پاداش پایان خدمت سال ۹۸ تعیین شد

با تصویب کمیسیون تلفیقسخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای تعیین پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت که این مبلغ حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدمهدی مفتح در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق به طور فشرده جلسات خود را ادامه می‌دهد تا گزارش نهایی خود را تا پایان هفته تقدیم مجلس کند.

وی افزود: بر اساس یکی از مصوبات مقرر شد ۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی که بابت خط اعتبار مسکن مهر دریافت شده بود بخشیده شود و به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی شود و این مبلغ به عنوان سرمایه دولت در بانک مسکن منظور شود.

به گفته مفتح، در مصوبه دیگر وزارت ارتباطات مکلف شد ظرف سه ماه با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و نفت نسبت به انجام زیرساخت اندازه‌گیری پیشرفته در شبکه ملی اطلاعات به نحوی اقدام کند که اطلاعات مصرف آب چاه‌های کشاورزی با کنتورهای پیشرفته همزمان در این شبکه قابل رؤیت و مدیریت باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ ادامه داد: در مصوبه دیگر مقرر شد صد در صد وجوه اداره شده از محل بازپرداخت وام‌های دانشجویی از سال ۸۵ تا پایان سال ۹۷ به عنوان کمک تلقی شود و در افزایش سرمایه و منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویان منظور شود تا امکان پرداخت وام مناسب‌تر برای این صندوق‌ها به وجود آید.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد شرکت‌های بیمه ۳۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه‌های شخص ثالث دریافتی را به صورت هفتگی به حساب خزانه واریز کنند تا از این طریق در اختیار سازمان راهداری، نیروی انتظامی و اورژانس قرار گیرد تا در جهت ایمن سازی جاده‌ها، کمک رسانی به افراد مصدوم در جاده‌ها و این گونه موارد مصرف شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در ادامه از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که بر اساس آن، از محل ۱۰ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی که ۱۶ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود، ۵۰ درصد برای خرید پروتز حلزون گوش و ۵۰ درصد برای کمک به درمان بیماران خاص، EB، بال پروانه‌ای و اوتیسم اختصاص می‌یابد.

مفتح همچنین اضافه کرد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، ۳۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی جهت پرداخت دیه افراد معسر در اختیار وزیر دادگستری قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ اظهار کرد: در مصوبه دیگری مقرر شد پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی، وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی و کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال باشد و در ازای ۳۰ سال خدمت اختصاص یابد.

به گفته وی، مقرر شد همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ برای کسانی که کمتر از ۲.۵ میلیون تومان دریافتی دارند در اولویت اجرا قرار بگیرند.

مفتح همچنین ادامه داد: همچنین مقرر شد پرداخت هرگونه تسهیلات به مقامات، مدیران عامل، اعضای هیأت مدیره و رؤسا و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی همانند سایر کارکنان آن دستگاه باشد و نتوانند تسهیلات و وام بانکی با شرایط سهل تر و یا ارقام بیشتری دریافت کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در مصوبه دیگر و در راستای کمک به عزیزانی که در شورای حل اختلاف خدمت می‌کنند، مقرر شد دولت و مرکز شورای حل اختلاف اجازه داشته باشند حق بیمه معوق کارکنان شورای حل اختلاف را از سال ۸۷ تا ۹۱ بپردازند و سازمان بیمه اجتماعی هم با دریافت این حق بیمه آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی یادآور شد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق همچنین مقرر شد در راستای تأمین نیروی انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی، کارکنانی از شرکت آب و فاضلاب شهری که علاقمند به خدمت در آب و فاضلاب روستایی هستند بتوانند به صورت مأمور در آب و فاضلاب روستایی مشغول به خدمت شوند. این حکم قانونی به این دلیل صادر شد که آب و فاضلاب شهری، شرکت غیر دولتی بوده و آب و فاضلاب روستایی دولتی است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مصوبه دیگری به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی ناشی از تهدیدات زیستی، پرتوی، سایبری، شیمیایی و... و. تمام دستگاه‌هایی که بر اساس تشخیص سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان دستگاه‌های حساس شناخته می‌شوند موظفند از محل اعتبارات داخلی خود اقدامات لازم را برای دفاع و پدافند غیرعامل خود تأمین کنند.

مفتح همچنین گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، پرداخت حقوق و مزایا به استثنای حقوق و مزایای بازنشستگان قوای سه گانه و افرادی که پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند در سال ۹۸ ممنوع است و در صورت اقدام به عنوان تصرف در اموال دولتی تلقی می‌شود.

وی همچنین گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق ادامه فعالیت بازنشستگانی که بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته شده‌اند در نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات اقتصادی نیروهای مسلح و هر دستگاه اجرایی دیگر ممنوع است و در هیأت مدیره این شرکت‌ها هم نمی‌توانند کار کنند.

مفتح در پایان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دیگر مقرر شد پرداخت حقوق و مزایا به استثنای حقوق و مزایای بازنشستگی از ابتدای سال ۹۸ به آن دسته از کارکنان قوای سه گانه که پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند ممنوع باشد یعنی کارمندان و مدیرانی که در قوای سه گانه پاداش پایان خدمت دریافت کرده اند به جز حقوق بازنشستگی نباید دریافت دیگری از این دستگاه داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید