در گفت و گو با جی پلاس:

حسین فرکی: طارق و بشار اطلاعات خوبی برای تیم ملی هستند/ با صدرنشینی دردسر کمتری تا پایان جام داریم

سرمربی پیکان معتقد است صدرنشینی در دور گروهی به نفع تیم ملی است چرا که شاگردان کی روش برای موفقیت در جام راه کم دردسرتری خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران امروز (چهارشنبه) برای مسجل کردن صدرنشینی خود در دور گروهی رودرروی عراق قرار می گیرد. شاگردان کارلوس کی روش با دو پیروزی برابر یمن و ویتنام آمادگی خود را در این تورنمنت به رخ رقبا کشیدند و کارشناسان ایران را از مدعیان اصلی این مسابقات می دانند که پیروزی مقابل عراق می تواند زنگ خطر اصلی برای سایر رقبا به صدا در بیاورد.

حسین فرکی، سرمربی جدید پیکان و قهرمان دو دوره لیگ برتر فوتبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛ با بیان اینکه تیم ملی از آمادگی و هماهنگی خیلی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه برخلاف اخبار متعدد کنار تیم ملی قبل از شروع جام، این روزها تیم ملی در جام ملت های آسیا خیلی خوب کار می کند و در دو بازی اخیر عملکرد قابل قبولی داشته است. درست است که یمن و ویتنام به عنوان تیم های درجه سوم آسیا حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشتند اما آن ها هم رو به پیشرفت هستند و تیم ملی توانست همین تیم ها را بدون دغدغه شکست دهد.

او با اشاره به کار سخت ها در شروع هر تورنمنت گفت: معمولا شروع مسابقات دوره ای با ناهماهنگی و استرس همراه است اما تیم ملی در هر دو دیدار بدون مشکل بود. انتظار هم از تیم ملی این است که در این قبیل دیدارها بدون مشکل عمل کند و این اتفاق رخ داده است.

سرمربی پیکان درباره دیدار امروز تیم های ایران و عراق، به جی پلاس گفت: جنس این بازی متفاوت از دو بازی دیگر است. هر چند ایران روی کاغذ بهتر از عراق است اما هیچ بعید نیست که عراق ما را دچار مشکل کند. در گذشته هم این اتفاق روی داده است. کی روش می داند با تیم دردسرآفرینی بازی خواهد کرد و همه مسائل را در نظر دارد. او در این چند سال با عراق بازی کرده و از این تیم شناخت دارد. به خصوص که دو بازیکن طراح عراق در لیگ برتر بازی می کنند و اطلاعات خوبی برای تیم ملی هستند.

فرکی یادآور شد: از سوی دیگر همین دو بازیکن از بازیکنان ایرانی شناخت دارند و می توانند وضعیت مناسبی را برای تیم خود فراهم کنند. با تمام این تفاسیر تیم ملی در دور گروهی بهتر از عراق عمل کرده و برای اثبات صدرنشینی خود به یک پیروزی ارزشمند و یا تساوی کم دردسر نیاز دارد که به نظرم دور از انتظار نیست. چه بسا مربیان بخواهند فشاری به تیم های خود نیاورند و عملا به تساوی رضایت دهند یا سرمربی عراق با میدان دادن به بازیکنان ذخیره، فشار باخت را از روی تیم خودش بردارد.

سرمربی پیکان با تاکید بر اینکه تیم ملی باید به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کند، تصریح کرد: هیچ چیزی قطعی نیست ولی اگر تیم ملی اول شود، وضعیت بهتری در ادامه جام خواهد داشت. مطمئنا تیمی که قصد قهرمانی دارد باید توان بردن هر تیمی را داشته باشد اما نیازی نیست از دور نخست مرحله حذفی خودمان را به دردسر بیاندازیم. رفتن راه کم دردسر، به تیم ما از نظر حفظ توان بدنی کمک می کند.

او درباره عملکرد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هم به جی پلاس گفت: هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت شده جایی در تفکرات کی روش دارد. کما اینکه در بازی دوم مشاهده کردیم بازیکنانی به میدان رفتند که ما انتظارش را نداشتیم اما در تاکتیک کی روش جای گرفتند و موفق هم بودند. هر 23 بازیکن تیم ملی پتانسیل فنی بالایی دارند و در چارچوب تفکرات فنی کی روش جای دارند.

فرکی خاطرنشان کرد: در تمام ادوار گذشته که تیم ملی به جام ملت های آسیا رفته انتظار قهرمانی وجود داشته است. ایران تیم بزرگ و با اعتباری در آسیا است که در دوره کی روش توانسته المان های تبدیل شدن به قدرت اول آسیا را داشته باشد. در این دوره خیلی ها امیدوار به قهرمانی هستند و من هم به نوبه خودم انتظار دارم مقام قهرمانی را بعد از سال ها به دست بیاوریم.

دیدگاه تان را بنویسید