وزیر ورزش: امیدواریم بهداد سلیمی از تصمیمش برگردد

وزیر ورزش گفت: قهرمانان برای اهدای مدال ها و کاپ ها و یادمان های خود به موزه المپیک و پارالمپیک استقبال زیادی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، مسعود سلطانی فر در حاشیه جلسه افتتاح موزه المپیک و پارالمپیک بیان کرد: آرزوی راه اندازی موزه المپیک و پارالمپیک  در بین ورزشکاران وجود داشت اما به دلایل مختلف متوقف مانده بود. از یک سال قبل که صالحی امیری به کمیته ملی المپیک آمده بود این بحث مجددا راه اندازی شد. برای اینکه سریع تر به نتیجه برسیم قرار شد در دو فاز راه اندازی شود و راه اندازی فاز اول فکر می کنم حداکثر تا یک ماه آینده انجام شود. قرار است مرحله اول در همین ساختمان باشد و مرحله دوم ساختمان جدید که پیش بینی کردیم را احداث و انجام دهیم.

او ادامه داد: ما به دنبال این بودیم مدال ها کاپ ها اشیاء و یادمان ها را جمع آوری کنیم و یاد و خاطره این افتخارآفرینی ها را زنده نگه داریم و به نسل آینده منتقل کنیم. تعدادی از این اشیاء در منزل قهرمانها بلا استفاده بوده و در خواست کردیم به موزه بدهند تا به آیندگان این افتخارآفرینی ها را منتقل کنیم. فراخوان داده شد قهرمانان هر چیزی که در دوره قهرمانی خود کسب کردند، هدیه کنند تا به مرور در موزه به نمایش بگذاریم.

سلطانی فر همچنین گفت: فراخوان ما با استقبال گسترده قهرمانان مواجه شد. امروز در خدمت چهار نفر ( بهداد سلیمی، آرش میراسماعیلی، مجتبی عابدینی و احسان حدادی) هستیم هر کدام در رشته خود باعث شور و نشاط مردم شدند. حدادی پر افتخار ترین ورزشکار پرتابگر دیسک ما است که قول داد در المپیک 2020 هم روی سکو برود و هم مدال خوش رنگ تری را بگیرد. او ورزشکار خوش اخلاق و جوانمرد است. عابدینی هم هنوز افسوس المپیک ریو را می خورد. او هم قول داده در المپیک 2020 روی سکو برود و جبران کند.

