داورزنی: دخالتی در مورد ماندن کی‌روش نمی‌کنیم

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از کیهانی گله دارم که انفعالی تصمیم گیری می کند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در مجمع سالیانه فدراسیون دوومیدانی گفت:  در ۴۰۰ سال پیش در زمانی که تمدن قابل توجهی وجود نداشت مردم ایران قدرتمند بودند. در کشورهای خاورمیانه ایران با هیچ کشوری قابل قیاس نیست. ایران دارای تمدن خاصی است. اگر از خود انتطار داریم حرف برای گفتن داشته باشیم برای همین تاریخ و تمدن است. از روزی که انقلاب کردیم تاکنون در حال فشار و بحران بودیم، اما در خیلی موارد رشد داشتیم. در دهه اول انقلاب هر روز با یک بحران مواجه بودیم.

وی ادامه داد: کشور ما فقیر نیست و فقط باید درست مدیریت شود. کشوری که منابع زیادی دارد نمی تواند بگوید فقیر است. ورزش الان با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست. در این ۴۰ سال اولین های زیادی در بخش بانوان و مردان داشتیم. در کبدی، کاراته، ووشو، تکواندو و ..  موفق بودیم، آن هم در شرایطی که هر روز بحران هم داریم. والیبال الان کشور را با قبل از انقلاب نمی توان قیاس کرد. ورزشکاران خوبی در دوومیدانی داریم مثل حدادی، تفتیان، کیهانی که با مشکلات به عناوین خوبی رسیدند که با همدلی بهتر هم خواهد شد. نقاط مشترک زیادی وجود دارد ولی هدف یکی و سربلندی کشور است.

داورزنی گفت: من از کیهانی گله دارم که چرا باید انفعالی تصمیم بگیرد. خیلی ها دوست ندارند که ما سربلند باشیم و در آسیا کرسی داشته باشیم. خبرنگار فراری در مورد همه چیز اظهار نظر می کند و پولش را از بیرون کشور می گیرد. یک بار شده که از قهرمانان ما تعریف کنند؟ دم از  ایران هم می زنند. مگر قرار است که ببینیم ضد انقلابی ها چه می گویند و ما همان را انجام دهیم. مطمئن باشید که دشمنان دوست ندارند با هم رفاقت کنید و وحدت داشته باشید و بر طبل نفاق می کوبند. آنها می خواهند نا امیدی را در کشور ترویج دهند. در آستانه ۴۰ سال انقلاب هستیم و وحدت و همدلی است که باعث رشد می شود.

معاون ورزش قهرمانی افزود: نژاد پرست نیستم اما به عنوان فردی که در مسئولیت های مختلف بودم و دنیا را دیده ام می گویم که افتخار است که برای این کشور خدمت کنیم. در همه رشته ها اختلاف نظر وجود دارد ولی باید برای المپیک و رشته های دیگر برنامه ریزی کنیم. روسا متعلق به خود نیستند و باید برای رشته ها تصمیم بگیرند و انفعالی تصمیم نگیرند. جلسه خوبی بود که همه نقطه نظرات را شفاف گفتند. رییس فدراسیون بدون کمک شما روسای هیات ها و پیشکسوتان نمی تواند به اهداف برسد. فدراسیون مجموعه پیشکسوتان را شب گذشته جمع کرد و تقدیر شدند که کار ارزشمندی بود.

