با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی؛

شهنازی : باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی ورزش برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی طی روزهای ٢٥ تا ٢٨ دی ماه با حضور ٢٥ تولیدکننده داخلی و ٥ تامین کننده از خارج کشور در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود.

این نمایشگاه از طرف انجمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت توسعه بازرگانی و با حمایت کمیته ملی المپیک و شرکت توسعه بازرگانی این کمیته برگزار می شود.

شاهرخ شهنازی در نشست خبری مربوط به برگزاری این نمایشگاه که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، گف: از اینکه شاهد برگزاری نمایشگاهی با موضوع تجهیزات ورزشی هستیم، خوشحالیم. برگزاری این  نمایشگاه نکات خوبی دارد که  یکی از آنها حمایت تولید کننده های داخلی هست. البته که گفته می شود حمایت زیادی نشده اما فکر می کنم سال آینده می توان این نمایشگاه پر رونق تر برگزار شود. 

وی با بیان اینکه در ورزش از لحاظ تجهیرات طیف گسترده ای داریم، خاطرنشان کرد: تولید کننده ها کم کم به این سمت حرکت می کنند که در جهت استانداردهای جهانی تولیداتی داشته باشند. البته که با توجه به مشکلات ارزی باید از تولید کننده های داخلی حمایت کرد. در کل باید جهت تولیدات تجهیزات داخلی  بیشتر فعالیت کنیم و کمیته ملی المپیک از این قبیل حرکت ها استقبال می کنیم و حمایت معنوی خواهیم کرد.  

شهنازی در پاسخ به این پرسش آیا فدراسیون ها از تجهیزات داخلی استفاده می کنند، تاکید کرد: در مذاکراتی که با مسئولان فدراسیون داریم در برخی بخش ها امکان استفاده از تجهیزات داخلی وجود دارد. در بخش همگانی و استعدادیابی بیشتر از تجهیزات داخلی استفاده می شود اما در بخش قهرمانی بیشتر از تجهیزات خارجی استفاده می شود.  در بحث پوشاک برای نمونه در  کشتی از دوبنده های داخلی استفاده می کنند و حتی دوبنده های داخلی صادر هم می شوند. 

در این نشست خبری رهنما مدیر عامل شرکت توسعه بازرگانی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه  نمایشگاه موردنظر با حمایت رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک مقرر شد با کمک بخش خصوصی نمایشگاه تخصصی از دستاورد های ملی و بومی در عرصه ورزش برپا کنیم. هدف ما کمک به عرضه محصولات نوین داخلی است.

وی همچنبن تاکید کرد: ما علاوه بر افتتاحیه نشست های تخصصی دیگری را هم برنامه ریزی کردیم و نشست اقتصاد ورزش هم برگزار خواهیم کرد. ما از فدراسیون ها دعوت کردیم و مکاتبه داشتیم که در این نمایشگاه باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید