در گفت و گو با جی پلاس؛

شهرام محمودی: لیگ والیبال ایران بی کیفیت است/ می ترسم حرف بزنم دوباره محروم شوم

بازیکن تیم والیبال خاتم اردکان گفت: کیفیت لیگ نسبت به سال های گذشته افت کرده است. شاید رقابت ها جذاب و دیدنی باشد اما کیفیتی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شهرام محمودی و یک بار دیگر انتقاد از لیگ برتر. پس از شکست تیم خاتم اردکان در لیگ با او تماس گرفتیم تا شهرام درباره این بازی حرف بزند. او مثل دفعات قبل بر این عقیده است که لیگ برتر چندان با کیفیت نیست و در بازی با پیکان هم بازی بین تیم بد و بدتر تیم بد به پیروزی رسید.

او ابتدا درباره شکست مقابل پیکان گفت: «من ابتدا باید یک نکته ای را عرض کنم. اینکه خیلی ها به ما می گویند تیم پر مهره. اول اینکه تعریف ما از تیم پر مهره چیست؟ من سوال می پرسم به غیر از شهرداری ورامین سایر تیم ها از ما بهتر هستند یا نه؟ معلوم است که بهترند. با این حال ما کاری به چیزی نداریم و همیشه تلاش کرده ایم تا بهترین نتایج را کسب کنیم. بازی هم که در کل تعریفی نداشت اما به نظرم دو تیم عملکرد فوق العاده ای نداشتند و از بین بد و بدتر تیم بد بازی را برد.»

محمودی درباره کیفیت رقابت های لیگ برتر گفت: «در حال حاضر ما در رده سوم هستیم و نتایج بدی به دست نیاورده ایم. می توانستیم بهتر از این هم باشیم. برای بهتر شدن تلاش می کنیم تا در پلی آف نتایج بهتری کسب کنیم و به هدفی که مدنظرمان است دست یابیم. نزدیک شدن رقابت ها به هم می تواند برای تماشاگران جذاب باشد. وقتی بازی ۵ سته می شود همه می گویند چه لیگ جذاب و خوبی اما زمانی که در بازی ها ریز می شوید متوجه خواهید شد که مسابقات کیفتی ندارد و فقط دیدنی هستند! کسانی که والیبال را حرفه ای دنبال نمی کنند لیگ برایشان جذاب است. هشت یا ۹ بازیکن خارج از ایران مشغول هستند و از تیم های داخلی جدا شدند. جایگزین مناسبی هم برای آنها نبود. بازیکنان خارجی خوب نیز به لیگ تزریق نشد. کیفیت لیگ نسبت به سال های گذشته افت کرده است. شاید رقابت ها جذاب و دیدنی باشد اما کیفیتی ندارد.»

از محمودی سوال کردیم که ظاهرا به برنامه ریزی لیگ هم اعتراض داشتی که او این واکنش را نشان داد:«بحث اعتراض نیست. برنامه ریزی مسابقات را طوری تنظیم کرده‌اند که تا پایان سال مسابقات تمام شود و این به ضرر تیم ها خواهد بود مخصوصا تیم های شهرستانی که باید مدام در پرواز باشند. با تصمیمی که گرفتند فشار زیادی به تیم ها وارد خواهد شد. امیدوارم سال‌های آینده شرایط لیگ بهتر شود. امسال لیگ خوبی نداریم، ان شاءالله سال های بعد با جذب اسپانسرها بتوانیم بازیکنان را در داخل ایران حفظ و یا حتی بازیکنان خوب خارجی جذب کنیم تا کیفیت لیگ  افزایش یابد.»

اما حرف های بعدی محمودی. آنجا که او درباره عدم استفاده از ویدئو چک می گوید:«از من از این سوال ها نپرسید. می ترسم حرفی بزنم دوباره به کمیته انضباطی دعوت شوم. امیدوارم مسئولان خودشان وضعیت را ببینند. تمام بازی‌ها به جنجال کشیده می شود و دلایل متفاوتی دارد. یک دلیلش بحث مدیریتی است که ناظر بازی باید کنترل کند. بحث دیگر داوری است که با ویدئو چک می توان آنرا کنترل کرد. اگر قرار است باشگاه ها ویدئو چک را تهیه کنند باید باشگاه را مجبور به انجام این کار کنند و اگر قرار است فدراسیون در اختیار باشگاه قرار دهد باید این کار نهایی شود. به هر حال فدراسیون باید از تکنولوژی و توانش استفاده کند تا لیگ خوبی را برگزار کند.»

دیدگاه تان را بنویسید