جی پلاس

پایان مناقشه حدادی و فدراسیون دو ومیدانی با حضور کمیته ملی المپیک؟

ماجرای اختلاف احسان حدادی و فدراسیون دو و میدانی همچنان مسکوت مانده و هنوز تصمیمی درباره این پرتابگر المپیکی گرفته نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ اختلاف احسان حدادی و گلایه هایش از فدراسیون دو و میدانی، با آمدن مجید کیهانی شدت گرفت. با این حال مسیر تا جاکارتا مسالمت آمیز و سلانه سلانه طی شد تا حدادی برود و به چهارمین طلای خود در بازی های آسیایی برسد. مدالی که هم خودش دنبال آن بود و هم مجید کیهانی و فدراسیونش به آن نیاز داشت. با این حال پس از جاکارتا بود که دور تازه شکایت های حدادی آغاز شد و او شروع به انتقاد از عدم رسیدگی فدراسیون کرد.

صدای حدادی این بار به دلیل مدال طلا و صد البته بازگشت به دوران اوج، بلندتر از همیشه بود و آنقدر بالا رفت تا رئیس کمیته ملی المپیک وارد ماجرا شد. سید رضا صالحی امیری در یک سالی که از حضورش در ورزش می گذرد، در مواقع اضطراری بارها تلاش کرده وارد مناقشات و اختلاف های ورزشکاران و فدراسیون ها شود تا بلکه با پادرمیانی ماجرا را حل کند. در این ماجرا هم دیدار حدادی و صالحی امیری آغاز راه وارد شدن رئیس کمیته ملی المپیک به این ماجرا بود. دیداری که مدتی بعد با حضور کیهانی هم تکرار شد و همه چیز ظاهرا به گونه ای بود که اختلاف ها در حال حل شدن است. اتفاقی که البته هنوز هم نیفتاده است.

  • خواست حدادی؛ معقول یا غیر معقول؟!

احسان حدادی با اتکا به تنها مدال المپیکی ورزش ایران در دو و میدانی و همچنین چهار طلایی که در بازی های آسیایی بدست آورده، می خواهد هزینه های تمرینی و دستمزد مربی اش را همین حالا و در فاصله یک سال و نیمه تا المپیک قطعی کند و برود سراغ تمرین هایش. انتظاری که تا اینجا غیرمنطقی نبوده و وظیفه فدراسیون است. با این حال یکی از موارد اختلاف، مبلغی است که او می خواهد. برخی اخبار مبلغ درخواستی او را ماهی صد تا صد و پنجاه میلیون تومان عنوان می کنند و برخی دیگر هم مبلغ پنج میلیارد تومان تا المپیک را ذکر می کنند که چند برابر رقم اول است!

حالا سوال اینجاست که ایا این خواسته حدادی به عنوان یک ورزشکار نخبه و مدال آور المپیک خواسته زیادی است و یا معقول منطقی به نظر می رسد؟ در این میان مبلغی که او در خواست کرده برابر و یا حتی بیشتر از بودجه کل فدراسیون دو و میدانی است.

مجید کیهانی هم در آخرین اظهار نظرش در گفت و گو با جی پلاس علی رغم اینکه گفته بود کسی نگران ماجرای حدادی نباشد، خواسته بود تا توان و شرایط فدراسیون هم در نظر گرفته شود و خواسته ای مطرح نشود که از توان آن خارج باشد؛ هرچند او در عین حال بر حمایت کامل از اجرای برنامه های آماده سازی احسان نیز تاکید کرده بود.

به هر ترتیب احسان حدادی یکی از برجسته ترین ورزشکاران ایران در یک دهه گذشته است و مدالی که کسب کرده ارزش بسیار زیادی دارد. رکوردهای او در رقابت های لیگ الماس هم نشان داد که او رفته رفته می تواند به روزهای اوجش برگردد. پس می توان حتی اندک شانس مدال را برایش در نظر گرفت. از طرف دیگر شرایط اقتصادی کشور و فدراسیون دو و میدانی هم شاید توان این مبالغ سنگین را نداشته باشد. پس بهتر است همه چیز رو در رو و با کلام در میان گذاشته شود و آن زمان است که اگر کم و کاستی هم باشد مشکل ساز نخواهد بود.

احتمال می رود رئیس کمیته ملی المپیک نهایتا بار دیگر وارد این ماجرا شده و پایان آن را رقم بزند و تلاش کند تا خواسته های دو طرف را در یک دیدار مشترک به یکدیگر نزدیک شده و نهایتا حدادی هرچه زودتر تمریناتش را آغاز کند.

دیدگاه تان را بنویسید