جام ملت های آسیا ۲۰۱۹؛

پیام بازیکنان تیم ملی در آستانه دیدار با عراق

تیم‌ملی ایران امروز در دیداری حساس به مصاف عراق می‌رود. شاید این مسابقه برای مردم با واژه انتقام عجین شده باشد ولی برای بازیکنان تیم‌ملی تفاوتی با بازی‌های قبلی ندارد. آنها می‌‍‌گویند اصلا برای انتقام به زمین بازی نمی‌روند و دوست ندارند بازی وارد چنین فضایی شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی ایران امروز در دیداری حساس مقابل عراق قرار می گیرد. جدال ایران و عراق همیشه در تاریخ حساس بوده، به ویژه بعد از جنگ تحمیلی که هنوز اثرات آن در نقاطی از کشور دیده می شود. هر چقدر همه بگوئیم این بازی حساسیت ندارد ولی حساس است. نگاهی گذرا به بازی های دو تیم هم این مسئله را ثابت می کند. همین چهارسال قبل در جام ملت های استرالیا همه دیدند چه اتفاقی در دیدار مقابل این تیم افتاد. در حالی که تیم ملی شانس زیادی برای رسیدن به فینال داشت، عراقی ها با استفاده از اشتباه داور توانستند مقابل ایران به برتری برسند، اگرنه به هیچ وجه در حد و اندازه‌ای نبودند که مقابل تیم ملی ایستادگی کنند. حالا 4 سال بعد یک چیز در ذهن همه ایرانی هاست؛ انتقام از عراق. به خاطر آن بازی استرالیا، ناخودآگاه ایرانی ها یاد انتقام می افتند. در اردوی تیم ملی اما انگار واژه «انتقام» جایی ندارد. وقتی در این باره از بازیکنان تیم ملی هم سوال کردیم نظرشان همین بود. سردار آزمون اولین کسی بود که واکنش نشان داد و گفت: «انتقام؟ نه بابا.» نظر مهدی طارمی هم همین بود. او در این باره گفت: «اصلا بازی را وارد این فازها نکنید.» سردار در تکمیل حرف‌های مهدی طارمی گفت: «در فوتبال حرفه‌ای این چیزها جایی ندارد. ما فقط یک هدف داریم. این است که به زمین برویم و برنده باشیم تا دل مردم ایران شاد شود. بنابراین اصلا دنبال انتقام و اینطور چیزها نیستیم.» طارمی هم نظر مهدی را تائید کرد: «ببیند ما اصلا دوست نداریم احساسی شویم و سمت این مسایل برویم. در هر بازی ممکن است اتفاقی بیفتد و این جزئی از فوتبال است. حالا نمی خواهیم دنبال این باشیم که چون 4 سال پیش در استرالیا آن اتفاقات افتاد بخواهد در بازی امروز ما اثر بگذارد.» 

امید ابراهیمی هافبک دفاعی تیم ملی هم دقیقا حرف‌های طارمی و سردار را تائید کرد: «واقعا دنبال انتقام نیستیم. دوست داریم در زمین یک بازی منطقی انجام دهیم.» سامان قدوس هم دقیقا چنین نظری دارد ولی برایمان یک خاطره جالب از بازی عراق تعریف کرد. مدت زیادی نیست قدوس به تیم ملی ملحق شده ولی با این جمله نشان داد از قبل پیگیر بازی‌های تیم‌ملی بود. سامان گفت: «من بازی‌های ایران در جام ملت‌های قبل را به صورت زنده می‌دیدم. روزی که تیم ملی با عراق بازی داشت یادم هست. بعد از بازی وقتی شکست خوردیم من خیلی ناراحت شدم. هم من و هم خانواده ام خیلی ناراحت بودیم چون حق تیم ملی باخت نبود.» با این وجود سامان نگاه ساده ای به بازی امروز دارد: «دست است بازی خاص است ولی اینطور نیست که بخواهیم حساسش کنیم. ما به زمین بازی می رویم تا مثل بازی های قبلی خوب کار کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید