کشف روش جدید تبدیل سلول های سرطانی به سلول های چربی

محققان دانشگاه باسل برای اولین بار روش منحصر به فردی را برای تبدیل سلول های سرطان سینه به سلول های چربی ابداع کرده اند که می تواند جان بیماران را نجات دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان دانشگاه باسل برای اولین بار روش منحصر به فردی را برای تبدیل سلول های سرطان سینه به سلول های چربی ابداع کرده اند که می تواند جان بیماران را نجات دهد.

 تحقیق یادشده که فعلا تنها بر روی موش ها انجام شده، نشان می دهد می توان با استفاده از روش مذکور جلوی تکثیر سلول های سرطانی و انتقال سرطان به بخش های مختلف بدن را گرفت.

کاربرد روش یادشده تاثیر شیمی درمانی برای درمان و بهبود بیماری سرطان را هم افزایش می دهد. فرایند گسترش سلول های سرطانی از یک بخش بدن به بخش های دیگر بدن به اختصار ای ام تی نامیده می شود و معمولا از طریق جریان خون رخ می دهد.

پژوهشگران سوئیسی با دستکاری سلول های سرطانی برای اولین بار راهی را برای جلوگیری از تکثیر آنها در دیگر ارگان ها یافته اند و با استفاده از روش مذکور که به کشت چربی در تومورها می انجامد، سلول های مذکور بی ضرر می شوند.

البته تعمیم این روش از موش ها به انسان ها دارای محدودیت های جدی است و از سوی دیگر فعلا با این روش نمی توان تمامی سلول های سرطانی سینه را به سلول های چربی مبدل کرد. لذا تا تبدیل روش یادشده به یک روش درمانی قابل اتکا راه درازی در پیش است.

 

دیدگاه تان را بنویسید