جام ملت های آسیا ۲۰۱۹؛

هواداران قطر و عمان علیه امارات متحد شدند

صعود تیم‌های ملی فوتبال قطر و امارات به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا پیامدهای سیاسی جالب توجه و بی‌سابقه‌ای به همراه داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با توجه به معادلات سیاسی منطقه و منازعات جدی قطر با دو کشور امارات و عربستان از ابتدا تقابل این تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا 2019 اهمیت سیاسی متفاوتی پیدا کرده بود به طوری که شکست عربستان برابر قطر که یکی از مهمترین بازی‌های این دوره رقابت‌ها به شمار می‌رفت در رسانه‌های دو طرف بازتاب گسترده‌ای داشت.

نکته جالب توجه حمایت عمانی‌ها از قطر در تقابل با دو کشور عربستان و امارات است که به سکوهای ورزشگاه‌ها نیز کشیده شد. هواداران تیم ملی عمان بعد از حذف تیم کشورشان با پرچم قطر به ورزشگاه‌ رفته و از این تیم حمایت کردند.

قطر بعد از شکست عربستان که مهمترین پیروزی این تیم در دوره فعلی مسابقات محسوب می‌شود حالا با صعود به نیمه نهایی برابر تیم میزبان و البته دومین کشور عربی مخالف خودش قرار می‌گیرد. مدت زیادی از آغاز تحریم‌های یک جانبه عربستان و امارات علیه قطر نگذشته که حالا در جام ملت‌های آسیا فرصتی برای یک تقابل حساس دیگر فراهم است. نیمه نهایی جذاب، حساس و در عین حال سیاسی جام ملت‌های آسیا این بار بین دو تیم عربی قطر و امارات برگزار می‌شود جایی که هواداران تیم ملی عمان هم از قطری ها حمایت می‌کنند و البته در سوی دیگر طرفداران تیم ملی عربستان نیز حامی امارات میزبان خواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید