چند درصد از مردم ایران بازنشسته هستند؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یک‌هشتم جمعیت ایران را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ جمشید تقی‌زاده ظهر امروز در  مراسم کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان سنندج در پارک آی‌تی این شهر، اظهار داشت: خانه امید سنندج پنجاهمین خانه امید کشور است که امروز در سنندج کلنگ‌زنی شد که امیدوارم طی ۱۸ ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وعده داد: بعد از اتمام اولین خانه امید در سنندج دومین خانه را در این شهر احداث کند تا بازنشستگان در دو نقطه  شرق و غرب سنندج از این امکان برخوردار شوند.

تقی‌زاده همه خانه‌های امید در دیگر استان‌های کشور در پارک‌ها احداث شده است تا بازنشستگان عزیز هم از امکانات پارک‌ها و هم از خود  مجموعه خانه امید بهره‌مند می‌شوند.

وی بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ تاکید کرد و گفت: بازنشستگان حق دارند در آستانه پیری و میان‌سالی از حقوقی برابر با شاغلین برخوردار شوند.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با ذکر اینکه در خانه امید،  بازنشستگان برنامه‌های آموزشی و تفریحی را کنار هم تجربه می‌کنند و ما تمام اختیارات این خانه را به مسوولین کانون‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: حدود یک هشتم جمعیت کشور را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

تقی‌زاده خطاب به استاندار کردستان اعلام کرد: اگر شورای شهر و شهرداری در این خصوص نسبت  به صدور  پروانه اقدام کنند و شما پیمانکار کارآمد معرفی کنید ما هم سریع به اجرای این پروژه می‌پردازیم و قول می‌دهم که طی ۱۸ ماه تحویل بازنشستگان فهیم سنندج داده شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان ولینعمتان ما هستند و دغدغه دولت و مجلس نیز رضایت ملت و بازنشستگان است.

تقی‌زاده از تسهیلات ویژه به بازنشستگان خبر داد و گفت: از سال جاری تاکنون  قریب به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشور وام پنج میلیون تومانی دریافت کرده‌اند و حدود ۲۵۰ هزار نفر به سفرهای ویژه از طریق این صندوق عازم شده‌اند.

تقی‌زاده با اعلام اینکه ما سهم ویژه برای اخذ وام و رفتن به  سفر از طریق کانون های بازنشستگی به استان کردستان اختصاص می‌دهیم‌ ادامه داد: در این خصوص طی هفته آینده اطلاع‌رسانی کامل صورت می‌گیرد.

وی به رسیدگی امور درمان و بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و  افزود: حدود سه‌چهارم بیماری‌ها در دوران پیری و بالای ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد لذا در این خصوص قرارداد ویژه‌ای با بیمه تکمیلی بازنشستگان تنظیم کرده‌ایم که هزینه‌ها تا ۷۲ ساعت به حساب بازنشستگان واریز شود.

وی اعلام کرد: برای استخدام فرزندان بازنشستگان سایتی برای استخدامی در  ۲۰۰ شرکت صندوق ایجاد شده است که اولویت را به فرزندان این عزیزان طبق شرایط تحصیلی و رشته مورد نیاز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور ۳۲ هزار میلیارد تومان نیازمند هستیم، تصریح کرد: دولت برای محقق شدن این امر تا حد توان تلاش کرده است.

وی  خطاب به نمایندگان استان کردستان اظهار کرد: ۹۵ و نیم درصد بازنشستگان استان کردستان کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند لذا اگر همسان‌سازی حقوق انجام نشود این قشر گرانقدر ما را نمی‌بخشند.

دیدگاه تان را بنویسید