گفت و گوی جی پلاس با ستاره سابق عراق؛

یونس محمود: عراق برنده بازی امروز است!/ آزمون با اختلاف بهترین بازیکن ایران است

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال عراق، معتقد است، نباید درباره دیدار ایران و عراق از واژه انتقام استفاده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یونس محمود را با گل‌های پرشمارش برای تیم ملی عراق و باشگاه الغرافه در قطر می‌شناسیم. مهاجمی که لقب السفاح- بی‌رحم- را داشت. لقبی که به دلیل بی‌رحمی او مقابل دروازه حریفان برای او در نظر گرفته‌اند.

یونس محمود که جام ملت‌های آسیا در سال 2007 را همراه عراق فتح کرد و جام را به عنوان کاپیتان بالای سر برد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جی‌پلاس درباره جام ملت‌های آسیای 2015 می‌گوید: «تیم‌هایی که در امارات حضور دارند پیشرفت بسیاری کرده‌اند. شما دیگر نمی‌توانید تیم ساده یا حریف ساده پیدا کنید. همه با تمام قوا وارد بازی‌ها شده‌اند و می‌کوشند تا بهترین نتایج را کسب کنند.»

یونس محمود درباره تیم ملی عراق هم صحبت می‌کند: «تیم ما در بازی گروهی منجسم و قوی است. عراق، بازیکنان جوان اما خوبی در اختیار دارد و می‌تواند در جمع تیم‌های مدعی قرار بگیرد.»

ستاره عراق کدام بازیکن است؟ یونس محمود از هم‌پستی‌اش نام می‌برد: «بدون شک مهند علی. او ستاره تیم ملی عراق است که در 18 سالگی توانسته جایگاه خود را تثبیت کند. او مهاجم قابلی است که در میان بهترین مهاجمان قاره آسیا قرار دارد.»

آیا عراق امیدی برای قهرمانی در جام ملت‌ها دارد؟ یونس محمود می‌گوید: «صد در صد. اگر امید نبود که کسی نه زندگی می‌کرد و نه وارد زمین می‌شد. ما امیدواریم نتایج درخشان گذشته را تکرار و بتوانیم به جمع تیم‌های برتر راه پیدا کنیم.»

یونس محمود

در محافل رسانه ای عنوان می شود ایران برای انتقام شکست 4 سال قبل وارد زمین می‌شود و مقابل عراق بازی می‌کند. یونس محمود اما واژه "انتقام" را در فوتبال به درستی نمی پسندد و به خبرنگار جی پلاس می گوید: «کلمه‌ای به نام انتقام در قاموس فوتبال وجود ندارد. فوتبال دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، نه دور. اگر بحث انتقام را مطرح کنیم، افکار ما با ماهیت فوتبال همخوانی ندارد. به همین دلیل دوست ندارم درباره انتقام حرفی بزنم.»

کاپیتان سابق تیم ملی عراق از ایران شناخت کاملی دارد و توضیح می دهد: «همه بازیکنان تیم ملی ایران حرفه‌ای هستند و من تقریبا اکثر آن‌ها را می‌شناسم و با خصوصیات فنی‌شان آشنایی دارم. همه بازیکنان ایران برای من عزیز هستند اما سردار آزمون با اختلاف بهترین بازیکن تیم شماست.»

آخرین سوال از یونس محمود، پیش‌بینی‌اش از بازی ایران و عراق است. او به جی پلاس می‌گوید: «حتما تیم ملی عراق برنده این بازی خواهد بود!»

یونس محمود

لیث ناصری

 

دیدگاه تان را بنویسید