روش تشخیص و خرید لوازم یدکی اصل خودرو‌های آلمانی

بی ام و بنز و پورشه از محبوب‌ترین خودروهای لوکس و گران قیمت در سراسر دنیا محسوب می‌شوند که از قطعات و اجزای پیچیده و منحصر به فردی ساخته می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محصولات این شرکت‌های خودروسازی آلمانی به اقصی نقاط جهان صادر می‌شوند. دلایل متعددی وجود دارد که باعث شده این شرکت‌های خودروسازی به مدت سال‌های زیادی جایگاه خودروهای با کیفیت را به خود اختصاص دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه تاریجی، مهندسی پیشرفته و تکنولوژی جدید این خودرو و سرعت یا شتاب آن‌ها اشاره کرد. از طرفی خودروهای بنز و بی ام و پورشه ممکن است به دلایلی مانند تصادف یا مشکلات فنی به تعویض و تعمیر قطعات نیاز داشته باشند. از طرفی از آن‌جایی که خودروهای بنز و بی ام و و پورشه از مکانیسم پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند بنابراین لوازم یدکی و قطعات مورد استفاده برای تعمیر آن‌ها باید در کارخانجات اصلی یا زیر مجموعه‌های آن‌ها تولید شده تا کیفیت بالایی داشته باشند.

نکاتی درباره لوازم یدکی اصل خودروهای آلمانی

بخشی اعظمی از قطعات و لوازم یدکی خودروهای آلمانی توسط کارخانجات اصلی و قسمتی دیگر توسط زیر مجموعه‌های آن‌ها تولید شده و به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شوند. از طرفی به دلیل ارزش و قیمت این قطعات، بعضی از تولید کنندگان غیر مجاز لوازم یدکی تقلبی بنز، بی ام و و پورشه را تولید می‌کنند. این تولید کنندگان از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای مانند شرکت‌های اصلی برخوردار نیستند؛ به‌همین دلیل لوازم یدکی که تولید می‌کنند کیفیت لوازم یدکی پورشه، بنز و بی ام و اصل را ندارند. همچنین استفاده از این نوع لوازم یدکی‌ها پس از مدتی خودرو و دیگر قطعات آن را دچار مشکل می‌کند. تشخیص لوازم یدکی تقلبی از لوازم یدکی اصل و اورجینال خودروهای آلمانی به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد.

لوازم یدکی دست دوم یا تقلبی

بسیاری از مالکان خودرو گمان می‌کنند استفاده از لوازم یدکی تقلبی از لوازم یدکی دست دوم برای خودرو به صرفته تر است؛ در حالی لوازم یدکی دست دوم اصل توسط کارخانجات اصلی تولید شده و در برابر لوازم یدکی تقلبی از کیفیت، استقامت و عملکرد بهتری برخوردار هستند. همچنین لوازم یدکی دست دوم قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به لوازم یدکی تقلبی دارد؛ چرا که بسیاری از تولید کنندگان سودجو، لوازم یدکی تقلبی خودروهای آلمانی را در قالب لوازم یدکی اصلی عرضه می‌کنند که تشخیص اصالت آن‌ها به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد. به همین دلیل بسیاری دارندگان خودروهای آلمانی و مصرف کنندگان لوازم یدکی بی‌ام و، بنز و پورشه در نبود لوازم یدکی اصل و اورجینال، بهتر است لوازم یدکی دست دوم آن‌ها استفاده کنند.

نکاتی برای تشخیص لوازم یدکی اصل خودروهای آلمانی

همانطور که گفته شد تولید کنندگان لوازم یدکی تقلبی از امکانات کارخانجات اصلی برخوردار نیستند بنابراین محصولات آن‌ها نواقصی دارد. لوازم یدکی تقلبی از مواد و آلیاژهای با کیفیت ساخته می‌شود که بعضی از آن‌ها با لمس لوازم یدکی قابل تشخیص است. همچنین کارخانجات اصلی برای محصولات و لوازم یدکی‌های خود از بسته بندی‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که تولید کنندگان لوازم یدکی تقلبی معمولا نمی‌توانند کالاهای خود را عین لوازم یدکی اصل بسته بندی کنند و اغلب از نظر رنگ و شکل بسته بندی متفاوت هستند. یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید لوازم یدکی بنز و بی ام و پورشه باید به آن توجه کرد نام شرکت سازنده لوازم یدکی است. کارخانجات خودروسازی آلمانی معمولا کشورهایی که در آن‌ها به طور قانونی لوازم یدکی بی ام و، پورشه و بنز تولید می‌شود را در سایت خود منتشر کرده و روی بسته بندی آن‌ها نام این کشورها قید می‌شود. در زمان خرید لوازم یدکی پورشه، بنز و بی ام به نام کشور سازنده آن توجه کرده و آن را با لیست سایت اصلی این کارخانجات مقایسه کنید. از طرفی بسیاری از دارندگان خودروهای آلمانی در زمانی خرابی قطعات این خودروها، آن‌ها را به تعمیرگاه‌های تخصصی برده و از تعمیرکار درخواست می‌کنند تا لوازم یدکی مورد نظر را تامین کنند.  درصورتی که تعمیرکار از لوازم یدکی اصل استفاده کند این کار می‌تواند برای افرادی که با لوازم یدکی اصل و اورجینال بنز و بی ام، پورشه یا سایر خودروهای آلمانی مانند آئودی آشنایی ندارند پیشنهاد مناسبی باشد.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده است.

دیدگاه تان را بنویسید