محمد بنا: هیچ جا جز اردو، کشتی‌گیر ساخته نمی‌شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ملی‌پوشان کشتی باید بدانند که هیچ جایی جز اردوی تیم ملی و پذیرش سختی‌هایی که تحمل کنند، نمی‌توانند ما را به قله‌ای که مد نظرمان است، برسانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد بنا درباره رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی در اندیمشک گفت: برای من بعد از تقریبا 2 سال دوری از کشتی، جام تختی مهیج بود و البته برگزاری آن در شهر اندیمشک و در میان خیل عظیم علاقمندان هیجان انگیز بود. جوانانی را در این مسابقات دیدم که نشان داد کشتی فرنگی هیچ زمانی بدون پشتوانه نمی‌ماند و خیلی بیشتر به آینده امیدوار شدم.

وی ادامه داد: البته این جوانان برای ساخته شدن، خیلی کار دارند چرا که پروسه 20 ماهه تا بازی‌های المپیک زمان داریم. داشته‌های کشتی را باید به گونه‌ای اداره کنیم که بتوانیم در میدان‌های مختلف موفق شویم. اولین میدان رسمی ما مسابقات قهرمانی آسیاست که اردیبهشت ماه در کشور چین برگزار خواهد شد و من دوست دارم، در این پیکارها قهرمان شویم که با روحیه خیلی خوب قدم به قهرمانی جهان در قزاقستان بگذاریم.

 

* هیچ جا جز اردوهای تیم ملی، کشتی‌گیر ساخته نمی‌شود 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دو دوره بازی‌های المپیک خاطر نشان کرد: در پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان نیز نیروهایی داریم که بتوانند به ما کمک کنند و در آنجا هم آبروداری کنیم و در نهایت بعد از آن یک سال خوب دیگر تا المپیک را پیش رو خواهیم داشت و اگر خدای ناکرده در مسابقات جهانی سهمیه لازم را نگرفتیم باید خود را برای حضور در سایر مسابقات گزینشی آماده کنیم.

وی تصریح کرد: تا پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان 16 مرحله اردوی تمرینی پیش بینی شده است و هیچ جا جز اردوهای تیم ملی، کشتی‌گیران به سطح مسابقات جهانی نمی‌رسند. اردوهای تیم ملی 10 روزه و در مقاطع کوتاه مدت است که با 5 تا 6 روز استراحت، ملی پوشان دوباره به اردو برمی‌گردند.

بنا ادامه داد: پروسه آماده سازی طولانی مدت را تا رقابت‌های قهرمانی جهان و بعد از آن بازی‌های المپیک 2020 توکیو را پیش رو داریم و ملی‌پوشان کشتی باید بدانند که هیچ جایی جز اردوی تیم ملی و پذیرش سختی‌هایی که تحمل کنند، نمی‌توانند ما را به قله‌ای که مد نظرمان است برسانند.

* کشتی‌گیران باید خود را با قوانین فعلی جهان وفق دهند

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای حل مشکل عدم توانایی برخی ملی‌پوشان در اجرای فنون دارد یا خیر؟ گفت: برای من اینکه فن بزنند یا نزنند، فرقی نمی‌کند بلکه مهمترین اصل ایجاد شرایطی است که کشتی‌گیران بتوانند با شرایط فعلی جهان خود را وفق دهند و عادت کنند که بتوانند پیروز شوند. ملی‌پوشان ما قبلا هم کم فن می‌زدند، اما پیروز می‌شدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: اگر کشتی کشورهای مختلف در دنیا را تماشا کنید، می‌بینید که فن کم زده می‌شود، اما پیروز می‌شوند. شاید 80 تا 90 درصد پیروزی‌ها و شکست‌ها با قوانین جدید اکنون در خاک تعیین می‌شود و ما نیز از همان قوانین تبعیت می‌کنیم. البته ایده‌ها و تفکرات قبلی خودمان را که مقداری سست شده بود را پیاده می‌کنیم که ملی‌پوشان راز و رمز پیروزی را در هر شرایطی یاد بگیرند.

* می‌توانیم آینده خوبی در کشتی فرنگی داشته باشیم

بنا در خصوص تیم‌های خارجی شرکت کننده در جام جهان پهلوان تختی گفت: تیم جمهوری آذربایجان با تعدادی از قهرمانان جوانان و امیدهای جهان خود به اندیمشک آمده بود و گرجستان و کوبا نیز چند کشتی‌گیر خوب به همراه داشتند و در مجموع کشتی‌گیران خارجی شرکت کننده در سطح متوسط بودند، اما نمایندگان ایران خیلی بودند و هر چند از نظر آمادگی در سطح عالی نبودند که در این فصل طبیعی است.

وی یادآور شد: ولی در مجموع با داشته‌هایی کشتی ایران، جوانانی در جام تختی شرکت کردند که نوید این را می‌دهد که اگر همه دست به دست هم بدهیم و شرایط مطلوب باشد، می‌توانیم آینده خوبی در کشتی فرنگی داشته باشیم.

* بهترین مربیان بدنساز دنیا را در کنار خودم دارم

بنا در خصوص اضافه شدن مربی بدنساز به کادر فنی تیم ملی گفت: 3 نفر از بهترین مربیان بدنساز دنیا را در کنار خودم دارم. ناصر نوربخش، بهروز حضرتی پور و ایرج اسفندیاری‌فر و زمانی نیز جمشید خیرآبادی این کار را انجام می‌داد که هر کدام از این مربیان حرفهای زیادی در این زمینه برای گفتن دارند.

وی در خصوص اینکه آیا جمشید خیرآبادی به جمع کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه می شود، خاطر نشان کرد: او سرمربی تیم کشتی فرنگی زیر 23 سال ایران است، اما با ما در تیم ملی بزرگسالان نیز همراه خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید