حسین انتظامی: جشنواره فیلم فجر در مسیر تکامل است

سرپرست سازمان سینمایی با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این رویداد هنری از نظر کیفیت راه تکامل را دنبال می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین انتظامی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با معاون سینمایی وزیر ارشاد، اظهار داشت: امسال حدود 80 فیلم متقاضی شرکت در مسابقه بودند که از میان آن ها 22 فیلم برای بخش سودای سیمرغ انتخاب می شوند.

او ادامه داد: امسال جشنواره نسبت به سال گذشته در حوزه هایی مانند حضور کارگردانان اولی با 10 فیلم، ترکیب و تنوع خوب فیلم ها به لحاظ گونه، کیفیت و مضمون و ... ارتقا و کیفیت یافته است.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دو سال است که این جشنواره در راستای شعار «ایران تهران نیست» همزمان با برگزاری در تهران در سایر مراکز استان ها نیز برگزار می شود.

انتظامی خاطرنشان کرد: فیلم های امسال در موضوعاتی مانند دفاع مقدس، مبارزه با تروریزم، تاریخی، طنز و ... دارای تنوع است. از نظر حضور زنان نیز از میان 22 فیلم 4 فیلم از کارگردانان زن و همچنین در حوزه داوران نیز دو نفر از بانوان حضور دارند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 10 تا 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید