گزارش جی پلاس؛

امیدمان به چه کسی است؛ به ساق های آزمون یا دستان بیرانوند؟

تیم ملی فوتبال ایران در تمام خطوط از دروازه تا حمله دارای بهترین بازیکنان است اما دو بازیکن تیم ملی بیشتر از هر کسی به عنوان MVP یا ارزشمندترین بازیکن انتخاب شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز در سرنوشت ساز ترین بازی جام ملت های آسیا به مصاف ژاپن می رود. این دو تیم برای نخستین بار در تاریخ آسیا در مرحله ما قبل پایانی جام ملت ها به مصاف هم می روند. رقابت دو تیم در طول سالیان گذشته پر از کشمش بوده و هیچ کدام بر دیگری برتری قاطعانه نداشته است.

آخرین مصاف رسمی دو تیم به انتخابی جام جهانی آلمان باز می گردد که ایران در تهران و ژاپن در توکیو به برتری رسید. از آن زمان تاکنون ایران و ژاپن یک بار با هم بازی کردند که در سال 2015 در آزادی به تساوی یک بر یک انجامید.

در بازی امروز، آمار و ارقام حکم به برتری ایران می دهد اما نمی توان دل به این آمار و ارقام بست. در پنج بازی اخیر تیم ملی، شاگردان کی روش نمایش هایی توام با برتری مطلق ارائه کردند اما در کنار این بازی، علیرضا بیرانوند دو بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است.

*بیرانوند

علیرضا که این روزها با لقب "بیرو" بین هواداران معروف شده، در بازی با عراق که یک بازی نزدیک و نفس گیر بود، توانست یکی، دو موقعیت خطرناک را از رقیب همسایه دفع کند و بهترین بازیکن میدان شود.

علیرضا در بازی با عمان نیز یک بار دیگر با مهار پنالتی کاپیتان رقیب، ایران را در بازی نگه داشت و علی رغم دو گل ایران، بهترین بازیکن زمین شد تا همچنان بدون دریافت گل، در آستانه ثبت یک رکورد بزرگ در آسیا باشد.

*آزمون

مهاجم هدف تیم ملی در جام ملت های آسیا کسی نیست جز سردار آزمون که تاکنون 4 گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده تا جزو موثرترین بازیکنان جام باشد. سردار در بازی برابر چین و ویتنام بهترین بازیکن تیم ملی بود و همچنان امیدوار به کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن جام ملت های آسیا است.

*اشکان دژاگه

روی کاغذ مسعود شجاعی کاپیتان ایران است اما به دلیل نیمکت نشینی این بازیکن، اشکان دژاگه، کاپیتان اصلی ایران در بازی های گذشته بوده و توانسته خلاء حضور در جام جهانی را جبران کند و به عنوان یک رهبر، تیم ملی را به سمت موفقیت هدایت کند. او در برابر یمن، بهترین بازیکن تیم ملی شد و تاکنون هم یک بار موفق به گلزنی شده است و اگر بدشانس نبود می توانست شمار گل های خود را افزایش دهد.

*کارلوس کی روش

کارشناسان ستاره تیم ملی را نه در داخل زمین بلکه در کنار زمین می دانند؛ جایی که سرمربی پرتغالی تیم ملی با کوله باری از تجربه و دانش، نقش اصلی را در موفقیت های ایران ایفا می کند و تیمی یک دست را روانه مسابقات کرده است.

کی روش با تدابیر و راهنمایی های خود، در داخل و خارج از زمین، سکان هدایت تیم ملی را در دریایی متلاطم جام ملت های آسیا به دسته گرفته و به سبک خاص خودش، ایران را پیش می برد.

به گزارش جی پلاس؛ در بازی امروز، ایرانی ها امیدوارند تیم ملی با آمادگی بسیار بالا در خط دفاع و حمله، طلسم ناکامی های ایران را پایان بخشد و همانند سال 2015، اتفاق ناگوار دیگری برای تیم ملی رخ ندهد.

دیدگاه تان را بنویسید