او درباره تیم ملی فوتبال نیز گفت: بازی ایران و چین را پیش رو داریم که امیدواریم تیم ملی باز هم از سد چین بگذرد و باعث خوشحالی مردم شود.
داورزنی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق قانون موظفیم که مجمع سالیانه فدراسیون ها را برگزار کنیم. امروز هم مجمع فدراسیون دوومیدانی برای سال ۹۵ و ۹۶ برگزار شد. مجمع خوبی بود و همه چیز شفاف بیان شد. از این رشته با توجه به اینکه المپیک ۲۰۲۰ و بازی های آسیایی ۲۰۲۲ را پیش رو دارد، انتظار داریم که برنامه های خود را عملیاتی کند و سرمایه گذاری کند تا با آمادگی بیشتری به استقبال این رویدادها برود.
وی در خصوص انتخابات فدراسیون ها گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۱ فدراسیون داریم که با سرپرست اداره می شوند. تلاش این است که در کمترین زمان ممکن مجامع انتخاباتی برگزار شوند، مخصوصا رشته هایی که المپیکی هستند تا به ثبات برسند، به خصوص رشته هایی که باید کسب سهمیه المپیک کنند. مشکلاتی در این راه وجود دارد که ما سعی می‌کنیم آن ها را برطرف کنیم؛ باید قانون روسای هیات های استانی شفاف تر شود و ما در تلاشیم که این اتفاق کتبی از مراجع قانونی به ما اعلام شود.
داورزنی در خصوص بازی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا و ادامه همکاری کی روش با تیم ملی گفت: دعا می‌کنیم برای بازی ایران و چین که ایران بتواند از دیوار چین بگذرد. ما در مجموعه وزارت ورزش دخالتی در تصمیمات فدراسیون‌ها نمی‌کنیم.  باید فدراسیون خودش در مورد بحث سرمربی تصمیم بگیرد. صحبت‌هایی گاها در رسانه ها می شود که خلاف واقع است. همانطور که ما با فدراسیون والیبال نظری برای کولاکوویچ نداشتیم در این خصوص هم نخواهیم داشت. مجموعه فدراسیون ها در حوزه تخصصی باید خود تصمیم بگیرند. وزارت تنها از برنامه فدراسیون ها حمایت می کند و فرقی نمی کند که چه فدراسیونی باشد. در جایگاه وزارت نیست که در این خصوص ورود کند.

وی در ادامه در خصوص انتخابات گفت: سازمان بازرسی اعتقاد دارد که هیات های استانی مشمول قانون بازنشستگی می شوند. براساس قانون درست است اما تلاش وزارت این است که بتواند مسئله اساسنامه را در دولت حل کند تا این موضوعات حل شود. ما مجددا در این خصوص به مجلس نامه نوشتیم و دنبال این هستیم تا موصوع را از طریق مراجع قانونی حل کرده و مصوبه بگیریم. مشکلی در برگزاری مجامع نداشتیم و فقط مقداری در همین موضوع بازنشسته ها اختلاف نظر وجود دارد.
وی در ادامه در خصوص اینکه وزارت ورزش در کشتی گزینه دارد و روی بنی تمیم نظری ندارد گفت: در هفته گدشته جلسه ای در ستاد عالی با بنی تمیم و کادر فنی داشتیم. آنها برنامه خود را در مسیر المپیک و اردوها و اعزام ها و مسابقات گزینشی خود ارائه کردند. دغدغه ما انجام برنامه های فدراسیونها برای المپیک است. برگزاری مجامع فدراسیون ها قانونی انجام می شود و وزارت ورزش هم برای هیچ فردی اظهار نظر نمی کند. هر فردی که پیش بینی کند که می تواند رای مجمع را بگیرد و یا می تواند فدراسیون را اداره کند بعد از طی مراحل قانونی می تواند در انتخابات ثبت نام کرده و رای بگیرد. ما هم از فردی که رای بیاورد حمایت خواهیم کرد. مجمع بالاترین مرجع برای رای گیری است.
وی در ادامه در خصوص تاملی که برای ثبت نام کاندیداها در برخی رشته ها چون کشتی و والیبال وجود دارد، گفت: تامل کردیم تا مشکلات برطرف شود. در برخی رشته ها هیات های بازنشسته زیاد دارند. ثبت نام برخی از فدراسیون ها انجام شده و مطمئن باشید مجامع را زودتر برگزار می کنیم تا هر چه زودتر  به ثبات برسند.

وی در ادامه در خصوص اینکه چرا وزارت ورزش زودتر به موضوع حدادی ورود نکرد تا حل شود گعت: محل حل اختلافات فدراسیون است نه رسانه ها. همواره بین شرایط مطلوب و امکانات فاصله وجود دارد. نمی‌توان توقع داشت. این بحث مربوط به حدادی نیست و در همه رشته ها وجود دارد. در وزنه، کشتی، تکواندو، کاراته و .. مشکلات هست و ما باید کمک کنیم تا حل شود. تا المپیک ۱۷ - ۱۸ ماه مانده و باید ورزشکاران کسب سهمیه انجام دهند و یا به آمادگی برای المپیک برسند. کیهانی با کمک وزارت و کمیته باید تلاش کند تا برنامه خود را در فدراسیون دوومیدانی برای آمادگی  ورزشکاران مصوب کند. ستاد عالی برنامه همه فدراسیون ها را بررسی می کند و وقتی در ستاد مصوب شد همه باید تلاش کنند تا برنامه عملیاتی شود و خللی در کسب سهمیه و یا آمادگی ورزشکاران برای المپیک وارد نشود.

 

دیدگاه تان را بنویسید