با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

افتتاح نخستین نمایشگاه "مسکن و شهرسازی" در مصلی امام خمینی (س)+تصاویر

نخستین نمایشگاه بین المللی «مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری» با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس کارودرآمد جی پلاس؛ نخستین نمایشگاه بین المللی « مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری » صبح امروز (یکشنبه - 23 دی 97) با حضور وزیر راه و شهرسازی و برخی معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه در مصلای امام خمینی (س) گشایش یافت.

این نمایشگاه  « مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری » با حضور بیش از ۱۸۰ نهاد و شرکت دولتی و خصوصی برپا شده، که در آن فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه شهرسازی شامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها، شرکت‌های عمران شهرهای جدید و توسعه‌گران و همچنین فعالیت‌های بخش بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های نابسامان شهرها به معرض دید عموم گذاشته شده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نمایشگاه «مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری» که تا 25 دی ادامه خواهد داشت، در غرفه 209 حضوری فعال دارد و غرفه این سازمان امروز مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان قرار گرفت.

نظام مهندسی

 

نظام مهندسی

 

به گزارش جی پلاس؛ محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی در این برنامه با اشاره به افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نکته مهم این است که در سال جاری پروژه‌های بازآفرینی شهری برای دولت اهمیت پیدا کرده، برای آن مصوبه قانونی داریم و از محل صندوق توسعه ملی برای آن منابع دیده شده است؛ با استفاده از این منابع، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کنیم تا عرصه‌های بافت‌ فرسوده را فعال کنند و در جهت بهسازی شهری و ارتقای کیفیت زندگی مردم در این بافت‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: سه روش برای اجرای این برنامه وجود دارد؛ یکی اینکه خود مالکان تسهیلات دریافت کرده و واحد فرسوده خود را نوسازی کنند. روش دوم این است که سرمایه‌گذاران به عنوان توسعه‌گر، واحدهای فرسوده مسکونی را خریداری کرده و آن را نوسازی کنند. در روش سوم به توسعه‌گر، اراضی دولتی داده شده تا شرکت‌های سرمایه‌گذار اقدام به ساخت‌وساز در این بافت‌ها داشته باشند؛ به دستور رئیس‌جمهور خانه‌هایی که در اراضی دولتی ساخته خواهد شد، به خانه اولی‌ها اختصاص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برنامه بازآفرینی شهری به استانداران ابلاغ شده و استان‌ها نیز طرح‌های خود را برای بهسازی و نوسازی سالانه ۲۷۰ محله در سراسر کشور ارائه کرده‌اند. از سرمایه‌گذاران می‌خواهم تا با ادارات استان‌ها مذاکره کرده و بتوانند سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده را دنبال کنند. تاکنون ۹۲ شرکت ثبت‌نام کرده‌اند و عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد.

نمایشگاه مسکن

نمایشگاه مسکن

نمایشگاه مسکن

 

نمایشگاه مسکن

نمایشگاه مسکن

 

دیدگاه تان را بنویسید