گزارش جی پلاس؛

قطر برای عبور از عربستان به هر نفر 50 هزار دلار می دهد/ عراق برای هر برد 500 دلار داد

بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال قطر در صورت تساوی یا برد مقابل عربستان، هر نفر 50 هزار دلار پاداش می گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تیم‌های مختلفی که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند، با امکاناتی متفاوت پا به رقابت‌ها گذاشته‌اند. گروهی از اوضاع مالی مناسب برخوردارند و برخی تیم‌ها نیز فقط در جام شرکت کرده‌اند. بدون پشتوانه مالی و بدون اندکی پول برای پرداخت پاداش به بازیکنانی که در زمین تلاش می‌کنند.

قطر از جمله تیم‌های متمول حاضر در جام ملت‌های آسیا است. فدراسیون فوتبال قطر تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده تا این تیم بتواند به مراحل پایانی صعود کند و در نهایت جزء 4 تیم نخست جام باشد. نمونه‌ای از این برنامه‌ریزی را می‌توان بعد از پیروزی‌های این تیم در مرحله مقدماتی دید.

فدراسیون قطر، بعد از 2 برد این تیم مقابل لبنان و کره‌شمالی با نتایج 2 بر صفر و 6 بر صفر، به هر یک از بازیکنان و اعضای کادر فنی مبلغی در حدود 30 هزار دلار پاداش داده. یعنی بازیکنان و مربیان قطر به ازای 2 پیروزی مقابل تیم‌های ضعیف جام، فعلا 60 هزار دلار به جیب زده‌اند.

نکته جالب درباره پاداش بعدی قطری‌هاست. این تیم برای سرگروهی نیاز به تساوی یا کسب پیروزی مقابل عربستان دارد. این بازی پنج‌شنبه برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال قطر پاداشی 50 هزار دلاری برای بازیکنان و کادر فنی در نظر گرفته تا بر عربستان غلبه کنند و به عنوان سرگروه و با حداکثر امتیاز پا به مرحله یک‌هشتم نهایی بگذارند.

این پاداش‌ها که البته نامتعارف هم هست را نمی توان با پاداش دیگر تیم ها مقایسه کرد. فدراسیون فوتبال ایران، بعد از 2 پیروزی مقابل ویتنام و یمن و یک تساوی مقابل عراق شب گذشته به ملی پوشان پاداش داد. فدراسیون فوتبال عراق هم بعد از هر برد، فقط 500 دلار در اختیار ستاره‌هایش قرار داده است.

دیدگاه تان را بنویسید