در گفت و گو با جی پلاس؛

پورعلی گنجی: می خواهیم عراق را ببریم صدرنشین گروه باشیم/ نباید بهانه دست کسی بدهیم/ ویتنام تیم چغری بود

مدافع تیم ملی فوتبال گفت: ویتنام انصافا تیم چغری بود و نشان داد می تواند برای تمام تیم ها مشکل ساز شود. خیلی خوب دفاع می کردند ولی با این حال برنده شدیم و می توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شکی وجود ندارد که مرتضی پورعلی گنجی یکی از بهترین بازیکنان ایران است. مدافع لژیونری که در تیم اوپن بلژیک توپ می زند. به عقیده خیلی ها اگر تیم ملی دفاع مستحکمی داشته باشد و گل نخورد می شود امیدواری زیادی به قهرمانی آن در جام ملت ها داشت. خط دفاعی که یکی از ارکان اصلی آن مرتضی پورعلی گنجی است. در آستانه بازی با عراق با پورعلی گنجی تماس گرفتیم تا با او درباره این بازی حرف بزنیم.

مرتضی پور علی گنجی در آستانه مسابقه فردا (چهارشنبه - 26 دی 97) تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم عراق در جام ملت های آسیا، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این مسابقه و آخرین وضعیت ملی پوشان اظهار کرد: «عراق تیم خوبی است و در این شکی نیست ولی ما با همه وجود در این بازی به میدان می‌رویم چون می‌خواهیم تیم اول گروه باشیم، همین. کاملا آماده هستیم. دو بازی قبلی خود را بردیم. بازی به بازی انشاءالله بهتر می شویم. هدف مان در جام مشخص است و نمی خواهیم بی برنامه جلو برویم. فعلا هدف ما این است که به مسابقه پیش رو فکر کنیم نه بازی بعدی و بعدتر. الان بازی عراق را داریم. بعد از برد مقابل ویتنام تمام تمرکزمان را روی بازی عراق گذاشتیم و امیدواریم بتوانیم این دیدار را ببریم.»

از او درباره بحث های کارشناسی در این چند روز سوال کردیم. اینکه خیلی از عراقی ها می گویند که ایران نقاط ضعف  زیادی دارد و یکی از این نقاط ضعف خط دفاعی ما است که پورعلی گنجی این واکنش را نشان داد: «این هم نظر آنهاست. ما بازی به بازی تلاش می کنیم تا نقاط ضعف خود را از بین ببریم. هر بار مربیان فیلم بازی های تیم را می بینند تا اشتباهات و نقاط ضعف مان را بگویند. بعد از بازی با ویتنام هم بیشتر روی خودمان کار کرده ایم و انشاءالله با آمادگی کامل به مصاف تیم ملی عراق می رویم.»

مدافع تیم ملی با اشاره مجدد به اینکه تلاش می کنند تا در گروه صدرنشین شوند ادامه داد: «به هر حال برایمان مهم است که تیم صدرنشین گروه باشیم. دوست داریم با اقتدار و با امتیاز کامل به دور بعدی صعود کنیم. فراموش نکنید دو تیم قبلی هم که با آنها بازی کردیم تیم های خوبی بودند. ویتنام انصافا تیم چغری بود و نشان داد می تواند برای تمام تیم ها مشکل ساز شود. خیلی خوب دفاع می کردند ولی با این حال برنده شدیم و می توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم. الان هم هدفی جز بردن بازی سوم نداریم.»

مرتضی در پاسخ به سوالی پیرامون اشتباهات داوری در بازی با ویتنام، به خبرنگار جی پلاس گفت: «بله متاسفانه داوری آنطور که باید خوب قضاوت نکرد و ما از این مسئله ناراحت بودیم. ولی خدا را شکر بازی را بردیم و با وجود این اشتباهات سه امتیاز را به دست آوردیم. باید در بازی های بعدی حواسمان بیشتر جمع باشد. باید حواسمان به داوری ها باشد. از جام ملت های قبلی تجربه خوبی به دست آوردیم. حالا می دانیم در زمین نباید بهانه دست کسی بدهیم. همانطور که دیدید در بازی ویتنام داور بی جهت به بازیکنان کارت زرد می داد و امیدواریم در بازی های بعدی دیگر این مسئله تکرار نشود.»

و اما آرزوی قهرمانی ایران در جام ملت های 2019 . پورعلی گنجی در این باره می گوید: «هنوز خیلی زود است. عیار خیلی از تیم ها هنوز مشخص نشده و فاصله تیم ها به هم خیلی نزدیک است. امیدوارم که اتفاق های خوبی برای مان بیافتد.»

دیدگاه تان را بنویسید