سرعت باد در سیستان به در مرز 100 کیلومتر در ساعت!

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر نفوذ گردوغبار ناشی از وزش باد شدید و گردوخاک در نواحی مرکزی به شمال استان، غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به ۵ برابر حد مجاز رسید.

لینک کوتاه کپی شد

محمود دیانتی گفت  : همچنان وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نواحی مرکزی استان به ویژه زاهدان و نصرت آباد ادامه دارد که پیامد این شرایط خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی مستعد است.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد سبب انتقال گردوغبار به نواحی شمالی استان شده است، گفت: این شرایط موجب شد تا امروز بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۷۷۶ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۵ برابر حد مجاز برسد و کیفیت هوای این شهر در شرایط بحرانی قرار بگیرد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را نیز به ۳۰۰۰ متر کاهش داد و موجب شد تا تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان با کندی همراه شود.

دیانتی با بیان اینکه علاوه بر زابل و ‌برخی نواحی شمال استان، شرایط کیفی هوای مرکز استان نیز امروز در حالت ناسالم برای تمام گروه های سنی بوده است، گفت: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی انتظار می رود فردا نیز وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نواحی مرکزی و نیمه شمالی ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به حدود ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و سبب شد تا برای ساعاتی دید افقی در این شهر کاهش یابد.

دیدگاه تان را بنویسید