شهنازی عنوان کرد؛

سرپرستان و بازنشسته ها در مجمع کمیته المپیک حاضر می شوند

به گفته دبیر کل کمیته ملی المپیک حضور سرپرست فدراسیون ها و افراد بازنشسته به عنوان اعضای مجمع در مجمع عمومی این کمیته منع قانونی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز شنبه در محل کمیته برگزار شد و طی آن در مورد مجمع عمومی و سالیانه که سه شنبه 25 دی ماه برگزار می شود و موضوعات مرتبط با آن بحث و بررسی های لازم صورت گرفت.

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات نشست امروز توضیح داد و گفت: یکی ازمهمترین موضوعات مورد بحث در رابطه با اعضای مجمع بود و اینکه برخی از آنها به عنوان سرپرست فدراسیون در آن حضور خواهند داشت در واقع از آنجا که مجمع پیش رو انتخاباتی نیست برای حفظ جایگاه فدراسیون ها و سرپرستان شان از این افراد دعوت کرده ایم.

وی تصریح کرد: در واقع اگر مجمع انتخاباتی بود طبق اساسنامه فعلی در صورت غیبت رئیس یکی از اعضای هیات رئیسه نیز می تواند در مجمع شرکت داشته باشد اما بر اساس بررسی های نهایی سرپرستانی که عضو هیات رئیسه هستند یا نیستند می توانند در مجمع روز سه شنبه شرکت کنند.

سخنگوی هیات اجرایی در مورد فریبا محمدیان که بازنشسته شده ولی به عنوان یکی از اعضای مجمع به حضور در آن دعوت شده است، گفت: مقرراتی مبنی بر منع حضور بازنشسته ها در مجمع وجود ندارد بنابراین مشکلی بابت حضور محمدیان به عنوان خبره ورزشی در مجمع نیست.

شهنازی با یادآوری اینکه اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک در مجمع  ارائه خواهد شد، گفت: طبق این اساسنامه دبیر کل توسط رئیس مشخص و از سوی هیات اجرایی تایید می شود در واقع این اعضای هیات اجرایی هستند که تصمیم می گیرند گزینه پیشنهادی رئیس تایید یا رد شود سپس آن را به مجمع ارائه می دهند. در این زمینه نظر کمیته بین المللی المپیک این بود برای حفظ حق رای خزانه دار و دبیر کل گزینه پیشنهادی در مجمع تاییدیه بگیرد. در کل قرار بر این شد آنچه هیات اجرایی تصویب کرده در مجمع مطرح شود و پیگیری های لازم بعد از آن با کمیته ملی المپیک صورت بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید