برزیل را شکست دادم و قهرمان جام ملت‌ها شدیم. در جامائیکا، آمریکا را شکست دادیم. مهم‌ترین موضوع همکاری فدراسیون، مربی تیم‌ملی و مربیان باشگاه‌هاست. مربیان باشگاه‌ها باید به تیم‌ملی کمک کنند و مربی تیم‌ملی با آن‌ها جلسه داشته باشد.

شفر ادامه داد: استعدادها باید پرورش پیدا کنند. ما یک آکادمی خوب داریم که بازیکنانش باید پرورش داده شوند. مربیان باشگاه باید به آن‌ها آموزش دهد. احترام خیلی مهم است. ما می‌خواهیم یک تیم جدید با بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل دهیم. فردا دیر است و باید از همین امروز شروع کنیم. شما چشم به هم بزنید به بازی‌های انتخابی جام جهانی قطر می‌رسید.

سرمربی استقلال در ادامه گفت‌وگوی تلوزیونی که با علی انصاریان، بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس داشت، در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان ایرانی حرفه‌ای زندگی می‌کنند، بیان کرد: ما برای بازیکنان استقلال طوری برنامه‌ریزی کردیم که بازیکنان به شغل دیگری نمی‌رسند. البته مجری می‌تواند هم هنرپیشه باشد و هم ورزشکار باشد. شنیدم که هنرپیشه خوبی هم است و خونش آبی است.

شفر در پاسخ به این سوال که اگر پیشنهاد سرمربی‌گری ایران به او ارائه شود، قبول می‌کند یا خیر، توضیح داد: من می‌خواهم که کی‌روش به کارش ادامه دهد. من شنیدم که یک مربی روی سکو نشسته بود. خیلی بد است که یک مربی منتظر بنشیند تا مربی دیگری برود و جای او را بگیرد. من تیم خوبی دارم و هواداران ما همه کار می‌کنند. من این هواداران را دوست دارم و مسئولیت بزرگی در قبال این باشگاه دارم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید