مراسم تشییع پیکر حسین محب اهری با حضور هنرمندان+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر حسین محب اهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مراسم تشییع پیکر حسین محب اهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح پنجشنبه ۲۷‌دی‌ماه با حضور شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، ایرج راد، اصغر همت، مریم کاظمی، مهتاب مقصودلو همسر حسین محب اهری، آتیلا پسیانی، مسعود دلخواه، رضا ناجی، نگار جواهریان، شکرخدا گودرزی، آناهیتا همتی، و ... از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

اصغر همت به عنوان مجری در پشت تریبون مراسم تشییع حسین محب اهری قرار گرفت؛ امروز در مراسم یک آدم استثنایی حضور پیدا کردیم. حسین محب اهری برای لحظه لحظه زندگی اش تلاش کرد و همواره حرف از امید و بودن می زد. او کماکان برای هنر و فرهنگ این مرز و بوم می کوشید. و نهایتا با عزت و شرف صحنه هنر را ترک کرد.

در ادامه مراسم، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی تصریح کرد: همه امروز در فقدان یک هنرمند پرامید و نشاط جمع شدیم. غم سختی است که حسین محب اهری را در صحنه هنر نمایشی نداریم و ما را با خاطراتش تنها گذاشت. در چند سال اخیر شاهد ستیز او با بیماری سختش بودیم و به همه ما آموخت که می توانیم مرگ را پذیرفته و با امید، بهترین اتفاقات زندگی را خلق کنیم. حسین محب اهری به مرگ لبخند زد و شک نداریم در بهشت برین کماکان با امید نقش آفرینی می کند. امیدوارم این حضور پرشور برای ما خاطره ای از معیت یک هنرمند بزرگ به نام حسین آقای محب اهری باشد و بیش از پیش قدر هنرمندان پیشکسوت مان را بدانیم.

علی دهکردی رئیس انجمن بازیگران سینما نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: در مراسم تشییع لبخند و مهربانی و شور به زندگی و هنر به بازیگری کار سختی است. ما به حسین محب اهری در هر شرایطی فکر کنیم لبخند می زنیم. بسیار تاسف انگیز برای تشییع و لبخند و شور زندگی حضور پیدا کردیم. همه از شور و عشق وصف ناپذیر حسین به زندگی و از بودن حرف زدند این جادو فقط به وسیله هنر بازیگری رقم خورده است. اگر در جریان تصویربرداری سریال 87 متر با هم حرف می زدیم می گفت دوست دارد سکانس های بازی نکرده را بازی کند. اینجا از طرف بازیگران سینمای ایران و مدیرعامل خانه سینما به خانواده حسین محب اهری و به همه تسلیت بگویم. واقعا به طور مطلق سر صحنه فیلمبرداری ما عزای عمومی است. آنقدر غمگین و متاثرند از رفتن این دوست و هنرمند فراموش نشدنی. واقعا جای خالی حسین محب اهری را صحنه هنر، درک می کند.

وی پیام کیانوش عیاری را قرائت کرد: حسین محب اهری در این چند روز پایانی عمرش چیز دیگری می شد و همه درد و رنج خودش را فراموش کرد. من مبهوت بازی اش نمی شدم بلکه از پایداری اش در مقابل بیماری سخت مرا دچار تامل می کرد.

40

برپایه این گزارش، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران درگذشت محب اهری را به جامعه هنری کشور تسلیت گفت و چند بیتی را به جهت علاقه این بازیگر فقید به آواز ایرانی، خواند.

آتیلا پسیانی نیز با صدایی بغض‌آلود در سخنانی گفت: فقط می دانم که نوید محمدزاده این خبر را به من داد. فهمیدم زندگی بدون حسین محب اهری چیز دیگری است. همه خاطراتم با حسین را فقط برای خودم نگه می دارم و با کسی به اشتراک نمی‌گذارم.

آتیلا پسیانی

در ادامه این مراسم،‌ مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر، گفت: من احساس می کنم حسین زنده است و  ما را در بین این جمعیت می بیند. واقعیت این است درباره کسی که از دنیا رفته خاطراتش را مرور می کنیم و او مملوء از خاطرات بود. حسین جان اندوه و غم تو چیزی نیست سر بازار جار بزنیم چیزی است که در اعماق وجودم دفن کردم. در ده سال گذشته کار را با هم شروع کردیم هشدارهای بیماری ات مرا در هراس مخوفی قرار داده بودو هر سال بیشتر می شد ولی از تو یاد گرفتم شجاع باشم. همه می گویند مریم هوای حسین را داشت اما او هوای من را داشت و زندگی مرا جلا داد و امید به زندگی کردن و نقشه هنری ام را توسعه داد. فقط می دانم حسین این شجاعت را از ما می خواست که بر ترس هایمان غلبه کنیم.

گفتنی است پس از اقامه نماز میت، پیکر مرحوم حسین محب‌اهری به سوی قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تشییع و بدرقه شد.

حسین محب‌اهری متولد ۲۹ مهرماه سال ۱۳۳۰ بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه و در سن ۶۷ سالگی بر اثر سرطان در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

حسین محب اهری50607080حسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهریحسین محب اهری

دیدگاه تان را بنویسید