در گفت و گو با جی پلاس؛

فرشاد پیوس: تیم ملی را در نیمه نهایی می‌بینم/ مهاجمان‌ از بازی با عمان درس بگیرند

مهاجم سابق تیم ملی ایران می‌گوید اگر تیم ملی بازی خوب و منطقی خودش را انجام دهد، این تیم را در نیمه نهایی می‌بیند.

لینک کوتاه کپی شد

فرشاد پیوس در گفت و با خبرنگار وزشی جی پلاس؛ درباره بازی ایران- عمان در جام ملت های آسیا، اظهار می کند: به هر حال از قبل قابل پیش بینی بود که ایران چنین بازی انجام بدهد و طوفانی شروع کند. طبیعی بود که تیم ملی نسبت به بازی عراق عملکرد بهتری داشته باشد اما اشتباه ابتدای بازی بسیار مهلک بود که به خیر گذشت.

وی تاکید کرد: خط دفاعی ما در این سال ها عملکرد خوبی داشته اما یک اشتباه بچگانه و ساده می‌توانست منجر به دردسر شود. در این مسابقات رسمی که هدفمان کسب قهرمانی است، نباید اشتباه کنیم.

مهاجم سابق تیم ملی ایران یادآور شد: تغییرات مداوم بازیکنان در خط دفاعی، بالانس خط دفاع با دروازه بان و همچنین خط هافبک را بهم می ریزد. البته بازیکن  تقصیری ندارد چون شاید تا چند ساعت قبل از بازی، نداند در ترکیب قرار می گیرد یا نمی گیرد. به همین خاطر تمرکز لازم را ندارد و باعث می شود در ابتدای بازی شاهد پنالتی باشیم.

پیوس درباره از دست دادن موقعیت های گلزنی توسط آزمون و طارمی، به جی پلاس می‌گوید: گل زدن در چنین بازی و چنین شرایطی اشکالی ندارد. وقتی شما در یک بازی دو گل می زنید و ده گل خراب می کنید زیاد اشکال ندارد. اما وقتی نتیجه مساوی است یا عقب هستید، آن وقت این گل نزدن ها مشکل پیدا می کند. امیدوارم این مهاجمان از اشتباهات خود در این بازی درس بگیرند و در بازی های بعد جبران کنند.

مهاجم سابق تیم ملی ایران درباره عملکرد تیم ملی ایران، در ادامه مسابقات جام ملت های آسیا نیز تصریح کرد: ما راه سختی تا شروع نیمه‌نهایی نداریم. در بازی با عمان هم دیدیم که بازیکن حریف موقعیت پنالتی را از دست داد و گل اول ما را دفاع‌شان به جهانبخش تقدیم کرد. بازیکنان عمان واقعا در دفاع بی‌تجربه بودند و ما در حمله به خصوص توسط طارمی موقعیت‌های زیادی از دست دادیم.

او افزود: عمانی‌ها فقط یک کار بلد بودند و آن‌هم این بود که خوب می‌دویدند. عمان در مقابل ایران، تیم درجه سومی بود. باید قبول کنیم که ایران جزء تیم‌های کلاس اول و دوم آسیاست اما چیزی که باعث نگرانی ماست، جدول مسابقات است چرا که مسیر ما را تا چهار تیم برتر، هموار کرد. این موضوع نباید تیم ملی و بازیکنان را از تیم‌های سطح اول آسیا غافل کند.

پیوس درباره بازی با چین نیز به جی پلاس گفت: به طور کلی چین تیم قدرتمندی نیست اما نباید آن‌ها را دست کم گرفت. این موضوع ربطی به این مسابقات ندارد. همیشه باید رقیب را قدرتمند دانست و با تمام قوا و تمرکز به میدان رفت. اگر بازی خوب و منطقی خودمان را انجام دهیم، تیم را در نیمه نهایی خواهیم دید.

دیدگاه تان را بنویسید