فریدون معینی در گفت و گو با جی پلاس؛

بازیکنان باور دارند برای تیم ملی با ارزش هستند/ از این عمان نباید غفلت کرد!

مدرس بین المللی فوتبال ایران می گوید عمان توانست ژاپن و ازبکستان را به دردسر بیاندازد و می توانست به عنوان تیم دوم گروهش صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019 چهارشنبه (فردا - 30 دی 97) برابر عمان به میدان خواهد رفت.

فریدون معینی، مدرس و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ با اشاره به فوتبال خوب عمان به نسبت سایر کشورهای عربی، درباره رویارویی تیم ملی با این تیم، اظهار کرد: عمان از اوایل سال 2000 تبدیل به یکی از تیم های خوب عربی شد که هیچ وقت نتوانسته علی رغم فوتبال خوبش به موفقیت خاصی برسد ولی این تیم مقابل ایران بهتر از هر تیم دیگری بازی می کند. ما تا چند سال قبل ناکامی بلند مدتی مقابل عمان داشتیم که کی روش این طلسم را شکست.

او با اشاره به کیفیت خوب عمان مقابل ازبکستان و ژاپن می گوید: من بازی های این تیم را نگاه کردم. آن ها فوق العاده ساده بازی می کنند ولی بسیار جنگنده و پرتلاش هستند که همین موضوع موجب دردسر ازبکستان و ژاپن شده بود. یادمان نرود اگر گل لحظه آخری ازبکستان نبود، چه به سا عمان به عنوان تیم دوم از گروهش صعود می کرد. بنابراین از این عمان نباید غفلت کرد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به بازی های هوشمندانه ایران در دور گروهی جام ملت های آسیا خاطرنشان کرد: به زعم بنده تیم ملی خیلی هوشمندانه مقابل یمن، ویتنام و عراق بازی کرد. بازی نخست هر تورنمنتی بسیار مشکل است ولی ما توانستیم برد قاطعانه ای کسب کنیم و بدون مشکل به مصاف ویتنام برویم. در برابر ویتنام برخلاف بازی نخست، با ترکیب دیگری به میدان رفتیم و با زدن دو گل، ضمن قطعی کردن صعودمان، توانستیم تعدادی از بازیکنان را هم محکم بزنیم.

او درباره بازی سوم تیم ملی مقابل عراق که برخلاف دو بازی قبل گلی در بر نداشت، به جی پلاس می گوید: ما با یک تناقض مواجهیم. کی روش ضمن تاکید بر ارائه بازی زیبا و تماشاگر پسند، ذهن را به سمت و سویی می برد که دنبال بردن عراق است و از تمام توان تیمش استفاده می کند اما تاکید می کند که باید به تعدادی از بازیکنانش به میدان بدهد که همینطور هم شد. ما به خاطر این تغییرات تا حدودی از توان اصلی خودمان دور شدیم.

معینی خاطرنشان کرد: شناخت کافی و شباهت دو تیم ایران و عراق کار را برای هر دو تیم سخت کرد. هر دو تیم صاحب ساختار دفاعی خوبی بودند و پرس سنگین را در اکثر نقاط زمین در دستور کار داشتند و به ندرت فرصت بازی ترکیبیِ با کیفیت، در یک سوم دفاعی خود را به حریف می دادند.

این بازیکن سابق تیم ملی در سال های دور اضافه کرد: تیم ایران در فاز دفاعی کاملا کنترل بازی را در اختیار داشت اما بازیکنان تیم عراق خطاهای زیادی در کناره های محوطه جریمه مرتکب شدند که تیم ایران نتوانست از ضربات ایستگاهی بهره کافی را ببرد.

معینی درباره مشکل اصلی تیم ملی مقابل عراق، می گوید: مشکل هر دو تیم در چگونگی بازیسازی از یک سوم دفاعی و توسعه آن به میانه میدان و یک سوم هجومی بود و دو تیم توانایی کافی برای شکستن پرس را نداشتند و اکثر پاس های رد و بدل شده بین دو تیم یا خنثی بودند یا بلند که بازی را قابل پیش بینی می کرد.

این کارشناس در پایان تاکید کرد: نکته مهم و اصلی داشتن یک تیم منسجم است که کارلوس کی روش این باور را به همه بازیکنان رسانده که همه آنها به یک اندازه برای موفقیت تیم با ارزش هستند.

دیدگاه تان را بنویسید