گزارش جی پلاس؛

درباره پیم‌وربیک؛ سرمربی تیم ملی عمان: رفیق قطبی، رقیب کی‌روش!

پیم وربیک، سرمربی تیم ملی عمان مربی نام آشنایی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیم وربیک، یک مربی هلندی و 62 ساله است که مربیگری در تیم‌هایی چون فاینورد، فورتاناسیتارد، خرونینخن، کره‌جنوبی، بوریسیامونشن‌گلادباخ، تیم ملی امارات و تیم ملی استرالیا را تجربه کرده و بعد از حضوری کوتاه در تیم زیر 23 ساله‌های مراکش، حالا دو سالی است که روی نیمکت تیم ملی عمان می‌نشیند. 

وربیک از این جهت برای ایرانی‌ها آشناست که مدتی در تیم ملی کره‌جنوبی، همکار افشین قطبی بود. وربیک ابتدا از سال 2000 تا 2002 روی نیمکت کره‌جنوبی نشست و کار با گاس هیدینک را تجربه کرد. تجربه‌ای موفق که با کسب عنوان چهارمی جام جهانی به پایان رسید. وربیک در مقطع بعدی، همراه با دیک ادووکات به کره‌جنوبی برگشت و کادر فنی قدرتمندی را همراه این مربی هلندی تشکیل داد. 

این اتفاق در سال 2005 رخ داد و وربیک به کادری پیوست که هم ادووکات حضور داشت و هم افشین قطبی. بعد از خروج ادووکات و سرمربیگری وربیک در تیم ملی کره‌جنوبی، قطبی هم به عنوان دستیار اول او در این تیم ماند و به فعالیتش ادامه داد. 

وربیک آشنایی بسیاری با فوتبال ایران دارد و بخشی از این شناخت را مدیون همکاری چند ساله با افشین قطبی است. این مربی  که یک بار هم مانند قطبی روی نیمکت کوراسائو نشسته، سابقه کار در تیم ملی استرالیا را نیز در کارنامه دارد. او در مونشن‌گلادباخ و همچنین تیم ملی امارات هم همراه دیک ادووکات فعالیت کرده و به عنوان دستیار اول، کنار سرمربی فعلی اوترخت حضور داشته است. 

وربیک از وقتی سرمربیگری تیم ملی عمان را بر عهده گرفته، نسل جدیدی از بازیکنان را به تیم ملی آورده و با آن‌ها چشم به موفقیت در جام ملت‌های آسیا دارد. شاید اگر کم‌لطفی داور به تیم ملی عمان نبود، این تیم با دست خالی، زمین بازی مقابل ژاپن را ترک نمی‌کرد.

پیم وربیک که با عمان و همین یک سال قبل عنوان قهرمانیِ جام خلیج‌ فارس را به‌دست آورد، امیدوار به موفقیت مقابل ایران است. اتفاقی که اگر هم رخ ندهد، چیزی از ارزش‌های این مربی هلندی کم نمی‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید