هفتمین جشنواره رویشِ وزارت علوم؛ پذیرای آثار برگزیده دانشجویی

«رویش»ِ هفتم در اسفند ماه جوانه می زند

جشنواره هفتم «رویش» برای ارتقا سطح مشارکت فعالانِ کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و دینی دانشگاه ها اسفند ماه امسال آغاز به کار خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفتمین جشنواره ملی «رویش» به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف ایجاد فضای نشاط و پویایی در دانشگاه ها، حمایت از کانون های فرهنگی- هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه ها، معرفی دستاوردهای این کانون ها و فعالان آنها برگزار می شود. 

تحقیقات و فناوری این جشنواره با اتکا بر پیام « رویشی نو در راه است» در دو قسمتِ رقابتی و غیر رقابتی برپا خواهد شد. 

به گفته کریم پورمرجان؛ رئیس اداره کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مرحله رویشِ دانشگاهی از پانزدهم آبان تا اوایل دی ماه امسال در 84 دانشگاه کشور برگزار شده است. تنها این دانشگاه ها می توانند آثار و دستاوردهای برگزیده کانون های خود را برای شرکت در بخش رقابتی جشنواره بر روی سامانه Rouyesh7.ir  بارگذاری کنند. سامانه  مذکور از ابتدای بهمن ماه امسال به مدت دو هفته برای پذیرش آثار در دسترس خواهد بود. 

جشنواره هفتم «رویش» در پنج بخش رقابتی به بررسی آثار فردی، گروهی، ایده ها و طرح های منتخب، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی برگزیده می پردازد. 

 به گفته کریم پورمرجان آثار فردی در بخش هنرهای تجسمی، صنایع دستی، ادبی، عکس، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی و موسیقی و آثار گروهی در سه بخش تئاتر، موسیقی و فیلم دسته بندی شده اند. طبق برنامه جشنواره ملی رویش هر کدام از بخش های مربوط به آثار فردی و گروهی دارای زیرمجموعه های مجزا هستند. 

شایان ذکر است انتخاب کانون های برگزیده در چهار زمینه اصلی اجتماعی، فرهنگ و اندیشه، ادبی و هنری، دینی و مذهبی و 32 زیرمجموعه، یکی دیگر از برنامه های مدنظر مجریان جشنواره هفتم خواهد بود. جشنواره رویش در این بخش، 32 برگزیده در سه سطح دانشگاهی خواهد داشت و کانون های دانشگاهی بر اساس برخورداری از امکانات دانشگاهها، سنجش شده و وارد رقابت با یکدیگر می شوند. 

گفتنی است در بخش دیگری از جشنواره، از ایده ها و طرح های برگزیده مرتبط با کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی استقبال می شود. شاخص های بررسی ایده ها برای رقابت در جشنواره، کاربردی بودن، برخورداری از توجیه اقتصادی-فرهنگی- اجتماعی و یافتن راهکار برای حل مشکلات احتمالی کانون های دانشگاهی است. 

علاوه براین، هفتمین جشنواره ملی رویش به انتخاب دانشگاه های برگزیده در پنج سطح می پردازد. دانشگاه های برگزیده این بخش در سطح یک( دانشگاه های بزرگ و مرکز استان)، سطح دو و سه، دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه های ستادی ( پیام نور، علمی-کاربردی، فرهنگیان و فنی حرفه ای) معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است هفتمین جشنواره رویش مختص کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی دانشگاه هاست و فقط دانشگاه هایی می توانند در بخش رقابتی این جشنواره حضور یابند که رویش دانشگاهی را برگزار کرده باشند. هر دانشگاه بدون برگزاری رویش دانشگاهی می تواند در بخش غیر رقابتی جشنواره هفتم رویش شرکت داشته باشد؛ بخشی که برای نخستین بار در دوره هفتم به جشنواره رویش پیوسته است. شرایط حضور در جشنواره ملی رویش، دانشجو بودن صاحب اثر و عضویت در کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه های کشور است.

 

دیدگاه تان را بنویسید