وزیر ورزش همچنین گفت: بهداد سلیمی چهره شناخته شده برای مردم است و اگر با ناداوری و مشکلات مواجه نمی شد حتما روی سکو می رفت. شنیدیم خداحافظی کرد و متاسف شدیم و امیدواریم از تصمیمش برگردد و افتخار کسب کند. همچنین میراسماعیلی مدال های رنگارنگی در جودو دارد و در یک رویداد بزرگ که می‌توانست روی سکو برود بخاطر ارزشهای انقلابی از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرد. امیدوارم در آینده نزدیک موزه المپیک و پارالمپیک را راه اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در مورد افتتاح موزه ، خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم  که بحث موزه ورزش ایده‌ای است که یکی، دو دهه دنبال می‌شود و روسای قبلی سازمان تربیت ‌بدنی و روسای قبلی کمیته ملی المپیک همه به دنبال تحقق این  موضوع بودند، اما به دلایلی این انجام نشده است. خوشبختانه با رویکردی که صالحی امیری نسبت به مسائل فرهنگی دارد، از ابتدای تصدی ایشان این بحث با جدیت دنبال می‌شود. وقت جدی گذاشتند و در یک ستاد برنامه‌ریزی دنبال شده است. نمونه ویترین‌ها را آورده ایم تا ان‌شاء‌الله در آینده تولید شوند. برای تکمیل آن فراخوان داده‌ایم تا قهرمانان رشته‌های مختلف مدال‌های و یادبودها ، مدارکی که دریافت کرده‌اند اسناد و دیپلم‌ها را اهدا کنند. در همین مدت کوتاه تعدادی از قهرمانان آمده‌اند و آنها را اهدا کرده‌اند. ما در دو فاز این موضوع را راه‌اندازی می‌کنیم. کار خوبی که دکتر صالحی امیری کرده‌اند این است که بخشی از فضای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و در مرحله اول بخش قابل توجهی از فضای کمیته ملی المپیک را به این موضوع اختصاص دادند که در دو، سه هفته‌ آینده و تا پایان بهمن ماه بتوانیم فاز یک را راه‌اندازی کنیم. در فاز نهایی هم ساختمان جدیدی را انتخاب کردیم که با احداث آن موزه بزرگ ورزش،  المپیک و پارالمپیک ساخته خواهد شد. البته امکاناتی که پیش‌بینی شده است با توجه به تیم کارشناسی که با کمک دوستان در سازمان میراث فرهنگی ساماندهی کرده‌ایم فقط ارائه جام‌ها و مدال‌ها به صورت ویترینی نیست. کارهای سمعی و بصری هم پیش‌بینی شده است. امیدوارم با نمایش کلیپها و تیزرهای مختلف بتوانیم افتخارآفرینی قهرمانان را در دوره‌های مختلف  المپیک و مسابقات جهانی به تصویر بکشانیم. خیلی امیدواریم که ان‌شاء‌الله راه‌اندازی این موزه برای جوانان و نوجوانان ایجاد انگیزه کند و فرصتی هم است تا بسیاری از این جام‌ها و مدال‌ها و یادگاری‌هایی که در خانه قهرمانان بدون استفاده مانده در اختیار نسل جدید قرار بگیرد. خود اینها گویای دوره های افتخارآفرینی و روزهای روشن و پر افتخار تاریخ ورزش کشور است. من فکر می‌کنم که اتفاق خیلی خوبی است که رخ می‌دهد. باید از همه همکارانم تشکر کنم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنان کشتی پر افتخارترین ورزش ما در بازی‌های  المپیک و مسابقات جهانی بوده است. بیشترین مدال‌های ما در این رشته کسب شده است، با تغییراتی  که در فدراسیون انجام شده است هم در مدیریت و هم در کادر مربیگری و برنامه‌ریزی خوبی که آغاز کرده است امیدوار هستیم که ان‌شاء‌الله کشتی در  المپیک 2020 توکیو بتواند در بالاترین سطح قرار بگیرد و کارنامه درخشانی را داشته باشد.  ما در کشتی فرنگی در بازی‌های  المپیک 2012 بهترین نتیجه‌ را گرفتیم و سه مدال طلا حاصل شد. در  المپیک قبلی کشتی فرنگی ما کمی افت کرد و دو مدال برنز به دست آمد، اما کشتی آزاد در  المپیک ریو توانست یک طلا ، یک نقره و یک برنز بگیرد و اردوها و برنامه‌های مختلفی و همچنین برنامه ای که برای کسب سهمیه المپیک دارند در حال‌ انجام است. به‌ هر حال دوستان برنامه‌ریزی کردند تا هر چه‌ سریع‌تر سهمیه بگیرند و به امید خدا با یک تیم کامل برای  المپیک توکیو آماده شویم.

وی ادامه‌ داد: فدراسیون دوم، فدراسیون شمشیربازی بود. فدراسیونی که در  المپیک قبلی ورزشکارش تا پای سکو پیش رفت. مجتبی عابدینی می‌توانست به فینال برود و افتخارآفرینی کند، اما یک فرصت و یک مدال را از دست داد، اما در حال‌ حاضر تیم خیلی خوبی داریم. مربی خیلی خوبی داریم. مربی ایرانی بسیار با انگیزه داریم. ورزشکاران، ورزشکاران خوبی هستند. برنامه‌ریزی کردند که در چند تورنمنت شرکت کنند و بتوانند کسب سهمیه کنند. تیم شمشیربازی بازی ما در حال‌ حاضر تقریبا در رده پنجم قرار دارد و در  المپیک هم چهار تیم اول دنیا و چهار تیم اول قاره‌ها شرکت می‌کنند. به احتمال قوی سهمیه تیمی را خواهیم گرفت و ان‌شاء‌الله بتوان سهمیه انفرادی را بگیرند. ما خیلی امیدوار هستیم قول هم گرفته‌ایم برنامه‌های آنها را نیز کنترل خواهیم کرد و خیلی امیدواریم که بتوانیم در شمشیربازی حداقل دو سکو داشته باشیم. به‌ هر حال این هماهنگی که امروز بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انجام شده است آرامش و ثباتی را ایجاد کرده است  و همه این را می دانند که بایستی همه در مقابل ستاد عالی پاسخگو باشند و برنامه‌های خود را بیاورند و ما به عنوان یک مجموعه هماهنگ و مکمل برنامه‌های خود را جلو می بریم. سعی می‌کنیم از منابع مان به صورت مشترک استفاده کنیم و در حد امکان و توان نیازهای فدراسیون‌ها و ورزشکاران را در اردوهای مختلف بر طرف کنیم.
 

دیدگاه تان را بنویسید