دو نوع ماهی که بدون اکسیژن زنده هستند

هر بار که محققان موفق به شناسایی موجوداتی می شوند که در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند، این تصور ایجاد می شود که زندگی در شرایط دشوارتر ممکن نیست. اما به تازگی عکس این مطلب ثابت شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گروهی از زیست شناسان در جریان پژوهش‌های خود در خلیج کالیفرنیا دو گونه ماهی کوچک را شناسایی کرده اند که در محیطی زندگی می کنند که تقریبا اکسیژنی در آن وجود ندارد.

این محققان می‌گویند اکسیژنی که در این بخش از خلیج کلیفرنیا وجود دارد آن قدر کم و ناچیز است که هیچ موجود دیگری نمی تواند در آن زنده بماند.

بررسی ها برای شناسایی موجودات زنده احتمالی در این بخش از جهان از سال 2015 و با استفاده از یک دستگاه اقیانوس نورد کنترل از راه دور آغاز شد تا سرانجام این دستگاه توانست ماهی های یادشده را در عمق یک کیلومتری آب های اقیانوس شناسایی کرده و دانشمندان را حیرت زده کند.

این دو گونه ماهی کوچک به ترتیب Cephalurus cephalus و Cherublemma emmelas نام دارند و میزان اکسیژن موجود در محیط زندگی آنها یک چهلم میزان اکسیژنی است که ماهی های عادی برای زنده ماندن به آن نیاز دارند.

ظاهرا ماهی‌های یادشده زندگی در این محیط بسیار دشوار را ترجیح می دهد و علت این مساله فرار از دست موجودات دیگری است که ممکن است به خوردن انها علاقمند باشند.

هنوز دقیقا مشخص نیست این ماهی ها چگونه در چنین شرایطی زنده می مانند، اما به نظر می رسد ابعاد کوچک آنها که از 30 سانتیمتر فراتر نمی رود و بزرگی سر آنها به جذب اکسیژن توسط ماهی های مذکور کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید