گزارش جی پلاس؛

چگونگی پیش بینی توییت‌هایی که هنوز پست نشده‌اند!

محققان به تازگی دریافته‌اند آنچه دوستان شما در توییتر به اشتراک می‌گذارند، اطلاعات جالبی را درباره شما افشا می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، کمپانی‌های مختلف با تبدیل گفته‌ها، کارها و نگاه ما به پروفایلی آزمایشی در فضای مجازی میلیاردها دلار به جیب می‌زنند. به تازگی، برخی کاربران استفاده خود از شبکه‌های اجتماعی را محدود یا حساب‌های کاربری خود را به کلی پاک کرده‌اند. اما این کار هم دلیلی بر حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد نمی‌شود.

اگر با کاربران دیگر در ارتباط باشید، به طور قطع شما هم در معرض لو رفتن اطلاعاتی هستید که سعی می‌کنید با هر ترفندی که شده از آنها حفاظت کرده و مانع از افشای آنها شوید. دانشمندان علوم کامپیوتر اعلام کرده‌اند که استریم‌های توییتری 10 مخاطب نخست شما حتی بهتر از استریم شخصی شما می‌تواند توییت‌های آینده‌تان را پیش‌بینی کند.

این مسئله ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در واقع، در اینجا از نظارت دست‌دوم برای تشخیص شخصیت یک فرد استفاده می‌کنند. محققان دانشگاه «ورمونت» بورینگتن، به جای پیش‌بینی توییت‌های واقعی هر فرد، کلماتی را پیش‌بینی کرده‌اند که یک فرد به عنوان توییت‌های بعدی خود ممکن است در آینده مورد استفاده قرار دهد.

آنها استریم‌های توییتر 927 کاربر را بررسی کردند که هر کدام از آنها بین 50 تا 500 فالوور داشتند. 15 کاربر از آنها بیشترین توییت‌ها را داشتند. محققان در استریم هر کاربر، بیشترین احتمال به کار بردن کلمات را محاسبه کردند و توانستند با با این کار، اولین کلمات به کار برده شده در توییتش را با ادقت 53 درصدی پیش‌بینی کنند.

اما زمانی که توییت‌های پیش‌بینی ‌شده را نسبت به 15 مخاطب نزدیک کاربر ارزیابی کردند، این دقت به 60 درصد افزایش یافت و با حذف استریم‌ها از این معادله، نمودار افت پیدا کرد و دقت کار به 57 درصد رسید. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که حتی در صورتی که کاربر در توییتر هم حضور نداشته باشد، با بررسی توئیتر دوستان او و مطالبی که آنها در توییتر می‌گذارند، می‌توان توییت این کاربر را پیش‌بینی کرد.

محققان معمولا از توییت‌های خود افراد برای پیش‌بینی شخصیت، افسردگی و جهت‌گیری سیاسی افراد استفاده می‌کنند. اگر دوستان نزدیک شما بیشتر درباره موضوع خاصی توییت می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید