در گفت و گو با جی پلاس؛

رضوانی: مدال طلای المپیک 2022 برای واترپلو است/ بورسیه غلامپور یک اتفاق خوب برای شنا بود

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: پیش از بازی های آسیایی 2018 حرفی زدم کارشناس ها خندیدند. گفتم در بازی های آسیایی مدال آوری خواهیم کرد و این اتفاق رخ داد. الان نیز می گویم مدال طلای المپیک 2022 برای تیم ملی واترپلو است .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، واترپلو ایران آخرین بار در بازی های آسیایی 1974 تهران( پیش از انقلاب) مدال طلای بازی های آسیایی را گرفته بود و پس از آن در حسرت کسب مدال این بازی ها باقی مانده بود. اما عملکرد خوب  تیم ملی واترپلو کشورمان در  بازی های آسیایی- اندونزی و برد جانانه مقابل چین در ضربات پنالتی باعث شد واترپلو ایران پس از 40 سال به مدال دست یابد، مدالی به رنگ برنز. حال پس از این تورنمنت انتظارها از واترپلوئیست های ایرانی و حتی شناگران به مراتب بیشتر شده است و مردم در مسابقات المپیک 2020- توکیو توقع دارند تیم ملی دست پر به ایران بازگردد.

در حاشیه جلسه مجمع کمیته ملی المپیک خبرنگار جی پلاس با محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره وضعیت تیم ملی واترپلو، بورسیه شناگر ایرانی که برای اولین بار اتفاق افتاده است و اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید: 

بورسیه غلامپور یک اتفاق خوب برای شنا بود

رضوانی درباره بورسیه سینا غلامپور گفت: با رایزنی هایی که با فدراسیون جهانی شده است سهمیه هایی را فدراسیون جهانی به کشورها اختصاص می دهد. ما هم توانستیم از این موقیعت استفاده کنیم و این بورسیه یک اتفاق خوب برای شنا بود. قرار است سینا غلامپور شناگر نیشابوری که شانس گرفتن سهمیه المپیک را دارد به یکی از مراکز مورد تایید فدراسیون برود و تحت نظر یک مربی برجسته 6 ماه تمرینات خود را ادامه دهد. در جلسه ایی که با کیمته فنی داشتیم دو ، سه مربی را مورد بررسی قرار دادیم که مربی تایلندی انتخاب شد و قرار است سینا به آنجا اعزام شود. 

استخر آزادی پس از 20 سال به تاچ پد استاندارد مجهز می شود

رضوانی درباره نوید یک خبر خوب درباره شنا را داد و گفت: تاچ پدهایی مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی قرار بود به ایران بیاید که فقط یک پنجم هزینه آن را ما پرداخت کنیم و بقیه را فدراسیون جهانی متقبل شود که خوشبختانه این تاچ پدها وارد ایران شده است و استخر آزادی پس از 20 سال مجهیز به تاچ پد مورد تایید فینا می شود. خبر خوب دیگر این است که 5 مربی شنا از کرواسی می آیند و ان شاالله ساختار شنا را در ایران تغییر خواهند داد.

مدال طلای المپیک 2022 از آن تیم ملی واترپلو خواهد شد

رییس فدراسیون شنا درباره وضعیت تیم ملی وترپلو گفت: واترپلو مسیرش پیداشد و توقع ها از آن زیاد شده است . ایران از سوی تیم ملی کره برای برپایی اردویی مشترک دعوت شده است و تمام هزینه ها را کره پرداخت می کند. می خواهیم در مرحله پایانی یک داور از صربستان بیاوریم که فینال را برایمان سوت بزند داشته باشیم که هم قضاوت کند و هم درباره قوانین جدید واترپلو صحبت کند. در واترپلو نکات بسیار جدیدی ورود کرده است که باید به بازیکنان آموزش داده شود.

وی درباره تیم ملی قزاقستان ها، حریف سرسخت ایران در این سال ها گفت: قزاق ها سطح اول آسیا نیستند. لابی قزاق ها در فدراسیون جهانی قوی است و میزبانی انتخابی المپیک را قزاق ها گرفتند. در صورتی که آن ها خود مدعی هستند. آن ها سه بازیکن از صربستان گرفته اند و یک سال است در مسابقات شرکت نمی کنند. اما همانطور که دیدید دو ماه پیش جوان های ما با اختلاف 10 گل جوان های قزاق ها را شکست دادند. ما برنامه مان همان برنامه 4 سال پیش است. پیش از بازی های آسیایی 2018 من حرفی زدم کارشناس ها خندیدند. گفتم در بازی های آسیایی مدال آوری خواهیم کرد. الان نیز می گویم مدال طلای المپیک 2022 برای تیم ملی واترپلو است .

با اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک موافقم

رضوانی در پایان درباره جلسه مجمع کمیته المپیک گفت: اول از همه تشکر می کنم مجمع خیلی خوبی بود. مجمع کمیته المپیک بعد از اولین سال مدیریت جدید یک فضای اخلاق مدار را پشت سر گذاشت. جا دارد در اینجا از آقای صالحی امیری تشکر کنم. 

وی ادامه داد: از هیات اجرایی  برای عدم توضیح درست گله ای کردم. صالحی امیری واقعا اخلاق مدار است. 90 کشور را بررسی کرده است. مثل همه جای دنیا دبیرکل را رییس انتخاب می کند. انتخاب آن به گونه ای است که از اعضای مجمع نیز باید او را تایید کنند نه اینکه تنها خود رییس آن را منتصب کند. یعنی برای انتخاب دبیرکل از اعضای مجمع نیز باید تاییدیه گرفت و آقای صالحی امیری نسبت به این امر یک نگاه مدیریتی و درستی دارد و من نیز با این روش موافق هستم.

دیدگاه تان را بنویسید