یادداشت جی پلاس

دو اتفاق مهم بازی برابر عمان/ روز خوب علیرضاها

در دیدار ایران و عمان در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا، عملکرد خوب دو علیرضای تیم ایران، مهمترین اتفاق های بازی را رقم زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پیروزی تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی برابر عمان و صعود به مرحله بعد، به تنهایی عامل اصلی خوشحالی هوادران شده. خیلی ها سعی می کنند ماجراهای روزهای گذشته را هم فراموش کنند و دل ببندند به تیمی که شانس بسیار خوبی برای حضور در فینال و قهرمانی آسیا دارد. با این حال برخی اتفاق های دیگر بازی هم اهمیت بسیاری دارد و اثراتش هم می تواند در بازی های آینده ادامه داشته باشد و هم پس از پایان تورنمنت.

1. اولین اتفاق مهم بازی، بزنگاه مهم و خطرناکی بود که خوشبختانه به سلامت از آن گذشتیم. پنالتی عمانی ها آن هم در دقیقه اول بازی اگر گل می شد مشخص نبود حالا چه نتیجه ای رقم خورده باشد. سیو فوق العاده بیرانوند اما نه تنها ایران را در بازی نگه داشت بلکه با نیروی بیشتری به جلو فرستاد و تبدیل به محکم ترین ستون پیروزی تیم کی روش شد.

مهار پنالتی عمانی ها با تمام حواشی و راهنمایی درست سردار، روحیه مضاعف و دوچندانی را به بیرانوند داد. او که در سه بازی مرحله مقدماتی هم دروازه اش را بسته نگه داشته بود، در بازی چهارم و در مواجهه با ضربه پنالتی هم موفق شد کلین شیت کند. حالا او بهترین دروازه بان جام است و تنها گلری که دروازه اش تا اینجا باز نشده. در دنیای دروازه بانی هم همه می دانند باز کردن دروازه چنین دروازه ای کار آسانی نیست و حالا بیرانوند با انگیزه تر و با روحیه تر از همیشه برابر چین به میدان خواهد رفت. دیداری که اگر گل نخوریم بالاخره یکی از حمله هایمان به گل تبدیل می شود و با کلین شیت پنجم به نیمه نهایی خواهیم رسید.

image_600_400

در مجموع گل نخوردن در بازی برابر عمان هم می تواند دفاع ایران را با روحیه بهتری در یک چهارم نهایی وارد میدان کند و هم بیراوند با اعتماد به نفس بیشتری در درون دروازه قرار خواهد گرفت.

 

2.  گل اول ایران اگرچه مدیون اشتباه دفاع عمانی ها بود اما بازیکن باهوش و توانمندی لازم بود تا آن را وارد دروازه کند. بازیکنی که از قضا علیرضا جهانبخش از آب درآمد و با گلش فشار را از روی تیم ایران برداشت.

گل جهانبخش از چند جهت اهمیت دارد. اولی را که گفتیم، گل او فشار اول بازی و شرایط دشوار آن را از روی دوش بازیکنان ایران برداشت و پس از آن گل بود که تیم ایران سوار بازی شد و موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف خلق کرد.

بخش دوم آن اما شاید مهمتر باشد. جهانبخشی که در این مسابقه گلزنی کرد، از یک دوره نسبتا طولانی مصدومیت می آمد و این دومین باری بود که در یکی دو ماه اخیر به میدان می رفت. او در بازی با عراق هم چیزی حدود 60 دقیقه در میدان بود اما عملکرد ناامید کننده ای داشت و بیش از همه توپ لو داد و پاس های اشتباه فرستاد.

از طرف دیگر، این همه ی فشاری نبود که روی دوشش سنگینی می کرد. علیرضا قبل از مصدومیت و در لیگ انگلیس هم شرایط سختی داشت. او با پشتوانه عملکرد فوق العاده در لیگ هلند و آقای گلی و همچنین بازی های درخشان برای تیم ملی راهی برایتون شده بود و گران ترین خرید این تیم به حساب می آمد اما عملکردش به هیچ وجه در حد انتظار ها نبود. در برایتون همه منتظر بودند تا درخشش او را ببینند اما او همچنان درگیر هماهنگ شدن و عادت کردن به لیگ دشوار و پرفشار انگلیس بود و نمی توانست مانند هلند بدرخشد و یکه تازی کند.

گل جهانبخش در دیدار برابر عمان و خوشحالی زاید الوصف خودش به خوبی نشانده رها شدنش از این فشار و نشانه ای بود برای بازگشت او به روزهای خوب.

مسئولان و مربیان برایتون هم که قطعا به اندازه هواداران جهابخش به خاطر این گل خوشحال شدند و امیدوار شدند تا بازیکنشان را با شرایط بهتری بعد از جام ملت ها در خدمت بگیرند.

حساب توییتری باشگاه برایتون هم با ریتوییت کردن توییت صفحه بازی ها از عملکرد جهانبخش تمجید کرد و نشان داد که هواسش به بازیکن تیمش هست و منتظر رسیدن او به روزهای خوب است. 

photo_2019-01-20_22-32-45

بازگشت جهانبخش به روزهای اوج، از یک طرف تیم ایران را دوباره صاحب یک وینگر تمام و کمال می کند و هم می تواند شرایط این بازیکن را در لیگ برتر انگلیس بهتر کند و بار سنگین انتقادها از گران ترین خرید برایتون را از روی دوشش بردارد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید